Škoda Kodiaq
Tik lielam un smagam automobilim jau veselais saprāts ieteiktu izvēlēties pilnpiedziņu priekšējās piedziņas vietā – un tieši to arī Kodiaq apstiprina šajos testos. Ar 2,0 l TDI 150 ZS un DSG pilnpiedziņa maksā 2300 eiro – labs ieguldījums. Svarīga ir arī lielākā velkamās piekabes masa 2,3 tonnas (4×2: 2,0 tonnas), arī degvielas patēriņš pieaug visai likumsakarīgi – no 6,3 līdz 6,6 l.
Kodiaq ar priekšpiedziņu izjuta zināmas problēmas, uzbraucot uz slīpuma. Par spīti pretizslīdēšanas regulēšanai ar bremžu spēka iesaisti, piekrautais un vairāk nekā 2,1 tonnu smagais Škoda tikpat kā nespēj izkustēties no vietas, tieši centimetru pa centimetram cīnās uz augšu. Turpretī par 91 kg smagākais pilnpiedziņas auto bez problēmām dodas augšup.
Pēc paātrināšanās uz līdzenas virsmas priekšpiedziņas modelis pēc nelielas vilcināšanās ņipri ķeras pie lietas, bet pilnpiedziņas auto uzreiz sāk sprintu. Turklāt uz slapjās vadāmības trases tas sasniedz pat vislabāko rādītāju, pēc sajūtām tas šķiet krietni vieglāk vadāms nekā priekšpiedziņas modelis. Abi Kodiaq neuzrāda nekādus trūkumus bremzēšanas testa laikā. Nissan un Opel te nonāk grūtībās, taču šie abi bremzē efektīvi un droši līdz pilnīgas apstāšanās brīdim, elektriskā stūres vadība pati veic nelielas korektūras.
Secinājums
Lielais un smagais priekšpiedziņas Škoda ar grūtībām cīnās augšā pa slīpumu, bet ar pilnpiedziņu tas pats tests ir īsta bērnu spēlīte. Pilnīgi skaidrs, ka Kodiaq piestāv pilnpiedziņa.
Uzvarētājs – pilnpiedziņa
Raksta turpinājums: