Ministre norāda, ka jau maija vidū Enerģētiskās drošības darba grupā situācijas tirgū tika analizēta un secināts, ka cena par degvielas litru turpinās kāpt.
“Bija mums nepopulārās tabulas ar paredzamo cenas pieaugumu un piedāvājumu, kā to mazināt.
Tajā brīdī, varbūt, sadarbības partneriem nelikās, ka tas ir tik svarīgi un likās, ka mērķēts atbalsts atrisinās visu, ka ekonomikā nedrīkst piemaksāt, jo tad būs vēl smagāk. Tas arī vienmēr jāņem vērā – ja mēs sākam kādu atbalstīt, tad, protams, ir sekas,” stāsta I. Indriksone.
Pēc ekonomikas ministres domām akcīzes nodokļa samazinājums būtu visefektīvākais veids, kā mazināt degvielas cenas kāpuma ātrumu.
Esot jau vairākas citas valstis, kas to ir izdarījušas – samazinājušas līdz viszemākajam Eiropas Savienībā atļautajam līmenim vai līdz kaimiņvalstu akcīzes nodokļa līmenim.
“Tagad mums ir tā, ka vienā degvielā esam virs Igaunijas un vienā esam virs Lietuvas.
Tādēļ, ja mēs uzliktu abas [akcīzes nodokļa likmes] atbilstoši Igaunijas un Lietuvas zemākajam līmenim dīzeļdegvielai un benzīnam, mēs noteikti būtu konkurētspējīgāki.
Domāju, ka 30. jūnijā mēs pie šīs sarunas atgriezīsimies,” uzskata ministre.