Jautājums
Labdien! Vēlos lūgt padomu. Pagājušajā gadā iegādājos jaunu Michelin ziemas riepu komplektu. Tagad gadījās vienu no riepām pārdurt. Iemeslu tā arī neesmu sapratis, bet riepas sānos redzams iegriezums. Temperatūra tajā laikā bija virs nulles, tāpēc uzliku vasaras riepas. Vai šādu riepu ir iespējams salabot, vai tomēr ir jāpērk jauna? Protektora atlikums ir aptuveni 7 mm un riepa izskatās kā mazlietota, tāpēc negribētos bojājuma dēļ meklēt jaunu riepu, jo tās cena ir aptuveni 170 eiro.
Atbilde
Riepu ražotāji rekomendē veikt riepas nomaiņu, ja bojājums radies riepas sānos, nevis protektora daļā. Lielākoties šādu praksi pielieto servisi, un drošības apsvērumu dēļ šo ceļu ieteiktu iet arī mēs. Tiklīdz tiek bojāti riepas sānos esošie kordi (tekstila diegi), remonts ir sarežģīts vai pat neiespējams. Kordi nosaka riepas stingrumu un formas saglabāšanu, kas ietekmē arī auto vadāmību. Riepas remonta process ir sekojošs: bojātā vieta tiek vulkanizēta, un vēlāk riepas iekšpusē tiek līmēts ielāps, kas ir līdzīgs riepas karkasa struktūrai.
Atšķirībā no ielāpa, kas tiek uzlikts protektora daļā esošam caurumam, sānu ielāps ir biezāks un smagāks.
Tas var radīt problēmas balansēšanas procesā, kas atsauktos ne vien uz vadāmību, bet arī uz riepas stāvokli ilgtermiņā. Lai pilnvērtīgi atjaunotu riepas izturību pret vertikālo saspiešanu, bojātie kordi būtu jāmaina visā garumā, taču šis process neatmaksāsies. Ja iegriezums ir mazāks par 5 cm un riepa ir dārga, iespējams, ir vērts to darīt. Pēc tam vēlams riepu likt uz aizmugures ass. Jaunas riepas iegāde noteikti būs vienkāršāks un drošāks lēmums.