• Vēji arvien labvēlīgāk pūš elektroauto kuģa burās – kas tos padara īpašus?

    Auto industrija
    Santa.lv
    Santa.lv
    12. jūnijs
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Ikgadējie labāko auto konkursi vienmēr piesaista sabiedrības uzmanību, jo uzvarētāji nonāk mediju pirmajās lappusēs. Katra apbalvošana ir kā tendenču lakmusa papīrs – tas skaidri norāda, uz kurieni virzās transporta pasaule. Neskatoties uz turbulenci pārdošanas rādītājos, vēji arvien labvēlīgāk pūš elektroauto kuģa burās – šī piedziņa arvien vairāk iekaro teritorijas, kas reiz piederēja iekšdedzes dzinējiem.

    Pārņem līderpozīcijas visās kategorijās

    Elektroauto evolūciju spilgti apliecina arī ietekmīgu izdevumu un organizāciju rīkotie konkursi, kuros nozares žurnālisti nepaguruši slavē bezizmešu spēkratus. Uzskatāms piemērs ir pērn debitējušā Kia EV9 augšupejošā trajektorija nozīmīgāko apbalvojumu orbītā. Sākumā ātri vien iekrājis vairākas nelielas uzvaras, šis korejiešu brīnums kļuva stāvus populārs, nopelnot dizaina balvu prestižajā Red Dot konkursā, bet pēc tam iegūstot vissvarīgāko titulu – Pasaules Gada auto 2024.

    Kia EV9 kļuva arī par 2024. gada Lielbritānijas labāko auto, turklāt izcīnīja arī apbalvojumu labākā lielā krosovera kategorijā. Šie panākumi īpaši izceļami tāpēc, ka iepriekšējos gados šajā nominācijā pirmās vietas parasti ieguva britu iekšdedzes modeļi, piemēram, 2021. gada uzvarētājs bija Land Rover Defender, bet 2017. gadā – Jaguar F-Pace.

    Lielbritānijas Labākā auto konkursā elektromobilitātes tendences bija manāmas arī citās nominācijās. Mazā krosovera kroni ieguva Volvo EX30, bet vidējā – Fisker Ocean. Kompaktais Volvo modelis Pasaules Gada auto konkursā tika atzīts par labāko pilsētas auto. Hyundai Ioniq 5 N karstais hečbeks triumfēja tur, kur elektriskie modeļi vēl nebija uzvarējuši, – tas kļuva par labāko sportkāru.

    Elektroauto panākumus varētu uzskaitīt vēl ilgi un gandrīz visos segmentos: Ford F-150 Lightning ir labākais pikaps pērnajā Gada auto konkursā Ziemeļamerikā, savukārt Kia EV6 tajā tika nosaukts par labāko SUV. Par TopGear 2023. gada labākajiem kļuva Tesla Cybertruck pikaps, greznais Rolls-Royce Spectre, jau pieminētais Kia EV9, Volvo EX30 un Hyundai Ioniq 5 N, kā arī budžeta Dacia Spring.

    Ir acīmredzams, ka elektriskos auto žūrijas novērtē arvien augstāk. Kas nosaka šos panākumus?

    Tas turpinās un turpinās…

    Jaunākie elektroauto būtībā vairs neatpaliek no iekšdedzes modeļiem un dažos aspektos tos pat pārspēj. «Elektromobilis ir patīkamāks no akustikas viedokļa, tam ir zibenīga dinamika, un ekspluatācijas ciklā tas ir draudzīgāks videi. Apdzīvotās vietās tas būs īpaši jūtams, jo šie auto nerada izplūdes gāzes smaku,» norāda žurnāla KLUBS auto apskatnieks Toms Timoško.

