• «Volkswagen Tiguan» pirmais brauciens

    Reklāmraksts
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    25. aprīlis
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Volkswagen azotē ir ļoti plašs SUV modeļu klāsts: no kompaktā T-Cross līdz iekšdedzes modeļu flagmanim Touareg. Pieprasījums pēc krosoveriem auga tik strauji, ka otrās paaudzes Tiguan pārdošanas rādītājos pamanījās pārspēt ilggadējo līderi Golf. Tagad pircēju favorīts nonācis savā trešajā paaudzē. Kāds ir jaunais Tiguan?

    Krosovera ārienē ir mazāk asu šķautņu un līniju nekā agrāk. Tā vietā priekšroka dota harmoniskākam dizainam, ļaujot no priekšas līdzināties ID.5. Šāds solis saplūdina vizuālās robežas starp iekšdedzes dzinēju modeļiem un VW elektriskajiem automobiļiem. Tas ticis arī pie IQ.LIGHT optikas ar HD Matrix priekšējiem lukturiem, ietverot 19 000 atsevišķi kontrolētu gaismas diožu. Šī tehnoloģija līdz šim bija rezervēta tikai dārgākajiem Volfsburgas zīmola modeļiem, piemēram, Touareg. Starp citu, Tiguan modeļa nosaukums radies, savienojot vācu valodas vārdus Tiger un Leguan. Varbūt man tikai tā šķiet, bet tagad krosovers tiešām izskatās nedaudz pēc priecīga tīģera un pašpārliecinātas iguānas.

    Auto iegāde nereti ir emocijās balstīts lēmums, un Tiguan interjers šo sajūsmu prot radīt. Krosovers kļuvis par 30 mm garāks, un bagāžnieks – par 37 litriem lielāks (652 l), padarot to par ērtu braucamo ģimenei, taču ar plašumu un atzinībām par praktiskumu vien mūsdienās nepietiek.

    Lai acīm liktu iespīdēties, VW papildu uzsvaru licis uz vizuālo noformējumu. Mūsu priekšā ir jauns paplašinātās realitātes head-up displejs, centrā novietots Tesla Model Y cienīgs 15 collu skārienekrāns ar jaunāko MIB4 informācijas un izklaides sistēmu, bet uz abām pusēm izvietotas apgaismotas apdares virsmas. Visu iespējams saregulēt un individualizēt pēc sirds patikas 30 dažādos krāsu toņos. Pat viduskonsolē esošais rotējošais slēdzis, kas atbild par braukšanas režīmu maiņu un mūzikas skaļuma regulēšanu, tagad ticis pie OLED displeja un papildu apgaismojuma. Ja izmantojat viedās tehnoloģijas, lai atvieglotu ikdienas dzīvi, var izmantot balss asistentu, kas balstīts uz mākslīgā intelekta platformu ChatGPT.

    Klimata kontroles vadība gan ir palikusi uz skārienvirsmām, taču ražotājs ir ieklausījies to VW īpašnieku viedoklī, kuri skārienjutīgās pogas uz stūres neuzskatīja par ērtu risinājumu. Tagad uz stūres atkal ir fiziskās pogas kā agrāk. Bez dažādiem jaunievedumiem gan neiztikt. Ātrumpārslēgs pārcelts tur, kur iepriekš bija svira logu mazgāšanai, bet vējstikla slotiņas varam aktivizēt, izmantojot slēdžus uz pagrieziena sviras. Sākotnēji visai neierasti, bet tas ir tikai adaptācijas jautājums.

    Ja meklējat pilnībā elektrisku VW, jālūkojas ID. modeļu saimes virzienā. Tiguan tikmēr piedāvā iekšdedzes dzinējus, kas veiksmīgi tikuši elektrificēti, lai pilnībā atbilstu mūsdienu striktajiem standartiem. 1,5 litru eTSI jeb vieglais hibrīds kļuvis par krosovera bāzes dzinēju un ir pieejams 130 vai 150 zirgspēku jaudas versijās. Tam ir 48V daļējā hibrīda tehnoloģija, kas uzlabo gan paātrinājumu, gan palīdz ietaupīt līdz 0,5 litriem degvielas uz katriem 100 km. Vislabāk šīs sistēmas darbību var just sastrēgumu laikā, padarot start/stop sistēmas darbību vienmērīgāku un mazāk pamanāmu. Privātpersonām 1,5 l eTSI būs ļoti pievilcīga izvēle, ņemot vērā cenas, veiktspējas un ekonomijas attiecību. 

    R-Line versijā krosovers izskatās agresīvāk, turklāt ar monolītajām sporta sēdekļu atzveltnēm šis krosovers uzreiz paplašina pircēju loku. Aktīvā šasija un DCC Pro adaptīvā balstiekārtas kontroles sistēma ļauj pielāgot auto gaitu līdz pat sīkumiem, un pat ar 20 collu diskiem sekmīgi tiek slāpēti vairums ceļa nelīdzenumu. Ja vēlaties, Tiguan prot rādīt stingru stāju. Šeit iestatījumu ir tik daudz kā reti kurā sporta krosoverā. Atpūtas baudītājiem paredzēti ergoActive priekšējie sēdekļi, kas var ietvert arī premium līmeņa pneimatiskās masāžas funkciju, plašas regulācijas iespējas, apsildi un ventilāciju. Spēja būt daudzpusīgam un ērtam ikdienas braucamajam ir šī krosovera trumpis.

    Nav aizmirsts arī 2,0 litru dīzeļdzinējs. TDI agregātu var dabūt gan 150 ZS, gan 4Motion pilnpiedziņas versijā ar 193 ZS. Sekojot auto industrijas tendencēm, sajūga pedālis atstāts pagātnē, un visi dzinēji tiek komplektēti ar DSG automātisko pārnesumkārbu. Gada otrajā pusē klientiem tiks piedāvātas arī jaudīgākas benzīna motora versijas 2.0 TSI 150kW/204 ZS un 195kW/265 ZS ar 4MOTION.

    Lielākais jaunums ir eHybrid jeb plug-in hibrīda modifikācijas ar 204 un 272 ZS. Pirmo reizi Tiguan ieguvis uzlādējamu 19,7 kWh akumulatoru, kas ļauj nobraukt ar elektroenerģiju līdz pat 120 kilometru (pēc WLTP datiem). Tiklīdz ir īstais brīdis uzlādēt 1,5 litru motoram pievienoto bateriju, varam izmantot publisko uzlādes staciju tīklu, jo Tiguan atbalsta 50 kW ātro līdzstrāvas uzlādi. 0% līdz 80% uzlāde ilgs tikai 25 minūtes. Tāpat pieejama arī 11 kW maiņstrāvas opcija, akumulatoru uzlādējot no 1% līdz 100% divu stundu laikā. Šī ir arī vienīgā versija, kur talkā nāk valsts atbalsts privātpersonām 2250 eiro apmērā.

    Aprīkojuma versiju sākumpunkts nodēvēts par City, bet arī šeit jau uzreiz ir iekļauts plašs drošības asistentu klāsts. Tālāk seko Life, Elegance un R-Line modifikācijas, ļaujot plaši variēt gan vajadzībās, gan budžetā.

    Jaunā Tiguan ienākšana Latvijā ir sevišķs brīdis, tāpēc krosoveram sarūpēta īpašā iepazīšanās cena. Modeļi ar benzīna dzinēju ar daļējā hibrīda piedziņu pieejami no 31 300 eiro, bet eHybrid – no 37 200 eiro. Tāpat arī pieejami Volkswagen Baltijas 30 gadu jubilejas modeļi ar īpašu papildu aprīkojuma klāstu. Laiks svinībām!

    Materiāls tapis sadarbībā ar «Moller Auto».

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē