Auto zīmola izvēli pirmkārt ietekmē Baltijas valstu iedzīvotāju pirktspēja.
«Acīmredzami, ka vairums cilvēku nevar atļauties pārvietoties Mercedes, Lexus un citās augstas klases mašīnās. Mēs runājam ne tikai par mašīnas cenu, bet arī par apkalpošanu, jo pirkšana jau ir tikai sākums. Mercedes un Škoda rezerves daļu cena nav salīdzināma. Tādēļ Latvijas autoparks ir ne tikai viens no vecākajiem Eiropā, bet arī viens no mazākajiem,» stāsta Longo Group dibinātājs Edgars Cērps.
Citās Eiropas valstīs uz 1000 iedzīvotājiem ir vidēji 563 vieglo automašīnu, bet Latvijā – 409, tas ir par 28% mazāk. Bet kaimiņos, Igaunijā situācija ir citāda – ES valstu reitingā tā atrodas septītajā vietā ar 622 pasažieru auto uz 1000 iedzīvotājiem. Arī Lietuvas rādītāji pārsiedz ES vidējos – tur uz 1000 iedzīvotājiem ir 578 pasažieru automobiļu.
Latvijā arī jaunu mašīnu ir mazāk nekā pie kaimiņiem – 35% kopējā tirgus, savukārt Igaunijā – vairāk nekā puse (55%). Lietuvā jaunie auto veido aptuveni 40% no kopējā mašīnu skaita uz ceļiem.
«Mūsu cilvēki cenšas iegādāties darba zirgu – nedārgu automašīnu, kas būs lēta apkalpošanā, ar ekonomisku degvielas patēriņu un pati par sevi nemaksās dārgi. Tādēļ mēs populārāko lietoto auto reitingā redzam laika gaitā pārbaudītus un apkalpošanā lētus zīmolus. Taču pat par modeļiem cilvēkiem ir visai praktiski uzskati.
Bieži var dzirdēt argumentu, ka jaunajos modeļos ir pārāk daudz elektronikas un fīču, tādēļ remonts būs dārgs.
Šādi pircēji izvēlas ļoti konkrētus zīmolus un modeļus, piemēram, desmit un vairāk gadus vecus Volvo S60.»
Taču, kā uzsver Longo Group dibinātājs, ne mašīnas vecums, ne zīmols, ne arī tēva vai draugu pieredze nesniedz garantijas, ka konkrētais auto kalpos labi.
«Tagad ir tik daudz krāpniecības shēmu, taču sodi par odometra sagrozīšanu ir tik simboliski, ka teiktu – neviens auto zīmols nevar garantēt, ka jūs ar to brauksiet ilgi un bez problēmām. Ja vēlaties izvairīties no galvassāpēm, labāk pērciet automašīnu no juridiskas personas, jo tai vismaz var izteikt pretenzijas. Rūpīgi izvēlaties automobiļa pārdevēju, lai nejauši nenopirktu spaini ar skrūvītēm,» iesaka E.Cērps, piebilstot, ka lai arī cik vecs būtu auto, Baltijā lielākais lietoto mašīnu tirgotājs vienmēr sniedz garantiju un nodrošina pēcpārdošanas apkalpošanu.
Tas palīdz klientiem bez raizēm iegādāties auto.