    Tiesa, elektromašīnām joprojām ir trūkumi, un viens no tiem ir sniedzamība, kas īpaši izpaužas aukstajā sezonā. Ātro staciju attīstība daļēji palīdz šai ziņā, taču iekšdedzes automašīnas spēj aizbraukt tālāk un uzpildīties ātrāk. Protams, pamatots ir jautājums – cik ilgi cilvēki vispār brauc bez apstāšanās. Īpaši, ja līdzi ir mazi bērni. Tad, lūk, šai gadījumā tādi elektroauto kā EV9 ir lielisks variants.

    Nedaudz neparastais Dienvidkorejas elektriskais krosovers jau kopš prezentācijas dienas ir piesaistījis lielu mediju un elektroauto entuziastu interesi ne tikai futūristiskā izskata dēļ. Tam ir dažādas īpašības, kas to izceļ starp citiem tirgus dalībniekiem.

    Piemēram, tas ir pirmais septiņvietīgais elektriskais krosovers, kas der lielai ģimenei un kas ar vienu uzlādi nobrauc 500 kilometrus. Plus katriem nākamajiem simts kilometriem enerģijas rezerves ātrajā stacijā var papildināt tikai dažās minūtēs. To nodrošina īpašā elektroauto platforma un modernā uzlādes sistēma, kas saskaņā ar portāla ev-database.org datiem ļauj saņemt vairāk nekā 200 kW uzlādes jaudu.

    Tādējādi pēc šī modeļa izlaišanas Kia kļuva par vienu no pirmajiem ražotājiem, kas piedāvā bezizmešu transportlīdzekli, piemērotu gariem ceļojumiem daudzbērnu ģimenēm. Kā raksta populārā Lielbritānijas auto portāla Carwow galvenais redaktors Pols Bārkers, EV9 ir kļuvis par pirmo elektroauto, kas tālos ceļojumos ļauj doties septiņiem cilvēkiem.

    …un izceļas ar tehnoloģijām

    Tāpat EV9 īpašā iezīme ir iestrādātās tehnoloģijas. To vidū ir daļēji autonomā kruīza kontrole, digitālā atslēga, attālinātā atjaunināšana un iespēja darbināt ārējās elektroierīces.

    Arī citu elektroauto zīmoli pircējus vilina ar ekskluzīvām tehnoloģijām.

    Sportiskais Hyundai Ioniq 5 N ne tikai attīsta 650 ZS un līdz 100 km/h ieskrienas nieka 3,4 sekundēs.

    Tāpat tas imitē iekšdedzes dzinēja rūkoņu, kā arī 8 pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu ar iestatītiem maksimālajiem dzinēja apgriezieniem un nelieliem grūdieniem pārnesumu pārslēgšanas laikā. Elektriskais Volvo EX30 krosovers, kā jau raksturīgi zviedru zīmolam, ir aprīkots ar daudzām pasīvās un aktīvās drošības sistēmām, kuru darbību nodrošina pieci radari, piecas kameras un divpadsmit ultraskaņas sensori.

    Gada auto konkursos uzvarējušie elektriskie modeļi apvieno gan veiktspēju, gan ievērojamu sniedzamību ar vienu uzlādi. Lielajam un augstajam pilnpiedziņas KIA EV9 vidējais enerģijas patēriņš ir 22,8 kWh uz 100 km, bet pilsētā tas samazinās līdz 17,2 kWh. Kompaktajam Volvo EX30 krosoveram ar aizmugures piedziņu patēriņš ir 17,1 kWh uz 100 km.

    «Ja prātā piemetat elektroauto iegādi, noteikti izvērtējiet, cik tas būs izdevīgi tieši jums. Ja mašīnu varat lādēt mājās vai darbā, tad šis ir labs variants. Respektīvi – nevajadzētu paļauties tikai uz publiskajām stacijām. Tas nebūs nedz ērti, nedz izdevīgi. Kā alternatīva joprojām pastāv iekšdedzes modeļi, un pašlaik gribas teikt, ka tik ātri no tirgus tie pazudīs,» saka Toms Timoško.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē