• Unikāls bezceļu izaicinājums ar jauno «Volkswagen Amarok»

    Reklāmraksts
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    30. maijs
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Vai ceļojuma maršrutā esat kādreiz iekļāvuši Igauniju? Visdrīzāk, ka jā. Vai esat braukuši ar Volkswagen? Iespējams. Bet esmu visai drošs, ka Igaunijas degslānekļa raktuvēs ar Volkswagen Amarok pikapu neesat briduši. Laiks piedzīvojumam!

    Pikapu mode lēnām no Amerikas pārnāk uz Latviju, pircējiem izvēloties šos modeļus arī ikdienas maršrutiem pilsētā. Nevar noliegt, ka 23 cm klīrenss un balstiekārta ir patiesi piemērota ne tikai lauku reģioniem, bet arī mūsu galvaspilsētas ielām. To, kā Amarok brauc pa koplietošanas ceļiem, izmēģinājām jau agrā pavasarī, bet atklāts paliek jautājums – kā pikaps uzvedas īstā bezceļā?

    Jaunajam pikapam ir pieejami visdažādākie pilnpiedziņas režīmi, kas mudina domāt, ka Amarok ir spējīgs uz lieliem darbiem. Lai par to pārliecinātos, devāmies uz Igaunijas ziemeļaustrumiem, kur atrodas degslānekļa raktuves, vēstures liecību muzejs un īpaši izveidots bezceļu braukšanas poligons.

    Organizatori norādīja, ka šī ir grūtāka bezceļu trase Baltijā, vijoties nepilnu 12 kilometru garumā. Šis ir izaicinājumu posms, kur milzu akmeņi, stāvas nogāzes un šauri pagriezieni nav retums. Ne velti degakmeņa raktuves kalpojušas arī par vietu, kur daži auto zīmoli uzņēmušas oficiālos publicitātes materiālus, lai vēlāk tos izplatītu visā pasaulē.

    Kāds ir Amarok?

    Volkswagen Amarok citviet pasaulē pieejams dažādu jaudu 2,0 un 3,0 litru dīzeļdzinējiem. Pircējiem Latvijā nenāksies lieki lauzīt galvu, jo pie mums tas uzreiz tiek piedāvāts jaudīgajā un strādīgākajā kombinācija – 3,0 litru V6 TDI dīzeļdzinējs, kas sajūgts ar 10 pakāpju automātisko pārnesumkārbu. 240 zirgspēki un iespaidīgs 600 Nm griezes moments, bet riteņus griež 4MOTION pilnpiedziņa. Arī virsbūves versija uzreiz ir lielākā – dubultkabīne.

    Iepriekšējās paaudzes Amarok pierādīja, ka klienti lielākoties priekšroku dod labi aprīkotām versijām ar maksimālo pieejamo jaudu, tāpēc muskuļotākā versija mūsu tirgum ļoti labi piestāv. Ne velti Baltijā jau ir pārdoti vairāk nekā 250 jaunās paaudzes Amarok pikapu.

    Turpretim modifikāciju klāsts gan liek izvērtēt savas prioritātes un runa nav tikai par to, kādus sēdekļus vai virsbūves krāsu vēlaties. Amarok pieejams pievilcīgajā Style un izsmalcinātajā Aventura aprīkojuma līmenī. Ja grūti izbraucami ceļi jūsu maršrutā nav retums, tad itin piemērota būs «PanAmericana» versija, kurā uzreiz iekļauts aizmugurējā diferenciāļa bloķētājs (citām versijām pieejams papildaprīkojumā par 591 eiro), dekoratīvais aizsargstienis, sānu kāpšļi un visiem apvidiem paredzētas riepas.

    Sākam rakt

    Bezceļu poligonā uz starta atradās dažādas Amarok versijas, un visas uzreiz jau bija aprīkotas ar aizmugurējā diferenciāļa bloķētāju. Galvenais slēdzis, lai sagatavotu pikapu dažādiem izaicinājumiem, atrodas viduskonsolē. To ir ne tikai viegli atrast, bet arī viegli lietot. Uz rotējošās vadības sviras redzami 2H, 4H, 4L un 4A simboli, un katrs no tiem aktivizē aizvien sarežģītākiem apstākļiem paredzētu piedziņas režīmu. Sākot ar aizmugures piedziņu līdz pazeminātajiem ātrumiem, turklāt griezi var pilnībā novirzīt uz vienu tiltu (100:0) vai sadalīt patstāvīgai pilnpiedziņai (līdz 50:50).

    Līdz raktuvēm droši varam braukt pa asfalta ceļu 2H režīmā, grants ceļus komfortabli pieveikt lielā ātrumā ar automātisko inteliģento pilnpiedziņu (4H), bet 4L aktivizējam brīdī, kad nokļūstam grūtāk izbraucamos posmos lēnākā tempā. Šis bezceļu maršruts ir atvērts arī plašākai publikai, taču drošības apsvērumu dēļ atsevišķi posmi pēc mūsu izaicinājuma beigām tika demontēti. Instruktori mums norāda, ka šāda posma pieveikšanai standarta automašīnas nav paredzētas, vien piebilstot, ka Amarok ir izņēmums.

    Patiesi, mūsu Amarok ir pilnībā ar rūpnīcas aprīkojumu. Tam ir pat parastās šosejas riepas!

    Savienojumā ar 4MOTION inteliģento pilnpiedziņu un bezceļu braukšanas režīmiem, Amarok spēj uzsākt braukšanu vismaz 25 grādu slīpumā. Varu pateikt priekšā, ka 25 grādu slīpums, atrodoties automašīnas salonā, ir brīdis, kad ir grūti piecelties no sēdekļa atzveltnes, nemaz nerunājot par durvju atvēršanu un aizvēršanu. Šeit gravitācija dara savu.

    Tikt kalnā palīdz ne tikai pilnpiedziņa, bet arī īsās virsbūves pārkares, kas veidotas tā, lai pikaps neuzkārtos visnepiemērotākajā brīdī. To īpaši var novērtēt brīdī, kad uz slīpuma atrodas akmeņi un citi šķēršļi, kas vēl vairāk apgrūtina braukšanu. Tiklīdz esam uzbraukuši tuvu virsotnei, tā savu artavu dod apkārtskata jeb 360 grādu kameras, kas ļauj redzēt pāri kalna korei un palīdz nenokļūdīties. Bez šādām kamerām mums vajadzētu kādu acu pāri, kas atrastos ārā un regulētu mūsu tālāko virzību.

    Uzvarēt grūtībās

    Amarok pikaps šeit sevi pierādīja kā stabils un kontrolējams bezceļnieks, lielu lomu spēlējot aizmugurējā diferenciāļa bloķētājam. Riepās ir spēks, tāpēc atliek tikai iztēloties, ko šis pikaps spētu paveikt, ja tam būtu veikti offroad uzlabojumi.

    Adrenalīni pīķi sasniedzām slīpā nogāzē, kas atradās līdzās ūdens krātuvei. Tobrīd atradāmies blakussēdētāja pozīcijā – pa labi bīstama krauja un neparasti zaļš ūdens, kas kā Nārnijā vilina mūs iekšā, bet pa kreisi nedaudz izbijies autovadītājs, kas cītīgi uzklausa instruktora norādes. Šis ir brīdis, kad dzīvības apdrošināšana nepalīdzēs, tāpēc jāiekrampējas priekšējās statnes rokturī un jāpaļaujas uz Amarok saķeri.

    Uz akmeņu nogruvuma Amarok ne brīdi nezaudēja kontroli un kā ķirzaka lēni norāpoja līdz drošam patvērumam. Šādā situācijā nonāksit varbūt vienreiz dzīvē, taču ilgi būsit pateicīgs par savu automašīnas izvēli.

    Šajā bezceļu maršrutā cīnījāmies ar akmeņu krāvumiem, tomēr, ja palu laikā nepieciešams šķērsot braslu, tad līdz 800 mm dziļumam to droši var darīt. Gadījumā, ja ūdens vilnis būs par šerpu, zem motora pārsega esošās blīvgumijas centīsies tikt ar šo straumi galā.

    Degslāņa vešanas sacensības gan nerīkojām, taču automobiļa kravas nodalījumā var ievietot eiro paleti, turklāt pikapam var piekabināt piekabi ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām. Kravu varēs sakrāmēt arī uz jumta, nepārsniedzot 350 kg slodzi.

    Domājams, ka vairumā gadījumu Amarok īpašnieki baudīs komfortablu ikdienas braucienu pie pikapa stūres, nemetoties pārgalvīgos izaicinājumos. Bagātīgais aprīkojums varētu pat uz brīdi ļaut aizmirst, ka braucam pikapā. Noskaņojuma apgaismojums, IQ.Light LED matricu lukturi, Harman Kardon audio sistēma, apkārtskata kameras, parkošanās palīgs, bezvadu viedtālruņa uzlāde, sēdekļi ar ādas apdari un daudz citu ekstru padara to par ļoti modernu braucamo. Kā pierādīja šodienas bezceļu piedzīvojums, tad visi mūsdienu pasaules labumi nav izmainījuši tā patieso būtību.

    Tas joprojām ir veiktspējīgs pikaps, kas ikdienā prot uzvesties labāk nekā vairums sugas brāļu.

    Materiāls tapis sadarbībā ar Volkswagen.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē