BMW X1
Vai tikai burts? Tie, kas X1 gadījumā vēlas 4×4 (xDrive), būs spiesti samaksāt 2000 eiro vairāk un vadāt sev līdzi par 71 kg lielāku svaru. Taču visādi citādi nav tikpat kā nekādu atšķirību: bagāžnieks, pagrieziena rādiuss, velkamās piekabes masa un kravnesība ir identiski gan priekšējās, gan visu riteņu piedziņas ziņā. Tas pats attiecas arī uz degvielas patēriņu, jo, lai gan ir dažādi normatīvā patēriņa rādītāji, testā abos gadījumos rezultāts bija 6,5 l.
Slapjajā vadāmības trasē X1 parāda visu savu māku. Abi – gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas modelis – izbrauc trasi veikli un ātri. Bremzēšanas testa no 80 km/h laikā parādījās rūpīgi saskaņotās ABS, ESP un šasijas saspēles spēks. Abi X1 labi spēja palēnināties, un abiem bija nepieciešama pavisam neliela stūres iesaistīšanās, lai paliktu joslā.
Tāpat izskatās arī ar paātrināšanos uz sarežģītas virsmas: pēc īsas kavēšanās starta laikā abi strauji piedod jaudu, xDrive gan šeit ir priekšrocības, tas paātrinās straujāk, tā taisnvirziena kustība ir nesatricināma. Uz gludā kā ledus 12% slīpuma priekšpiedziņas auto bija viegli vadāms un labi turējās joslā, taču tas bija lēnāks. Pilnpiedziņas auto bija ātrāks.
Secinājums
X1 parāda klasi, ekstremālos apstākļos tas ir drošs un viegli vadāms, šasijas un elektronikas saskaņa ir nevainojama. Priekšpiedziņa lieliski tiek galā ar saviem uzdevumiem, tāpēc droši var izvēlēties automobili bez pilnpiedziņas.
Uzvarētājs – priekšpiedziņa
Raksta turpinājums: