No 1972. gada “Porsche” sāka uzstādīt aizmugurējos spoilerus sērijveida automašīnām. “Porsche 911 Carrera RS 2.7” bija pirmais šāda veida modelis ar priekšējo un aizmugurējo spoileri, kas pazīstams ar nosaukumu “pīles aste”.
“Tas bija paredzēts kā ļoti viegls un ātrs sporta automobilis,” atceras Peters Falks, kurš tolaik bija “Porsche” sērijveidā ražoto automašīnu testēšanas vadītājs. Sākotnēji šo modeļa variantu balstīja uz “911”, taču beigās tas kļuva par jaunu bāzes automobili auto šosejas un rallija automašīnām ar vairākām tehniskām inovācijām.
“911” pirmās paaudzes jaudīgākais modelis bija pirmais šāda veida auto, kas ieguva nosaukumu “Carrera”. Ievērojamu uzmanību tajā pievērsa svaram, aerodinamikai, dzinējam un šasijai. Automobili, sākot no 1972. gada maija, izstrādāja aptuveni 15 inženieri, kuriem pievienojās ražošanas darbinieki.
Citi lasa
Pārsteidzoši panākumi
“Porsche” sākotnēji bija paredzējis saražot 500 vienības. Tas kļuva par koplietošanas ceļiem paredzētu automobili klientiem, kuri vēlējās piedalīties arī sacīkstēs.
1972. gada 5. oktobrī jauno modeli prezentēja Parīzes auto šovā, kas norisinājās “Porte de Versailles”. Jau līdz novembra beigām izdevās pārdot visus 500 automobiļus. “Porsche” vadība bija pārsteigta par automašīnas panākumiem, un līdz 1973. gada jūlijam spēja trīskāršot pārdošanas apjomu, kopumā saražojot 1580 vienības.
“Porsche” radīja arī 200 šīs automašīnas vieglās sporta versijas ar īpašu M471 aprīkojuma pakotni. Vēlāk saražoja vēl 55 sacīkšu versijas automašīnas, 17 bāzes automobiļus un 1308 “Touring” versijas (M472) vienības.
“911 Carrera RS 2.7 Light” (M471) salonā atradās vien nepieciešamākās lietas – izņēma aizmugurējos sēdekļus, paklājus, pulksteni, mēteļu pakarināšanas āķus un roku balstus. Pēc klienta lūguma arī smagos sporta sēdekļus aizstāja ar vieglākiem. Pat “Porsche” ģerbonis uz priekšējā pārsega sākotnēji tika pielīmēts.
Salīdzinājumā ar “Touring” aprīkojuma pakotni (M472), sporta versijas svars bija par 115 kilogramiem mazāks, pašmasai veidojot 960 kilogramus.
Automobiļa 2,7 litru sešu cilindru tiešās degvielas iesmidzināšanas bokserdzinējs attīstīja 210 zirgspēkus pie 6300 apgriezieniem minūtē un 255 ņūtometrus griezes momenta pie 5100 apgriezieniem minūtē. Tas ļāva sporta versijai no 0 līdz 100 km/h paātrināties 5,8 sekundēs. Tā “911 Carrera RS 2.7” kļuva par pirmo sērijveida automobili, kas šādu ātrumu spēja sasniegt ātrāk nekā sešās sekundēs.
Maksimālais auto ātrums bija 245 km/h. “RS 2.7” bija ideāls līdzsvars starp veiktspēju, aerodinamiku, vadību un svaru.
Pirmais modelis ar aizmugurējo spoileri
Plāns lokšņu metāls, plāni logi, plastmasas detaļas un skaņas izolācijas likvidēšana palīdzēja samazināt sporta automobiļu kopējo svaru zem 900 kilogramiem, kas bija nepieciešams jaunā modeļa homoloģēšanai.
Vienlaikus uzlaboja arī aerodinamiku. Mērķis bija samazināt priekšējo un aizmugurējo asu pacelšanos lielā ātrumā, lai tā uzlabotu vadāmību. Pirmo reizi inženieri Hermanis Bursts un Tilmans Brodbeks kopā ar stilistu Rolfu Vīneru izstrādāja aizmugurējo spoileri.
Braucot lielā ātrumā, jaunais “pīles astes” pacēlums piespieda “911 Carrera RS 2.7” ciešāk ceļam un piegādāja aizmugurē izvietotajam dzinējam papildu gaisu dzesēšanai. Šo efektu panāca, nepalielinot gaisa pretestību.
Dažāda izmēra riepas lielākai saķerei
Inženieri uzlaboja arī šasiju. “Porsche” bija jau ieguvis sacīkšu pieredzi ar platākiem aizmugurējiem diskiem, tāpēc speciālisti to izmēģināja arī “911 Carrera RS 2.7” modelī.
