• Testējam «McLaren Artura» superauto

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    6. janvāris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Vai esat dzirdējuši teicienu par automašīnām, kas šķiet itin labas, bet tauta tās īsti nepērk? «McLaren» uz ielām tiešām ir maz. Jokus pie malas. Par superauto jeb superkāriem dēvētie bolīdi ir inženierijas sasniegums uz riteņiem, un viens no tiem pieejams arī pie mums. Šis ir superauto ar latvisku modeļa nosaukumu. «McLaren Artura».

    Superauto pasaule piedzīvo pārmaiņas, pāreja uz ekoloģiskāku izmešu risinājumu ievieš korekcijas. «Porsche 918» un «Ferrari SF90» pierādīja, ka hibrīda versiju ieviešana nemazina šo auto pievilcību vai veiktspēju. Ieturot neilgu nogaidīšanas periodu, šim klubiņam pievienojas arī «McLaren».

    Ja vien neesat iedziļinājušies «McLaren» modeļu ārienē, atšķirt tos ir sarežģīti. Jau kopš 2013. gada, kad klajā nāca P1 modelis, «McLaren» ieturējis vienotu dizaina valodu, izmantojot leņķveida priekšējos lukturus, izteiksmīgas virsbūves proporcijas un pat šim zīmolam raksturīgo oranžo krāsu. Arī jaunais «Artura» līdzinās priekštečiem.

    Vizuālās sakritības gan var būt maldinošas, jo «Artura» jau no pamatiem veidots kā jauns auto, izmantojot MCLA oglekļa šķiedras arhitektūru, karbona čaulai sverot vien 82 kg. Ar visu hibrīda sistēmu, masa ir vien 1395 kg. Aerodinamiskā forma samazina gaisa pretestību, palīdzot tam ieskrieties ātrāk un dzēst arī liekos degvielas ­patēriņa litrus.

    To, ka superkāri ir ātri, pasaka priekšā to nosaukums, tomēr sākotnēji rodas tikai neliels priekšstats par to, cik šie auto ir atšķirīgi no ikdienas spēkratiem. Motors atrodas salonā, uzreiz aiz sēdekļu atzveltnes. Spoguļu regulācijas poga novietota pozīcijā, kurā esam pieraduši spiest dzinēja starta pogu vai likt atslēgu aizdedzē.

    Durvis veras uz augšu, cimdu nodalījums pazudis, braukšanas režīmus maina ar slēdzi pie instrumentu paneļa, bet transmisijai nav atpakaļgaitas. Par braukšanu uz aizmuguri rūpējas elektromotors. Kā ar to ir sadzīvot? Ieraušanās salonā ar katru nākamo dzīves gadu kļūst izaicinošāka, taču, tiklīdz esat tikuši pie stūres, kļūst skaidrs, ka centrā ir vadītājs.

    Kreisajai kājai vietas šeit īsti nav, jo priekšējais kreisais rats apēdis lielu daļu salona telpas.

    Valda absolūts minimālisms. Paneļa vidū novietots neuzkrītošs maza izmēra multimediju ekrāns ar dažām funkcijām, tomēr tam vajadzētu pievērst uzmanību tieši tik maz, cik to darījis ražotājs. Uzsvars ir uz sekunžu dzēšanu Nirburgringas trasē, tiecoties pārspēt konkurentu superkārus. Izsmalcinātas multimediju sistēmas izstrāde lai paliek kādam ikdienišķākam automobilim. Arī viduskonsole veltīta vienīgi slēdžiem, kas iedarbina dzinēju un aktivizē vajadzīgo pārnesumu.

    Atrodoties vadītāja sēdeklī, kam ir lielisks sānu atbalsts, salona centrālais spogulis paver plašu skatu uz aizmuguri, kur redzami karstā gaisa garaiņi no rēcošā V6 dzinēja. Turpretim sānu spoguļos lielāko daļu no redzamības lauka aizņem masīvās gaisa atveres lūkas, kas atgādina skatīšanos melnajā caurumā. Nepraktisks, bet atkarību izraisošs skats.

    Koferi ar bankas čekiem varam novietot automašīnas priekšā, kur atrodas 160 litru bagāžnieks. Teorētiski mantas varētu novietot arī uz aizmugurējā plaukta, kas atrodas aiz sēdekļiem, taču dzeltenās krāsas uzlīme brīdina, ka visi priekšmeti drīz lidos pāri jūsu galvai.

    Neraugoties uz eksotiskajām īpatnībām, «Artura» caur mazajiem Jūrmalas centra pievārtes rajoniem prot braukt civilizēti, lai neteiktu – ikdienišķi. Tas spēj pārvarēt bedres, pārlieku nesatricinot mugurkaulu, un tas pacietīgi gaida brīdi, kad nospiedīsit akseleratora pedāli, lai izlaistu ārā visus dēmonus. Šajā brīdī var novērtēt atšķirību starp britu auto inženieriju un vācu piegājienu. Aktivizējot sporta vai sacīkšu režīmu, vācietis automātiski nometīs pa pāris robiem zemāk, savelkot auto ciešos grožos. Turpretim šeit itin nekas nemainās, automašīnai pacietīgi gaidot, kad sāksiet nopietnāk izmantot gāzes pedāli.

    Tiklīdz saņemat drosmi, tas aizšaujas acumirklī. Trīs sekundēs līdz simtam. Aiz mums vairs neatrodas agrākais 4,0 litru agregāts. Tagad to nomainījis 3,0 litru V6 benzīna turbomotors, ko papildina 7,4 kWh akumulators un 8 AT divsajūga transmisijā integrēts 95 ZS elektromotors, kas nodod jaudu uz aizmugures riteņiem. Bezizmešu režīmā «Artura» var sasniegt 130 km/h un, netērējot ne piliena degvielas, teorijā spēs nobraukt 30 km.

    Hibrīda klātbūtne mazāk vērsta uz degvielas ekonomiju, lielāku uzsvaru liekot uz ekoloģisko prasību izpildi un papildu jaudas rezervju radīšanu. Tāpat elektromotors aizpilda turbo bedri. Protams, hibrīda klātesamība noder, lai iedarbinātu auto naktī bez trokšņa vai šķērsotu klusāku ciematu. Šos ieguvumus katrs pats var sakārtot pēc savām prioritātēm.

    Lai nesarežģītu superauto, bremžu rekuperācijas sistēmas šeit nav un uzlādi veiks iekšdedzes dzinējs vai uzlādes kabelis, 2,5 stundās tiekot līdz 80 % uzlādes līmenim. Mēs izmēģinājām pirmo variantu, un pat īsa brauciena laikā tas veikli uzpildīja akumulatoru.

    «Artura» sniedz lielisku atgriezenisko saiti par visām mūsu darbībām un strauju manevru veikšanai vadītājam ir tiešām jāstrādā, lai noturētu auto paredzētajā trajektorijā. Tas ir nesamākslots, precīzs un tīrs savā būtībā.

    Lēts šis auto nav, nevar un nemaz nedrīkst būt. Atkarībā no komplektācijas un pircēja fantāzijas, summa var sasniegt 400 000 eiro. Šis ir pirmais solis nākamajā «McLaren» modeļu paletē, ievedot ikonisko britu zīmolu hibrīda laikmetā. Būs ­tikai jaudīgāk!

    • Dzinējs 3,0 litru V6
    • Maksimālā jauda 680 ZS
    • Maksimālais griezes moments 720 Nm
    • Paātrinājums 0–100 km/h 3,0 s
    • Maksimālais ātrums 330 km/h

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē