Šī gada 11. martā Pasaules veselības organizācija (PVO) paziņoja, ka jaunā koronavīrusa izplatība sasniegusi pandēmijas apmērus, tādējādi arī Latvijā valdība no 12. marta pieņēma lēmumu izsludināt valstī ārkārtas stāvokli līdz 2020. gada 14. aprīlim. Ārkārtas stāvokļa laikā sabiedrībai ir īpaši svarīga uzticama, plaša, daudzveidīga un kvalitatīva informācija par notiekošo gan Latvijā, gan pasaulē. Turklāt krīzes laikā skatītāji īpaši daudz patērē vietēji ražotās ziņas, galvenokārt tādēļ, lai saņemtu uzticamu, daudzveidīgu un izsmeļošu saturu.
Mediju grupa TV3 Group uzskata, ka sabiedriskā medija rīcība krīzes situācijā, ieviešot augstāk minētās izmaiņas:
- Liedz skatītājam iespēju patērēt abus ziņu kanālus tiešajā ēterā, kas joprojām ir primārais TV ziņu patērēšanas veids. Īpaši aktuāli tas ir vecāka gadagājuma cilvēkiem, kas ziņas nepatērē digitālajā vidē un vienlaikus ir augstākajā vīrusa riska grupā;
- Būtiski sašaurina skatītājam pieejamo informatīvo telpu;
- Ir pretrunā Latvijas Televīzijas misijai – Kalpot Latvijas sabiedrības interesēm, liedzot sabiedrībai visaptverošas informācijas pieejamību.
Latvijas mediji šobrīd saskaras ar milzīgu reklāmas apjoma samazinājumu, kas veicina reklāmas ieņēmumu krišanu un turpmāk tiešā mērā tas varētu atsaukties uz vietējā satura ražošanas iespējām. Turklāt Latvijas informatīvajā telpā pieaug viltus ziņu popularitāte, kas veicina dezinformāciju, tādēļ ir īpaši svarīgi nodrošināt daudzveidīgas un uzticamas informācijas pieejamību.
TV3 norāda, ka laikā, kad mediju pastāvēšana un kvalitatīvas informācijas pieejamība ir apdraudēta, Latvijas sabiedriskā medija rīcība ir neizprotama.
Atgādinām, ka jaunais Panorāmas raidlaiks tiek plānots tieši TV3 ziņu izlaiduma laikā, kas šobrīd ir skatītākais ziņu raidījums Latvijā, sasniedzot vidēji divas reizes lielāku auditoriju nekā Panorāma.
TV3 Group nebaida konkurences cīņa, un mēs esam pārliecināti par savu skatītāju, sakot paldies par ilgtermiņa uzticību, taču aicinām Latvijas Televīziju neizmantot ārkārtas stāvokli konkurences cīņā, un rast risinājumu, neliedzot skatītājiem informācijas daudzveidību.