Pirmo reizi “Porsche” sērijveidā ražotu automobili aprīkoja ar dažāda izmēra riepām priekšējā un aizmugurējā asī. Uz priekšējās ass atradās “Fuchs” kaltie 6J×15 diski ar 185/70 VR-15 riepām, bet aizmugurē – 7J×15 diski ar 215/60 VR-15 riepām. Lai tos uzstādītu, “Porsche” virsbūvi aizmugurē padarīja platāku par 42 milimetriem.
Pirmie panākumi sacīkstēs
Pēc izmaiņām sporta prototipu noteikumos, kas liedza turpmāku attīstību jauno 3,0 litru dzinēja tilpuma ierobežojuma dēļ, “Porsche” noslēdza ļoti veiksmīgu ēru. Pēc “911 Carrera RSR” (“racing-sport-racing”) sacīkšu debijas “Tour de Corse” 1972. gadā “Porsche” nolēma sākt jaunu nodaļu “911” stāstā.
1973. gada februāra sākumā “RSR” automobilis, ko pilotēja Peters Gregs un Hērlijs Heivuds, Deitonas 24 stundu sacīkšu finiša līniju šķērsoja ar 22 apļu izrāvienu. Tas bija lielisks jaunās sezonas sākums.
Herberts Millers un Gijs van Leneps “Targa Florio” sacīkstēs uzvarēja 1973. gada maijā. “Uzvara mums bija svarīga, jo tā parādīja, ka “RSR” ar lielāku aizmugurējo spoileri bija ļoti ātra auto šosejas un rallija sacīkstēs,” atceras Falks.
Savā pirmajā sezonā “911 Carrera RSR” guva uzvaru trīs starptautiskos un septiņos nacionālajos čempionātos, nodrošinot pamatu “911” panākumiem arī turpmākajās desmitgadēs.
Taču “911 Carrera RS 2.7” gadījumā “Porsche” izstrādāja sporta automobili, kas vienlaikus bija piemērots gan braukšanai ikdienā, gan sacīkstēm.
Tā laika reklāmās šo automobili raksturoja šādi: “Brauciet uz sacīkstēm un pēc tam uz mājām. Pirmdien uz biroju. Otrdien uz Ženēvu. Vakarā atpakaļ. Trešdien dodieties iepirkties. Pilsēta. Satiksmes sastrēgumi. Ceturtdien lauku ceļi, šosejas, līkumoti un zemes ceļi. Piektdien vien īsi izbraucieni. Sestdien ar brīvdienu bagāžu uz Somiju. “Carrera RS” – pilna ar neizsmeļamām rezervēm sprintiem un maratoniem.”
Kā rādās “Carrera” nosaukums
Pirmo reizi “Carrera” uzraksts parādījās uz modeļa ”911 Carrera RS 2.7” – tas rotāja sānus starp riteņa arkām. Spāņu vārds tulkojumā nozīmē “braukšana”, bet RS uzraksts uz aizmugurējā spoilera nozīmē “Rennsport” jeb autosacīkstes. Jauno nosaukumu “Porsche” aizguva no “Carrera Panamericana”.
1953. gadā “Porsche” pirmo reizi uzvarēja savā klasē izturības sacīkstēs ar “550 Spyder”. Tad, 1954. gadā, kopvērtējumā ieguva trešo vietu, un tā bija sensācija, kas izraisīja jaunu nosaukuma papildinājumu.
Turpmākajos gados “Porsche” vārdu “Carrera” izmantoja jaudīgākajiem automobiļiem, piemēram, modeļiem “356 A 1500 GS Carrera” vai “356 B 2000 GS Carrera GT”.
“Carrera” uzraksts “Porsche 904 Carrera GTS” aizmuguri rotāja kopš 1963. gada, bet modelī “906 Carrera 6” kopš 1965. gada tas bija atrodams uz spoilera aiz priekšējā riteņa arkas."
"Tolaik uzskatīja, ka “Carrera” ir “kvalitātes noteicējs tehniskajai izcilībai, kas sevi pierādījusi auto šosejas un rallija trasēs.”
Īsāk sakot, tas bija ideāli piemērots nosaukums nākotnes augstākā līmeņa “911” modeļiem.
Papildu “Carrera” uzrakstam “Porsche” piedāvājumā bija arī citi ievērības cienīgi dizaina elementi, piemēram, 29 virsbūves krāsas. 27 modeļus saražoja, izmantojot tādas krāsas kā spilgti dzeltenu, sarkanu un sarkanā apelsīna krāsu.
Tāpat “Porsche” arī apmierināja īpašas klientu vēlmes pēc automašīnas krāsojuma. Disku krāsa saskanēja ar virsbūves vai “Carrera” uzraksta krāsu uz sāniem – piemēram, baltiem automobiļiem bija sarkans, zils vai zaļš uzraksts.
Šis uzraksts līdz pat šodienai saglabājis savu īpašo nozīmi, tāpat kā RS abreviatūra. Tas vērojams uz vissportiskākajiem “911” modeļiem – tāpat kā pirms gandrīz 50 gadiem.