Čeka kopija tiešām ir vajadzīga – tā ir jāglabā. Tomēr arī tad, ja nav čeka, vērts vērsties pie pārdevēja ar savu pretenziju, jo ir gadījumi, kad pārdevējs prasību atzīst un preci samaina vai salabo pat tad, ja pircējam čeka nav. Ja pārdevējs atzīst, ka prece ir pirkta pie viņa un par to nav strīda, pastāv arī iespēja vērsties Patērētāju strīdu risināšanas komisijā.
Savukārt tad, ja pircējam jāatdod nauda, čeks kā dokuments tomēr būs vajadzīgs obligāti. Ja būs strīds, arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs neko nevarēs palīdzēt un pierādīt.
Gadās, ka pārdevējs cenšas pircējam palīdzēt – attin kases lenti un meklē čeku, kas apliecina pirkumu, nokopē to un izsniedz kā pierādījumu.
Teorētiski ikviens pircējs, kas pazaudējis čeku, var lūgt to pārdevējam, bet tirgotājam nav pienākuma šo kopiju otrreiz izsniegt. Ir gan dzirdēts, ka pārdevēji par kopijas otrreizēju izsniegšanu pat prasa samaksu.