• «Volkswagen Amarok» pikapa pirmais brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    11. aprīlis
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Pikapu pasaulē katrs jaunums iegūst lielu rezonansi. Šādu slavu uzticamie darba zirgi iemantojuši ne tikai tāpēc, ka šajā segmentā modeļu klāsts ir visai šaurs, bet arī tādēļ, ka paaudžu maiņa notiek reti. Šodienas galvenais varonis ir jaunais «Volkswagen Amarok», kas paaudžu maiņu piedzīvojis pēc 12 gadus ilgā priekšteča dzīves cikla.

    Sadarbība ar citu zīmolu

    Lai arī otrās paaudzes «Amarok» dienasgaismu ieraudzīja jau 2022. gadā, Latvijā jaunais modelis ieradās vien 2023. gada beigās, joprojām saglabājot karstā jaunuma statusu.

    Zem 5,35 metru virsbūves slēpjas «Ford» radītā T6 platforma, kas ir arī jaunā «Ranger» pamatā. Vienas platformas izmantošana komercauto segmentā gan nav nekas neparasts vai nepareizs. Atceries, cik līdzīgi izskatījās uz vienas platformas radītie «Nissan Primastar», «Renault Traffic» un «Opel Vivaro»? Vai vēl tiešāks piemērs – «Mercedes Benz X-klase», kas patiesībā bija vien šikāks «Nissan Navara». Tas projekts gan piedzīvoja izgāšanos, taču «Ford» un «Volkswagen» sadarbībā tāds scenārijs nav saskatāms. Ja nebūtu šo ekonomisko sadarbību, daļa no modeļiem tā arī nekad netiktu sākti ražot.

    Kas attiecas uz ražošanu, arī šis process tagad pārcelts uz Dienvidāfriku, taču no šī fakta nav jābaidās. Atceramies, ka «Audi Q5» ražo Meksikā, bet «Volvo EX30» un «BMW iX3» nāk no Ķīnas. Galvenais ir tas, kāds ir galaprodukts.

    Vizuālais iespaids

    Pikapa eksterjers izskatās ļoti pārliecinoši. Ne tikai virsbūves izmēru ziņā, bet arī tehnoloģiju arsenālā. Tam ir spoži «IQ.LIGHT LED» matricu priekšējie lukturi, masīvas riteņu arkas, hromēti durvju roktori, izteiksmīgi sānu sliekšņi un 20 collu diski. Tas rada ne tikai strādīga, bet arī gudra pikapa iespaidu.

    Papildaprīkojumā var izvēlēties dekoratīvos stieņus, jumta sliedes un citus elementus, lai padarītu pikapu vēl džipiskāku.

    Praktiskums

    Cik tas ir praktisks? Jaunais «Amarok» ir kļuvis lielāks. Virsbūve ir par 96 mm garāka (5350 mm), bet garenbāze pastiepusies par 173 mm (3270 mm), padarot dubultās kabīnes salonu plašāku. To īpaši varēs just aizmugurē sēdošie, jo otrā sēdekļu rinda tikai retos gadījumos ir tik ērta kā Amarok.

    Izgaismotās kravas kastes garums ir 1624–1651 mm. Ar to pietiks, lai šeit varētu ievietot eiro paleti, kuras nostiprināšanai paredzēti speciāli āķi, turklāt pikapam var pievienot piekabi ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām. Tāpat šeit ir arī 12V rozete. Svarīgi, ka arī jumtam ir 350 kg kravnesība. To novērtēs tie atpūtnieki, kuri iecienījuši iegādāties jumta teltis.

    Tehnika

    Ja interjers un eksterjers ir «Volkswagen» radīts, tad spēka agregātu izveide uzticēta «Ford». Tas attiecas gan uz dzinēju, gan transmisiju. Uz priekšu to dzen 3,0 litru V6 dīzeļdzinējs, kas attīsta 240 ZS un 600 Nm. Tas savienots ar desmitpakāpju automātisko pārnesumkārbu, bet ratus griež 4MOTION pilnpiedziņa. Citu izvēļu šeit nav, bet nemaz arī nevajag. Vidējais degvielas patēriņš (bez kravas vešanas) šādā kombinācijā bija ap 12 l/100km.

    «Amarok» kalpo kā pikaps, kas prot būt ne tikai kā darba zirgs, bet arī komfortabls ikdienas braucamais. Salonā redzams vertikāli izstiepts 12 collu skārienekrāns, kas dažiem raisīs asociācijas ar «Tesla» vai radniecīgo «Ranger», bet zemāk novietoti dažādi īsceļi, lai nedaudz atvieglotu funkciju lietošanu brauciena laikā. Ekrāns ir atsaucīgs, tomēr fizisko pogu ir par maz, lai ierīču pārvaldību varētu nosaukt par ērtu. Īpaši to var attiecināt uz klimata kontroles vadību. Labi, ka vismaz uz stūres vairs nav redzams skārienvirsmu risinājums kā elektriskajos ID. sērijas modeļos, bet gan klasiskās pogas.

    Gaita

    Pērn pikapu segments piedzīvoja uzplaukumu un to ir viegli saprast. Tikai tad, kad būsit pasēdējis vairākas dienas pie pikapa stūres, kļūst skaidrs, cik bezrūpīga kļūst braukšana. Bedres, nelīdzenumi un citi potenciālie traucēkļi kļūst nesvarīgi, turklāt šeit runa nav tikai par komfortu, bet gan bezceļu spējām. Katru pavasari sastopamies ar vienu un to pašu situāciju. Kamēr Rīgā sniegs jau nokusis un daži steidz likt vasaras riepas, tikmēr lauku reģionos saulīte vēl tikai sāk kausēt sniega kalnus.

    Grants ceļi rūgst un kļūst neizbraucami, tāpēc daudzi savus auto vienkārši atstāj viensētas ceļa galā, tālāk ejot ar kājām.

    Ar «Amarok» varam droši aizbraukt līdz pat mājas slieksnim, lai līdz vasarnīcai nogādātu ledusskapi.

    Uz šosejas vadītājam palīdz virkne elektronisko palīgu, aprīkojuma klāstā ietverot gan adaptīvo kruīza kontroli, gan ceļazīmju atpazīšanu. Brīdī, kad asfalts paliek aiz muguras, ir īstais brīdis izmēģināt kādu no sešiem braukšanas režīmiem, bet 4MOTION pilnpiedziņu var saslēgt 2H, 4H, 4L, 4A režīmos. Ja vien neizvēlaties «PanAmericana» versiju, aizmugurējā diferenciāļa bloķētājs būs par papildu maksu.

    Ja palu laikā vajag šķērsot braslu, tad līdz 800 mm dziļumam to droši var darīt. Gadījumā, ja ūdens vilnis būs par šerpu, zem motora pārsega esošās blīvgumijas centīsies tikt ar šo straumi galā. Pieveikt grūtības palīdzēs īsās pārkares un 23 cm klīrenss.

    Ņemot vērā kravnesību un darba spējās, Amarok aizmugurējam tiltam joprojām ir lokšņu atsperes, bet tas ir mazāk stīvs kā iepriekšējās paaudzes modelis. Tas padara gaitu līganāku un komfortablāku pat tad, ja kravas kaste ir tukša.

    Aprīkojums

    Latvijā jaunais «Amarok» pieejams ar dažādām aprīkojuma līnijām – «Style», «PanAmericana» un «Aventura». Ja paredzat, ka Amarok bieži dosies bezceļu ekspedīcijās, tad piemērota būs «PanAmericana» pakotne. Šeit iekļauts visa vieda apvidiem paredzēts riepu komplekts, ar melnu pulveri pārklāts dekoratīvais stienis un pakāpieni, kā arī kontrastējošas krāsas ārējie spoguļi, buferi un durvju rokturi.

    Mūsu izmēģinātā «Aventura» versija paredzēta tiem, kuri vēlas maksimālo. Noskaņojuma apgaismojums, «Harman Kardon» audio sistēma, apkārtskata kameras, parkošanās palīgs, bezvadu viedtālruņa uzlāde, sēdekļi ar ādas apdari un daudz kas cits. Lūk, kādi mūsdienās ir pikapi! Neparasti gan tas, ka šajā aprīkojumā neietilpst motora pārsega amortizatori.

    Cik tas maksā? Dārgāk nekā vienkārši darba zirgi, bet lētāk nekā ienācēji no Amerikas.

    Sākumcena ir 51 879 eiro, bet mūsu testētais eksemplārs maksā aptuveni 60 000 eiro. Tas ir arī dārgāks nekā «Ford Ranger» – modelis, uz kura bāzes tas veidots. Viss atkarīgs no aprīkojuma līmeņa, jo dzinēja un transmisijas kombinācija visām modifikācijām būs nemainīga.

    Vērtējums

    «Volkswagen Amarok» sevi pierāda kā patīkams ikdienas pikaps, kas prot ne tikai celt un velt, bet arī labi izskatīties lielpilsētā. 3,0 litru dīzeļdzinējs ir pārliecinošs un gaita neierasti patīkama. Tā lielākais konkurents ir paša radinieks – «Ford Ranger».

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē