Tehnika
Kamēr klāstu nav papildinājušas iepriekšminētās versijas, tikmēr mums pieejama viena akumulatora un jaudas izvēle. 77 kWh baterija un 204 ZS elektromotors, kas griež aizmugures ratus. Šis ir risinājums, kādu atradīsim arī «VW ID.4», «Škoda Enyaq», «Audi Q4 e–tron» un «Cupra Born».
Klasiskās piedziņas klātbūtne varētu raisīt šaubas par ID. Buzz lietojamību ziemā, tomēr varam apliecināt, ka šis auto uz ceļa turas stabili, protot pievarēt pat aizsnigušus ceļus un biezas sniega kupenas. Protams, šādos apstākļos daudz ko nosaka inerce un braukšanas pieredze, tomēr priecē, ka šis nav tikai lielpilsētas braucieniem paredzēts auto.
Ja nebūsit uzmanīgs, tūlītēji pieejamais griezes moments ziemā var likt ratiem izspolēt. Ar «Mazda MX–30» un «VW ID.3» mums tā gadījās vairākkārt, taču, adaptējoties šai situācijai, ne reizi nenācās iet pēc lāpstas pat uz lauku ceļiem. Vasarā rezultāts ir pretējs – aizmugures piedziņa ļauj vairāk izbaudīt braucienu. Rotaļīgajam raksturam palīdz arī zemais smaguma centrs un pietiekami precīzā stūre, lai šo ģimenes kuģi varētu stūrēt ar prieku.
Elektroauto balstiekārta ļauj plūdeni pārvarēt ceļa nelīdzenumus un gaitas īpašības vairāk atbilst vieglajam auto, nevis busiņam. Arī apgriešanās rādiuss – 11,09 metri – ir ļoti labs radītājs šāda izmēra automašīnai, uzlabojot tā manevrētspēju pilsētā.
Vai tas ir ātrs? Ne gluži. Maksimālais ātrums ierobežots jau pie 145 km/h atzīmes. Ar to uz mūsu ceļiem pietiek atliku likām, tomēr ārzemju šoseju plūsma tam var izrādīties par strauju. Arī ātruma uzņemšana ir nesteidzīga, līdz 100 km/h tiekot 10,2 sekundēs. Protams, pretvējš un lielceļu ātrumi ir ienaidnieks jebkuram elektriskajam auto, tāpēc šādi dinamikas ierobežojumi ir pilnībā saprotami, turklāt reālajā satiksmē aina nav nemaz tik drūma.
Busiņš bez problēmām ļauj iekļauties ceļu satiksmē un bez pārlieku lielas plānošanas apdzīt garāka sastāva kravas auto. Paātrinājumu līdz 100 km/h paši nemērījām, tomēr dabā šīs 10 sekundes aizritēja krietni ātrāk. Šeit ir arī sporta braukšanas režīms, tomēr tā devums ir pavisam neliels, tāpēc mēs labāk izvēlējāmies braucienu aizvadīt komforta režīmā.
Neatkarīgi no tā, vai sēžat pie stūres, vai atrodaties kādā no pasažieru sēdekļiem, «ID. Buzz» rada sajūtu, ka mēs varētu nobraukt ļoti tālu ceļa gabalu bez lielām grūtībām. Sēdekļi ir mīksti, apkārtējā pārredzamība ļoti laba, sēdpozīcija augsta un kopējais komforta līmenis neliek vilties. Taisnības labad gan jāsaka, ka piecvietīgā versija garākos ceļojumos vairāk piemērota ir četriem cilvēkiem, jo otrās rindas vidū sēdošajam pasažierim būs mazāk ērtību kā pārējiem.
Cik tālu varam nobraukt? Ražotājs sola līdz 423 km. Ziemā tie drīzāk ir 250, bet vasarā tuvāk 350 km.
Tas ir ievērojami vairāk nekā «Citroen e-SpaceTourer». Tiesa, tas viss ir ļoti atkarīgs no dažādiem faktoriem – laikapstākļiem, braukšanas ātruma, cik cilvēku un bagāžas ir uz klāja, vadītāja braukšanas manieres, izvēlētā režīma utt. Ražotāja norādītais elektrības patēriņš ir 20,6 – 21,7 kWh/100km.
Agrā pavasarī, traucoties pa Latvijas šosejām ar visu ģimeni un pilnu bagāžas nodalījumu, mēs sasniedzām 28,6 kWh/100km, bet vasarā rādītājs jau ir tuvāks WLTP datiem. Mēs ar busiņu braucām tā, kā esam raduši braukt ar iekšdedzes dzinēja automašīnu, tomēr rekordu uzstādītāji ir pierādījuši, ka ar elektroauto var nobraukt vairāk nekā to solījis ražotājs. Viss atkarīgs no jums.
Lai brauciena laikā uzlādētu akumulatoru, vadītājs ar «ātrumpārslēgu» var aktivizēt B režīmu, kas dos lielāku vaļu rekuperācijas sistēmai. Salīdzinot ar tiem elektroauto, kuros iespējama tā sauktā «viena pedāļa» braukšana, šeit ātruma samazināšana ir nesteidzīgāka, līdzinoties tam, ko esam raduši sagaidīt no iekšdedzes automašīnām.
Akumulatora un elektromotora risinājums ir pārņemts no VW grupas radiniekiem, tomēr «ID. Buzz» pratis izcelties ar uzlādes ātrumu.
Šis ir pirmais ID. modelis, kuru iespējams uzlādēt ar 170 kW jaudu. Tas nozīmē, ka no 10 līdz 80% bateriju var «uzpildīt» 30 minūtēs.
Starpcitu, ar «ID. Buzz» var vilkt līdz 1000 kg smagu piekabi. Tas ir šahs un mats, salīdzinot ar dažiem citiem bezizmešu modeļiem.
Cik tas maksā? 66 593 eiro ir šī modeļa sākuma cena, un ar dažādām papildaprīkojuma ekstrām tā tuvojas jau 75 000 eiro. Daudziem tas būs negaidīti augsts slieksnis, ņemot vērā to, ka šis «ID. Buzz» šobrīd aizstāj «Sharan».
Lasi tālāk: