Opel Mokka X
MOKKA X tas nenozīmē pilnpiedziņu, bet gan jau vienu gadu piedāvāto uzlaboto versiju. Pilnpiedziņu sauc vienkārši 4×4, un 1,4 l benzīna dzinēja versijai ar 6MT pārnesumkārbu tā maksā 1613 eiro. Starp citu, pilnpiedziņas modelis šajā testā ir vienīgais, kura maksimālais ātrums ir ievērojami lēnāks nekā priekšpiedziņai – 186 pret 196 km/h. Un Mokka pilnpiedziņa demonstrē savus trūkumus.
Uzbraucot slīpumā, pilnpiedziņa gan sākumā labi cenšas darboties līdzi, taču jau pēc trešā mēģinājuma padodas un pārslēdzas uz priekšpiedziņu. Uz līdzenas virsmas tas notika pēc sestā mērījuma. Kaut kas tāds notiek, ja sistēma netiek pietiekami atdzesēta – patiesībā tā nedrīkstētu notikt. Te nelīdz arī fakts, ka pilnpiedziņa atkal sāk darboties pēc 15 minūšu ilgas atdzišanas. Un kļūst arī skaidrs, kāpēc pilnpiedziņa neļauj paaugstināt 1,2 t lielo velkamās piekabes masu.
Braukšanas testu laikā Mokka X kārtīgi un pavisam ar nelielu stūres iesaistīšanos palika joslā. Gluži cita aina bija bremzēšanas laikā, te Mokka nodemonstrēja līdzīgu tendenci kā Nissan – ar asām stūres kustībām bija jāaizkavē mašīnas sagriešanās. Un Opel ir nepieciešams visvairāk laika, lai apstātos.
Secinājums
Pilnpiedziņa palīdz tikai pirmajos mēģinājumos uzbraukt slīpumā, kā arī uz līdzenas virsmas, bet tad drīz vien padodas un bremzēšanas laikā neuzlabo stabilitāti. Te nepieciešami ātri uzlabojumi.
Uzvarētājs – priekšpiedziņa
Raksta turpinājums: