Viss liecina, ka elektroauto tirgus turpinās paplašināties
Elektromašīnu tirgus joprojām paplašinās, un īpaši spēcīga šī tendence ir Rietumeiropā. «Tādās valstīs kā Vācija, Francija un Apvienotā Karaliste jaunās elektromašīnas veido sesto vai pat piekto daļu jauno auto tirgus. Salīdzinot ar iekšdedzes analogiem, elektroauto joprojām ir dārgāki, tāpēc Austrumeiropā, kur maksātspēja ir zemāka, tos redz retāk,» skaidro Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis.
The Wall Street Journal dati to apstiprina. Izdevums raksta, ka pērn, salīdzinot ar 2021. gadu, elektroauto pārdošanas apjomi pasaulē pieauga par 68% un sasniedza 7,8 miljonus eksemplāru. Tikai Eiropā vien gandrīz 14 no 100 pērn reģistrētajām jaunajām mašīnām bija pilnībā elektriskas.
Interesanti, ka 2022. gadā palielinājās plaisa starp pilnībā elektriskajiem modeļiem un plug-in hibrīdiem: spraudņa hibrīdu tirdzniecības rādītāji saruka, turpretī pilnībā elektriskie auto veidoja aptuveni 60% visa elektrificēto mašīnu pārdošanas apjoma Eiropā.
Citi lasa
Tirgus līderi kļūst vēl populārāki
Starp ražotājiem, kas var lepoties ar labiem realizācijas skaitļiem Eiropā, pirmo vietu ieņem Volkswagen grupa, kurai pieder vairāki elektroauto zīmoli. Otrajā vietā ir Tesla, bet trešajā – Stellantis grupa, kas arī zem viena karoga pārstāv vairākus zīmolus. Ceturtajā vietā ierindojas Hyundai-Kia grupa, kam salīdzinājumā ar 2021. gadu fiksēts 15% pārdošanas apjoma pieaugums. No pirmā desmitnieka topa šī grupa izcēlās ar vislielāko izaugsmi plug-in hibrīdu tirgus daļā – tās pārdošanas apjomi palielinājās pat par 38 procentiem.
«Lieta tāda, ka korejieši jau pašā sākumā noreaģēja uz jaunajām pasaules vēsmām un zibenīgi pārgāja uz elektrisko auto ražošanu. Piemēram, japāņu Toyota savu pirmo modeli klajā laida tikai nesen, kamēr citi jau bija pamatīgi ieskrējušies. Ražotājiem ir svarīgi apmierināt klientus, un gan Kia, gan Hyundai pēdējos desmit gados visus ir pārsteiguši ar saviem inovatīvajiem risinājumiem, pārspējot vairākus konkurentus. Tas izskaidro, kāpēc korejieši šobrīd jau ir līdzvērtīgās pozīcijās ar kādreizējiem tirgus līderiem,» stāsta Raimonds.
Viņš uzskata, ka iepriekšminētie ražotāji ir spējīgi pilnībā apmierināt pircēju prasības. Salīdzinājumā ar to, kādas, piemēram, Kia mašīnas bija pirms dažiem gadu desmitiem, tās ir piedzīvojušas krasu evolūciju. Tagad tās pārsteidz ar unikāliem dizaina elementiem un valdzinošu interjeru, kas atbilst pircēju vēlmēm.
Korejas elektroauto bieži tiek salīdzināti viens ar otru tikai tāpēc, ka to cenas ir vienā līmenī, taču patiesībā šīs mašīnas piedāvā arī ekskluzīvas funkcijas. Piemēram, Kia EV6 uzstādītā 800 V uzlādes sistēma parasti ir atrodama daudz dārgākos modeļos, piemēram, tā radiniekā Hyundai Ioniq 5, Audi e-tron GT un Porsche Taycan.
Skatīties atpakaļ pagātnē ir kļūda
Kia EV6 bieži salīdzina ar Hyundai Ioniq 5. Populārās tehnoloģiju vietnes pcmag.com elektroauto recenzents Dags Ņūkombs secina: «Jaunais Kia EV6 daudzējādā ziņā ir līdzīgs radniecīgajam Ioniq 5, taču tam ir lielāka sniedzamība ar pilnu uzlādi un labāka dinamika.»
Korejieši ir iemācījušies radīt eiropiešiem pievilcīgas mašīnas. Elektroauto šīm kompānijām simbolizē jaunas ēras sākumu un liek pircējiem aizmirst pagātnes likstas.
«Zīmoliem mēdz būt kādas tieši tiem raksturīgas problēmas, taču elektromobiļi tās nemanto. Piemēram, ja konkrēta ražotāja automātiskā transmisija vai atsevišķi dzinēji ir bijuši ne pārāk veiksmīgi, elektromašīnās šādu problēmu nebūs, jo to konstrukcijā šo komponentu gluži vienkārši nav. Piemēram, ir ļoti daudz stereotipu par Jaguar mašīnām, no kurām daļa ir arī pamatota. Bet elektriskais I-Pace ir kā no citas pasaules un cilvēku uztverē nesaistās ar Jaguar vecajiem modeļiem.
Tāpēc vajag atteikties no 20 gadus veciem stereotipiem par vienu vai otru ražotāju.
No tehniskā viedokļa, elektroauto ir vienkāršāki, tajos ir mazāk kustīgu detaļu, un šodien dažādu zīmolu transportlīdzekļiem vienā segmentā ir vairāk līdzību nekā jebkad agrāk,» uzsver Raimonds.
Pirms pāris desmitgadēm Korejas ražotāji nespēja izcelties ar iespaidīgām mašīnām, tomēr elektroauto ēra visu ir mainījusi. Portāls caranddriver.com Kia EV6 vērtē šādi: «Vadāmība ir iespaidīga, īpaši šāda izmēra krosoveram, un tas ir patīkami vadāms arī uz lauku ceļiem. Jaunais EV6 GT ar 576 zirgspēkiem ir piemērots azartiskiem cilvēkiem un gatavs Stinger īpašniekus padarīt zaļus no skaudības. Pateicoties klusajam un ietilpīgajam salonam, EV6 pelnīti pretendē uz vietu SUV tirgū, stājoties līdzās tādiem konkurentiem kā Ford Mustang Mach-E, Ioniq 5 un Volkswagen ID.4.»
Populārākie raksti