Paaugstinātas sēdpozīcijas automašīnas tirgū ieņēmušas dominantu pozīciju, tomēr savulaik populārie universāļi pilnībā nav izzuduši. To spējas izdzīvot arī mūsdienu apstākļos ir pavisam viegli pamatot, jo tiem nekā netrūkst. Šeit bez raizēm var sasēdināt visu ģimeni, bagāžniekā salikt kaudzi mantu un komfortabli doties garā ceļojumā, saglabājot saprātīgas ekspluatācijas izmaksas.
Trešās paaudzes Superb bija viena no labākajām šī segmenta izvēlēm, un tagad šo ciltskoku turpina arī tā pēctecis. Aizmugures dizainā redzamas līdzības ar dažiem konkurentiem, bet priekšējais tēls ar jaunajiem LED Matrix lukturiem un plato radiatora režģi nepārprotami norāda uz Škoda DNS. Tas arī pamanījies kļūt aerodinamiskāks, samazinot gan radīto CO2 daudzumu, gan degvielas patēriņu.
Šīs klases goliāts ir paaudzies vēl par 4 cm (4,9 m), pārspējot jau iepriekš uzstādītos salona ietilpības rekordus. Aizmugurē varēs sasēdināt gan pavasara trakuma apdullinātos hokeja līdzjutējus, gan augumā raženos basketbolistus, jo salons ir kā radīts tāliem braucieniem.
Superb ir pieejams arī hečbeka versijā, kura, visai neierasti, ir par centimetru garāka. Lai arī ražošana pārcelta uz rūpnīcu Bratislavā, čehu modeļa firmas zīme ir palikusi nemainīga, lepojoties ar iespaidīgu vietu pasažieru bagāžai. Jaunās paaudzes Combi universālī šī telpa ir vēl par 30 litriem lielāka, sasniedzot 690 l. Tātad varēsim ielikt par vienu ceļojuma koferi vairāk. Tiklīdz tiek nolocītas aizmugures sēdekļu atzveltnes, plašums tiek palielināts līdz 1920 l, kas ir labākais rādītājs segmentā.
Pāreja uz pilnībā skārienjutīgu funkciju vadību ne vienmēr ir ērts risinājums, tāpēc Škoda saglabājis labāko no abām pasaulēm. 13 collu skārienekrānu papildina zemāk novietotas grozāmās Škoda Smart Dials spiedpogas, kas ietver vairākas funkcijas. Tiklīdz iemanāmies, par ko atbildīgs katrs no Range Rover stila kloķīšiem, tā temperatūras maiņa, skaļuma regulācija vai sēdekļu apsildes ieslēgšana nerada problēmas arī brauciena laikā. Kādreiz tas būtu pašsaprotami, tomēr bakstāmo ekrānu ērā par to var izteikt komplimentu.
Tādas ekstras kā head-up displejs un ierīču bezvadu uzlāde ar dzesēšanas funkciju Superb modelī pieejamas pirmoreiz. Telefons neuzkarst, un 15 W jauda akumulatoru uzlādē īsākā laikā. Vienīgā lieta, kas ir mazāk ierasta, – pārnesumkārbas svira, kas tagad atrodas uz stūres kolonnas Rolls-Royce stilā, tādējādi atbrīvojot vietu centrālajā daļā. Konjaka krāsas salona apdare ieturēta augstos standartos, un vairumu virsmu klāj kvalitatīvi materiāli.
Tāpat šeit netrūkst Simply Clever risinājumu, kas atvieglo braucēja dzīvi, piemēram, elektriskas piedziņas bagāžnieka pārvalks, kas nostrādā automātiski, tiklīdz tiek atvērts vāks.
Dzinēju klāstā valda īsts rokenrols. 1,5 litru benzīna agregāts tagad ticis elektrificēts, sajūdzot to ar nelielu elektromotoru. Tas ir tā sauktais vieglais hibrīds (mHEV), kuru nav nepieciešams uzlādēt, taču ikdienā tas palīdz samazināt degvielas rēķinus, piepalīdzot iekšdedzes dzinējam. Patēriņš ir vien 5,1–6,2 l/100 km. Ar šāda tipa tehnoloģiju izsenis aizrāvies arī labi zināms japāņu auto ražotājs, un tagad šī mode ir sasniegusi arī gandrīz visas Eiropas kompānijas. Tas attīsta 150 ZS, kalpojot kā klusākais un vieglākais no visiem, turklāt ir pietiekami atsaucīgs. Neraugoties uz virsbūves izmēriem, šī versija ir labi piemērota Superb modelim, kļūstot par mūsu favorītu. Klāsta jaudīgākais agregāts ir 2,0 l benzīna dzinējs, kas attīsta 265 ZS.
Nekas nav tik nepastāvīgs kā naratīvu maiņa attiecībā uz iekšdedzes dzinēju un īpaši dīzeļu nākotni, tomēr tie sniedz brīvības sajūtu. Ar vienu uzpildi par degvielas bākas vāciņa atvēršanu varam aizmirst nākamos 1400 km. Pārkāpjot no hibrīda uz 2,0 litru TDI, kas pieejams 150 un 193 ZS versijās, uzreiz jūtama ierastā četrcilindru dīzeļa vibrācija tukšgaitā un skaļāks troksnis paātrinājuma brīdī, tomēr uz šosejas tas kļūst pavisam rāms. Ņemot vērā 4,5–5,7 l/100 km degvielas patēriņu, šī ir racionāla izvēle tiem, kuri bieži mēro garas distances.
Niknākās versijas uzreiz tiek komplektētas ar pilnpiedziņu. Mehāniskā transmisija no sortimenta ir pilnībā izzudusi, dodot vietu DSG automātam.
Testa braucieniem bija pieejams arī plug-in jeb spraudņa hibrīds (PHEV). 1,5 litru dzinējs apgādāts ar 25,7 kWh akumulatoru. Tik liela baterija dod iespēju braukt pat vairāk nekā 100 km, netērējot degvielu. Reālos apstākļos tie drīzāk būs aptuveni 80 km, taču Pierīgā dzīvojošajiem ar to būs pietiekami. Joņojot pa automaģistrāli, elektriskajā režīmā tas spēj sasniegt 140 km/h ātrumu. Lielāka pašmasa atspoguļojas arī gaitā, automobilim uz ceļa braucot līganāk, un jāteic, ka arī patīkamāk nekā TSI un TDI modifikācijām. Tiesa, tas būs ne tikai dārgāks (no 43 300 eiro), bet tam nepieciešama arī periodiska uzlāde, citādi hibrīda tehnoloģijas radītais papildu svars tikai palielinās benzīna patēriņu.
Vairākums Superb gan nonāk uzņēmumu autoparkos vai valsts struktūru rīcībā, tāpēc zemie CO2 izmeši un iespēja uzlādēt auto darbavietā ir pievilcīgs salikums. Spraudņa hibrīds būs pieejams tikai universāļa versijā.
Portugāles ceļos apstiprinājās senā patiesība, ka šāda izmēra universālim komforta braukšanas iestatījumi ir piemērotākie, tāpēc par katru cenu nav jātiecas pēc adaptīvajiem amortizatoriem un progresīvās stūres iekārtas.
Vismaz tik ilgi, kamēr netiks ražota vRS versija. Papildu komfortam vislabāk izvēlēties 17 collu diskus.
Superb pieejams trijos aprīkojuma līmeņos: Essence, Selection un, par godu Škoda radītājiem, arī Laurin & Klement (L&K), pēdējam sniedzot šī modeļa maksimālo ērtību un greznību līmeni. Protams, lai klausītos 725 W jaudīgu Canton audiosistēmu aiz trokšņus slāpējošiem stikliem, būs jāpiemaksā. 1,5 l TSI vieglā hibrīda agregāts pieejams no 33 030 eiro, bet dīzeļdzinēja versija maksās par 3830 eiro dārgāk. Bagātīgi aprīkots L&K ar dīzeļdzinēju un 4 × 4 maksās aptuveni 50 000 eiro.
Superb ir automašīna, kas pierāda, ka aktuālajiem SUV modeļiem joprojām ir pievilcīga alternatīva. Šis ir liels, komfortabls, kluss, labi aprīkots universālis, kas iederēsies gan ģimenes garāžā, gan uzņēmuma autoparkā.
Reklāmas materiāls tapis sadarbībā ar Škoda.