• «Volkswagen ID. Buzz» elektroauto pirmais testa brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    3. jūnijs, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    2/5Dizains, interjers un praktiskums

    Dizains, interjers un praktiskums

    Pircēju ilgas pēc vecajiem laikiem, kad «auto bija īpašāki», dažiem ražotājiem likušas pievērsties retro dizaina vēsmām un «ID. Buzz» iemieso ne mazums vizuālo līdzību ar tā vecvecvectētiņu. Sākotnēji prezentētā koncepta versija lika domāt, ka dzīvē šo busiņu diez vai redzēsim, bet šeit tas ir.

    Tā dizains joprojām šķiet neierasts sērijveidā ražotam auto, būdams neparasts, māksliniecisks, pievilcīgs, futūristisks un vecmodīgs vienlaikus. Savā ziņā tas atgādina «Hyundai Ioniq 5» ierašanos. Starp šaurajiem «ID. Buzz» LED lukturiem iekārtojies «Volkswagen» logo, kas varētu būt vislielākais logo, kāds redzēts mūsdienu auto industrijā.

    Lai arī «ID. Buzz» nelīdzinās nevienam citam saimes modelim, tā pamatā ir tā pati modificējamā MEB platforma, kas izmantota jau iepriekš testētajos ID.3, ID.4 un ID.5 elektroauto. Šeit riteņu bāze ir pastiepta garāka, sniedzoties līdz nepilniem trim metriem (2989 mm). «ID. Buzz» šajā ziņā ir sasniedzis «Caravelle» busiņa iespēto. Papildinot to ar augstajiem griestiem, salonā valdošais plašums šķiet nesalīdzināmi lielāks nekā SUV.

    Ārēji šis busiņš izskatās ļoti aizraujošs.

    Vienīgais pārmetums no praktiskā skatpunkta ir kruīza kontroles un citu drošības sistēmu radars, kas novietots bampera apakšdaļā un ar lielāko prieku «uzņem» pretī visu, kas rudenī, ziemā un pavasarī atrodas uz mūsu ceļiem.

    Busiņa bagāžnieka ietilpība liek apšaubīt, vai visiem tiešām ir jāpērk SUV klases modeļi. Neveicot nekādus vingrinājumus ar sēdekļu nolocīšanu vai izņemšanu, «ID. Buzz» jau standartā piedāvā 1121 litru bagāžnieka telpu, kas ir vairāk nekā jebkurā ģimenes SUV. Nolokot otrās rindas sēdekļu atzveltnes, mantu nodalījumu var dubultot, sasniedzot 2205 litrus. Šie ir apmēri, kas iepriecinās tos, kuri vēlas ietilpīgu auto, bet nav gatavi samierināties ar garlaicīga auto tēlu. Tiesa, lai atvērtu smago un izmēros brango bagāžnieka vāku, aiz automašīnas vajadzēs visai daudz vietas, tāpēc parkojoties par to vēlams padomāt laikus.

    Interjera krāsu gamma sakrīt ar virsbūves toni, turklāt šeit stūre ir baltā krāsā – ko tādu Volkswagen modeļos ir grūti atminēties. Līdzīgi kā «ID.3» un «ID.4», multimediju sistēma ir tālu no perfektas un braucējiem periodiski var nākties saskarties ar sistēmas uzkāršanos vai dažbrīd lēnu darbību, tomēr šīs sistēmas funkciju «dziļums» nav tik liels, lai bieži mēs vēlētos pavadīt laiku, spaidot ekrānu. Šīs ir lietas, kas tiek risinātas ar programmatūras atjauninājumu palīdzību.

    Salonā ir dažādi akcenti un nieciņi, kas jaunajai paaudzei varētu patikt – play/stop simboli uz pedāļiem, smaidiņi uz durvīm. Labajās durvīs ir jaudīgs viedierīču lādētājs, kas lieti noderēs arī portatīvo datoru lietotājiem.

    Ja T1 priekšējo vējstiklu sadalīja vertikāla metāla līnija, tad pavisam nejauši arī šeit panākts līdzīgs efekts. Sliktos laikapstākļos vējstikla slotiņām ir grūtības vienlīdz labi notīrīt visu virsmu, atstājot vertikālu netīrumu kārtu tieši pa vidu stiklam. Siltajās zemēs dzīvojošajiem tā nebūs liela rūpe, tomēr, Latvijas mainīgajos laikapstākļos un neparedzamajos gadalaikos, tas varētu radīt raizes.

    «ID. Buzz» ir atradis savu nišu salona ietilpības ziņā.

    Tas nav gluži tik liels kā «Multivan», bet vienlaikus sit pušu jebkuru klasisko ģimenes auto.

    Pēc būtības šīs ir «Sharan» elektriskais aizstājējs un būtu jāuztver kā plašs minivens.

    Iekļūt aizmugures sēdvietās var caur atbīdāmajām durvīm, kas par papildu maksu veramas arī elektriski (1957 eiro). Šāda izmēra automašīnai tas ir liels pluss, jo stāvvietu izmēru standarti mums joprojām ir apstājušies pie «Golf 2» izmēra automašīnām.

    Mūsu testa auto ieguvis dzelteno divtoņu krāsu un šādas vizuālās preferences liks visai plaši atvērt maciņu. Papildaprīkojumā pieejamais tonis maksā teju 3000 eiro. Kā nu ne – šeit ir daudz, ko krāsot.

    Lasi tālāk:

    Nākamā lapa

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē