• Tikai 3 no 10 auto pircējiem pārbauda vēsturi CSDD datubāzēs

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    21. februāris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Pixabay
    Teju pusei jeb 44% Latvijas iedzīvotāju nav būtiski, kas ir auto pārdevējs – uzņēmums vai privātpersona. Izvēloties pēdējo, riski iegādāties spēkratu ar tehniskiem trūkumiem, kuru novēršanai būs nepieciešami papildu finanšu līdzekļi, ir lielāki.

    Tāpat vidēji tikai 20% līdz 30% aptaujāto pirms spēkrata iegādes izmanto Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pieejamās datubāzes, lai pārbaudītu tā vēsturi vai tehniskos rādītājus, liecina Baltijā lielākā lietoto auto tirgotāja «Longo Group» un pētījumu kompānijas «Norstat» sabiedriskās domas pētījums.

    «Lai gan auto iegāde ir nozīmīgs pirkums, liela daļa pircēju joprojām ir gatavi riskēt un pirkt «kaķi maisā». Viņi nepārbauda publiski atrodamo informāciju par mašīnu un izvēlas tādu pārdevēju, kas tikai var solīt, nevis sniegt reālas garantijas, ka pēc tās iegādes neatklāsies slēpti defekti,» pētījuma rezultātus komentē «Longo Group» dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps. Aptaujas rezultāti atklāj, ka tikai katrs trešais no desmit respondentiem auto labprātāk iegādājas no uzņēmuma nevis privātpersonas.

    Tāpat salīdzinoši neliels cilvēku skaits izmanto CSDD piedāvātās iespējas pārbaudīt auto vēsturi pirms tā iegādes. Tikai 35% aptaujāto šajā datubāzē pārbauda tehniskās apskates laikā fiksēto nobraukumu. Vēl mazāk (28%) pircēju pirms spēkrata iegādes meklē informāciju par to, vai izvēlētā automašīna ir bijusi iesaistīta ceļu satiksmes negadījumos. Tikpat daudz aptaujāto izmanto iespēju pārliecināties, vai izvēlētā automašīna vispār ir reģistrēta Latvijā.

    «Mēs kā nozares līderis iestājamies par caurspīdīgu auto pārdošanas procesu. «Longo Group» saviem klientiem nodrošina plašu informāciju par auto stāvokli pirkuma brīdī, jo ikviens spēkrats pirms pārdošanas tiek pārbaudīts mūsu grupas servisa centrā. Papildus tam sniedzam iespēju ikvienu no «Longo» piedāvātajiem auto pārbaudīt klientu izvēlētā servisā, ņemt izvēlēto servisa speciālistu līdzi, veikt testa braucienu un papildus saņemt informāciju par auto stāvokli,» uzsver E. Cērps, aicinot arī citus lietoto auto tirgotājus sekot viņu piemēram padarīt auto iegādi maksimāli caurspīdīgu, lai sakārtotu nozari.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē