• TV personība Žaklīna Cinovska: Kur pazudis vilciens no Rīgas uz Tartu?

    Ceļojumi
    Estere Jansone
    29. oktobris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: F64
    Šā gada pavasarī satiksmes ministrs Kaspars Briškens lepni klāstīja, ka jau šā gada oktobrī no Rīgas uz Tartu kursēs vilciens. Tomēr oktobris jau teju galā, bet no vilciena ne miņas, ne ziņas.

    «Esmu ko palaidusi garām? Cikos atiet vilciens?» retoriski vaicā TV personība Žaklīna Cinovska.  Patiesi, vēl nesen medijos tika runāts, ka jau pavisam drīz no Latvijas galvaspilsētas ar vilcienu būs iespējams aizdoties uz Tartu. Šī gada maija izskaņā satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) ar Igaunijas klimata ministru Kristenu Mihalu parakstīja sadarbības memorandu, lai līdz 1.oktobrim ieviestu pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu maršrutā Rīga-Tartu, tostarp nodrošinot maršruta izveidei un pārvadājumu veikšanai nepieciešamo finansējumu.

    «Jaunais Rīga-Tartu vilciens būs pieejams, sākot no šī gada oktobra!

    Plānots, ka Latvijā tas piestās arī Valmierā, Cēsīs, Siguldā un Zemitānos,» lepni sacīja satiksmes ministrs Briškens. AS Pasažieru vilciens (PV) pārstāvji norādīja, ka no Igaunijas puses varētu pagarināt savu esošo maršrutu Tallina-Tartu-Valga, kurš vienreiz dienā dotos līdz pašai Rīgai. Vilciena atiešana no Valgas uz Rīgu plānota vakarā, bet no Rīgas uz Valgu – rīta pusē.

    Tomēr oktobrī vilciens uz Tartu netika sagaidīts. Šoreiz vilcināšanās meklējama Igaunijā. Būtiskāko risinājumu kārtošana jaunā dzelzceļa maršruta izveidē tika uzticēta igauņu pārvadātājam Elron, kura vilcienus izmantotu visas jaunās līnijas apkalpošanai.

    Uzņēmumam bija jāīsteno sava ritošā sastāva sertificēšana izmantošanai Latvijas teritorijā, kā arī vienotā drošības sertifikāta saņemšana no Eiropas Dzelzceļa aģentūras, kas apliecinātu pārvadātāja spēju droši īstenot pakalpojumus paredzētajā darbības telpā. Taču septembra sākumā radās sarežģījumi tieši ar igauņu vilcienu sertificēšanu, lai tos varētu droši izmantot uz Latvijas dzelzceļiem. Bija skaidrs, ka šo procesu nebūs iespējams pabeigt pirms 1. oktobra, tādēļ jaunā maršruta atklāšana atlikta līdz nākamā gada pavasarim. Tomēr arī šis laiks nav akmenī kalts.

    «Sākotnēji domājām, ka tiksim galā ar tā saukto papildu sertifikācijas procedūru, bet pa šo laiku ir kļuvis skaidrs, ka mums ir jāveic pilnīgi jauna sertifikācija, lai Latvijā varētu kursēt mūsu vilcieni,»

    igauņu medijiem atklāja Elron valdes priekšsēdētājs Lauri Betlems. «Šobrīd gaidām valdības lēmumu par finansējuma piešķiršanu un darīsim visu, lai vilcieni sāktu kursēt pēc iespējas ātrāk. Patlaban mūsu mērķis ir, lai tas varētu notikt jau nākamā gada pavasarī,» sacīja Betlems.

    Jau ziņots, ka pērn trīs Baltijas valstu ministru līmenī noslēgta vienošanās par pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu, Rīgu un Tallinu, līdz tiek pabeigta Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnija Rail Baltica.

    Sarunas par visu trīs Baltijas valstu galvaspilsētu savienošanu ar pasažieru vilcienu maršrutiem aktualizējās jau 2021.gada septembrī, kad, atzīmējot Eiropas dzelzceļa gadu, no Tallinas caur Rīgu uz Viļņu devās Baltijas valstu ekspresis. Tajā satikās tā laika ministri, Baltijas valstu dzelzceļa nozares un Eiropas Komisijas pārstāvji, kā arī «Rail Baltica» ieviesēji.

    Pērn 27.decembrī Lietuvas valsts dzelzceļa grupas Lietuvos geležinkeliai pasažieru pārvadājumu meitasuzņēmums LTG Link sāka vilciena reisus starp Viļņu un Rīgu.

    Jau ziņots, ka Eesti Liinirongid ir Igaunijas valstij piederoša kompānija, kas strādā ar zīmolu Elron. 2022.gadā kompānija pārvadāja 7,1 miljonu pasažieru.

     

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē