• Vai auto pēc modernizācijas var izskatīties kā jauns modelis?

    Auto
    Santa.lv
    Santa.lv
    7. augusts
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Kad auto modelis sasniedz dzīves cikla vidu, ražotājs to bieži vien pilnveido un cer, ka uzlabots dizains un citas inovācijas cilvēkos radīs jaunu intereses vilni. Bet vai pat rūpīgi atjaunināts auto spēj radīt sajūtu, ka tapis jauns modelis?

    Konkurence veicina progresu

    Sīvas konkurences apstākļos jebkura modeļa jaunāko iterāciju vislabāk pērk pirmajos divos gados, pēc tam pārdošanas apjoms sarūk. Šajā brīdī, lai arī konkurentiem paveras iespēja potenciālos pircējus uzrunāt ar saviem jaunumiem, zīmoli samazina ražošanas intensitāti, montāžas līnijas pielāgo modeļa modernizēšanai un pēc kāda laika atkal palielina pārdošanu.

    Lūk, viens no populārākajiem krosoveriem – trešās paaudzes Nissan Qashqai, kam modernizācija veikta gan no ārpuses, gan salonā. Tam ir pilnīgi jauns priekšējais bampers ar režģi, kas imitē samuraja bruņas, un jauns aprīkojuma līmenis ar individuālāku pieskārienu – N Design. Tajā ir ekskluzīva apdare gan eksterjerā, gan interjerā, jaunas krāsas un ekskluzīvi 20 collu diski. Nebijušu līmeni sasniedzis arī augstākās pakotnes salons – tā priekšējā panelī, roku balstā, durvju kabatās un citās detaļās izmantota āda.

    Ir paplašinātas drošības sistēmu iespējas, un, ja vadītājs izveidojis savu profilu, tad var noteikt, kurām sistēmām darboties un kurām ne, ja tās viņam traucē. Arī tehnoloģiski modelis ir pilnīgāks, jo ieguvis 360 grādu trīsdimensiju kameru un multimediju sistēmu ar integrētiem Google pakalpojumiem.

    Lai sāktu Qashqai modernizāciju, kompānija gatavojās veselu gadu, ražošanā vien no kopējām investīcijām ieguldot 35 miljonus eiro. Šajā laikā tika samazināts montāžas konveijeru ātrums, tika ieviestas un pārbaudītas jaunas robotprogrammas, rūpnīcas iekārtas tika kalibrētas jauniem apdares elementiem, bet krāsošanas cehi pielāgoti jaunām toņu opcijām. Vienlaikus tika integrētas arī jaunas ražošanas tehnoloģijas.

    «Ja salīdzina ar citām rūpnīcām, tā ir patiešām moderna, turklāt funkcionē kā pilna cikla ražotne. Tas ir – viņi visu rada no nulles, tikai dzinēji un daži citi komponenti tiek piegādāti no Japānas. Sanderlendas rūpnīca izskatās labi pat salīdzinājumā ar citām lielajām ražotnēm, piemēram, Volkswagen rūpnīcu Volfsburgā, jo arī viņiem ir diezgan detalizēta kvalitātes pārbaude,» iespaidos pēc Nissan rūpnīcas apmeklējuma Apvienotajā Karalistē dalās autožurnālists Aldis Zelmenis.

    Sākoties atjauninātā modeļa tirdzniecībai, Nissan veidos jaunas reklāmas, pilsētas rotās izskatīgā Qashqai attēli, un cilvēki, kas meklē ģimenes krosoveru, visticamāk, atgriezīsies Japānas zīmola dīleru salonos. Bet vai ar modernizāciju būs gana, lai auto atstātu jauna modeļa iespaidu?

    «Uzreiz pēc debijas 2007. gadā Qashqai kļuva par hitu, un tāds tas palika 10 gadus. Cilvēkiem šis auto joprojām ir siltā atmiņā, taču tagad tam ir ļoti liela konkurence. Vai modernizētajam modelim izdosies atgriezties virsotnē? To lielā mērā noteiks cena un jaunās tehnoloģijas,» uzskata Aldis.

    «Patīkams pārsteigums bija šajā auto instalētais Google asistents – tas darbojas perfekti. Pēc mūsu lūguma tas pat atskaņoja igauņu mūziku. Tas ir milzīgs progress, jo auto padara lietotājam ērtāku,» uzskata portāla 15min.lt autožurnālists Žilvins Pekarsks.

    Google Maps šeit darbojas precīzāk un ir vieglāk vadāms un gudrāks par citām sistēmām. Turklāt tas arī samazina vadītāja atkarību no mobilā tālruņa un mobilā interneta, jo tas jau ir iebūvēts automašīnā. Tāpat Google Assistant ievērojami paplašina balss vadības iespējas, precīzāk reaģē uz dabisko runu un neatbild tikai uz jautājumiem par auto funkcijām. Tas, piemēram, lieliskā latviešu valodā nolasīs arī ienākušās SMS ziņas.

    Tai pašā laikā piedziņas sistēmas jaunajā Qashqai ir palikušas līdzšinējās. e-Power hibrīdtehnoloģija debitēja vēlāk nekā pats modelis, un tā joprojām ir vienīgā šāda veida piedziņa tirgū. Qashqai riteņus griež elektromotori, savukārt 1,5 litru benzīna dzinējs darbojas tikai kā ģenerators, kurš lādē 1,8 kWh akumulatoru. Šie japāņu hibrīdi brauc vienmērīgi un tai pašā laikā dinamiski, savukārt degvielas patēriņš ir zemāks nekā tradicionālajiem hibrīdiem.

    Autobūvē mehāniskas inovācijas ir samērā reta parādība, tāpēc Nissan e-Power piedziņa medijos tiek apspriesta visnotaļ plaši.

    Tā kā mūsdienās braukšanas īpašības tiek uzlabotas simboliski un strauja attīstība notiek tehnoloģiju jomā, tieši tehnoloģiskie jauninājumi apvienojumā ar modernu dizainu novecojušam auto var dot spēcīgus bonusus konkurences cīņā.

    Britu izdevums Car Magazine, piemēram, uzskata, ka jaunais Qashqai joprojām ir stila un praktiskuma apvienošanas karalis, turklāt pieejams par saprātīgu cenu. Top Gear savukārt raksta, ka jaunais modelis, kaut arī ievērojami uzlabots, auto entuziastiem īsti nederēs, taču patiešām labi kalpos ģimenēm.

    «Šobrīd, kad tirgum pārvēlies vienveidīgu krosoveru vilnis, svarīgu lomu spēlē individualitāte, un N Design dos lielisku iespēju izcelties. Jaunais modelis piedāvā arī vairāk greznuma elementu. Nesaku, ka vecais bija slikts, bet jaunais ir greznāks, vizuāli iespaidīgāks, un tajā ir tehnoloģijas, kas parasti sastopamas augstākā klasē. Tas patiešām izskatās ļoti labi,» piebilst Žilvins.

    Visticamāk, atjauninātais Nissan Qashqai atkal kļūs populārs, un Nissan rūpnīca Sanderlendā vēl vismaz divus gadus darbosies ar pilnu jaudu. Vēlāk, kad konkurenti izlaidīs kaut ko vēl jaunāku un Qashqai pārdošanas apjoms kritīsies, rūpnīca sabremzēs ražošanas apjomus, un inženieri to pielāgos jau ceturtās paaudzes Qashqai. Un dzīves karuselis turpinās griezties.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē