DVI saņēmusi iedzīvotāju jautājumus, vai prasība cilvēkiem uzrādīt vakcinācijas sertifikātus ir tiesiska. Iedzīvotājus satrauc, vai sertifikātu saturošais QR kods nepaliek skenētāja telefonā vai kur citur, lai to var izmantot vēlāk. Citi jautājumi saistībā ar sertifikātiem DVI īpaši neienāk.
Macuka skaidroja, ka prasība uzrādīt sertifikātus vai arī kādās vietās atstāt informāciju par sevi, lai nepieciešamības gadījumā varētu sazināties ar personu, ir pamatojama ar īpašo situāciju, kas attiecīgi nostiprināta arī normatīvajos aktos.
«Pirms diviem gadiem to nekad neesam darījuši, jo to nevajadzēja, bet tagad ir ārkārtēja situācija. Ir noteikti ierobežojumi, kad var ieiet veikalā vai saņemt pakalpojumu, tāpēc nepieciešama sertifikāta un personu apliecinoša dokumenta pārbaude. Līdzīgi, kā pērkot alkoholu,» pauda DVI vadītāja.
Macuka pastāstīja, ka DVI bija ieteikusi daba devējiem darbinieku sertifikātus pārbadīt tiešsaistē, piemēram, platformā «Zoom», lai sertifikātu nevajadzētu sūtīt.
Taču, ja tas nav iespējams, var prasīt nosūtīt pa e-pastu, bet tad šim dokumentam būtu jāuzliek vismaz parole, lai iespējamais e-pasta pārtvērējs nevarētu izmantot sertifikātu. Arī saņēmējam šis e-pasts būtu jāizdzēš uzreiz pēc sertifikāta pārbaudīšanas.
DVI priekšniece uzsvēra, ka cilvēkiem nebūtu jāsatraucas par to, ka pēc sertifikāta noskenēšanas otras personas rīcībā paliks kādi sensitīvi dati, jo QR kods nesatur ne personas kodu, ne arī cilvēka adresi, turklāt informācija no skenējošās ierīces tiek dzēsta.
«Apsargs, kurš skenē QR kodus, uz sekundi redz sertifikātu, un tad apsargs var tikai iegaumēt. Riski, ka kāds noskenēs kodu un tad varēs izmantot informāciju, ir nulle vērti,» pauda Macuka.