Eiropā elektroauto tirgus pirmajos četros mēnešos audzis par 46%, tāpēc ir tikai saprotams, ka daļu no šī pīrāga vēlas arī Seat. Mēs bijām liecinieki ne vien elektriskā Seat Mii pasaules pirmizrādei, bet arī vairāku citu modeļu prezentācijām. Katrā no zāles stūriem bija izstādīts kāds Seat un Cupra zīmoliem īpašs auto. Pirmais no tiem – Seat Minimo.
SEAT Minimó koncepts
Seat ir viens no visstraujāk augošajiem auto zīmoliem Eiropā, turklāt spāņu ražotāja automašīnas iecienījuši gados jauni pircēji – par 10 gadiem jaunāki nekā vidējie rādītāji. Jaunie braucēji pie auto stūres vēlas sēsties jau vecumā, kad likums to vēl neļauj darīt, taču Seat tam radis risinājumu. Minimo kvadricikla koncepts apvieno automašīnas drošību un motocikla izveicību. Tā garums ir vien 2,5 metri, bet platums 1,24 m. Tas nozīmē, ka tas aizņems vien pusi no standarta automašīnas stāvvietas, savukārt uz augšu veramās durvis atvieglos izkāpšanu. Lai brauciens arī Rīgas ielās būtu komfortabls, Minimo uzstādīti 17 collu diski.
Citi lasa
Paredzams, ka elektriskā Minimo koncepta pēcteči varētu kļūt par car sharing jeb kopbraukšanas pakalpojumu servisa sastāvdaļu. Zem grīdas novietotos akumulatorus iespējams nomainīt dažu sekunžu laikā, tādejādi samazinot elektriskā braucamrīka dīkstāvi, stāvot pie lādētāja. Ar vienu uzlādi divvietīgais Seat varēs nobraukt vairāk nekā 100 km. Turklāt tas aprīkots ar ceturtā līmeņa autonomās braukšanas sistēmu.
Seat Mii
Kompaktais Mii ir pirmais Seat elektroauto, simboliski verot priekškaru nākotnes Plug-in un elektriskajiem modeļiem, kas jau tuvākajā laikā gaidāmi gan no Seat, gan Cupra. Tieši Oslo jaunais modelis piedzīvoja pirmizrādi.
Škoda Citigo-e brālīti līdz šim bijām raduši redzēt ar 1,0 litra benzīnmotoru, taču Seat no šī agregāta nolēmis atteikties, tā vietā dodot priekšroku elektriskajām tehnoloģijām. Uz aizmugurējās ass novietotais elektriskais motors savienots ar 36,8 kWh litija jonu bateriju un vienpakāpju automātisko transmisiju. 3,5 metrus garā mazauto spēkos ir attīstīt 83 ZS un 212 Nm griezes momentu, līdz 50 km/h paātrinoties vien 3,9 sekundēs. Maksimālais ātrums – 130 km/h. Bagāžnieka ietilpība ir 250 litri, bet, nolaižot aizmugures sēdekļus, to var palielināt līdz 923 l.
Svarīgāk par iepriekšminētajiem datiem ir nobraucamais attālums ar pilnu uzlādi. Pēc WLTP testu rezultātiem, Bratislavā ražotais elektroauto spēj veikt 260 km garu distanci. Lādējot Mii ar 7,2 kW lādētāju, 80% baterijas kapacitāte tiks sasniegta mazāk kā četrās stundās, bet 40 kW uzlādes stacija to paveiks ātrāk kā stundā.
Elektriskais Mii būs pirmais zīmola modelis, kas iegūs Seat Connect. Tas ļaus auto īpašniekam ar viedtālruņa palīdzību ērti pārlūkot auto tehniskos rādījumus, atrašanās vietu, kā arī dos iespēju attālināti kontrolēt gaisa kondicionieri un pārbaudīt, vai durvis ir aizslēgtas un gaismas izslēgtas.
Seat uzsver, ka elektriskais Mii būs pieejams visiem. Lai arī tā cena prezentācijas brīdī vēl netika atklāta, tā būšot līdzīga kā iekšdedzes versijai. Pircēji var pieteikties jau pirmajiem eksemplāriem, kuri tiks piegādāti šī gada beigās.
Seat el-Born koncepts
Kamēr elektrisko Mii var uzskatīt par spāņu zīmola pirmo soli elektroauto segmentā, el-Born koncepts demonstrē kārtīgu lēcienu zaļajās tehnoloģijās. Tas veidots uz MEB platformas, kas īpaši radīta elektriskajiem auto. Šo bāzi izmantos arī Audi Q4 e-tron, Škoda Vision iV un Volkswagen I.D. modeļu spektrs.
Vairāki elementi no konceptauto eksterjera un interjera dizaina līdzinās Cupra Formentor modelim, un tā dizains izstrādāts Spānijā. Vizuālajā tēlā nozīmīga loma uzticēta 20 collu diskiem, kuri pilda arī aerodinamikas funkciju un ar gaisa plūsmu palīdzību dzesē bremžu sistēmu. Tam būs arī otrā līmeņa autonomā sistēma, ļaujot daļēji automašīnai uzticēt kontroli pār stūri un pedāļiem.
Koncepts ieguvis 58 kWh akumulatoru komplektu, kopējai sistēmas jaudai sasniedzot 204 ZS, bet spurts līdz 100 km/h ilgs 7,5 sekundes. 30 minūšu laikā būs iespējams veikt baterijas uzlādi, lai mērotu 260 km distanci. Lai arī Latvijā šobrīd pieejamas 50 kW ātrās uzlādes stacijas, el-Born būs gatavs pieslēgties līdz pat 100 kW stacijām. Tiek lēsts, ka ar pilnu uzlādi tas spēs mērot no 300 līdz 420 km. Sagaidāms, ka Vācijā ražotais el-Born tirdzniecībā nonāks jau nākamgad.
CUPRA Formentor
Kamēr Ateca un Leon modeļi tika aizgūti jau no esošā Seat klāsta, Formentor ir pirmais tīrasiņu Cupra modelis. Konceptauto modelis nosaukts par godu Maljorkas pussalai. Apvidus un sporta auto kombinācija ieguvusi modernu interjeru – 10 collu centrālais displejs, pilnībā digitāls instrumentu panelis, miniatūrisks pārnesumu maiņas slēdzis centrālajā konsolē un sānus aptveroši Recaro stila sēdekļi. Atšķirībā Ateca, kas izmanto 300 ZS benzīna turbomotoru, Formentor ieguvis 242 ZS jaudīgu Plug-in jeb spraudņa hibrīdu, kas savienots ar DSG automātisko transmisiju. Elektriskajā režīmā Formentor spējīgs veikt 50 km distanci.
Nākotne
Ja vēl pirms neilga laika dažiem Seat zīmols asociējās ar mazcenas hečbekiem, tad tuvākie gadi vērsti krosoveru zīmē, spraudņa hibrīda modifikācijām kļūstot arvien populārākām. Jauno modeļu vidū būs arī jaunā Leon ģimenīte, kas iegūs Plug-in hibrīdu gan Seat, gan Cupra iterācijā. Tāpat gaidāms arī Leon Cupra R ST un Cupra Ateca Special Edition.
Testa braucieni
Seat on Tour ietvaros uz Oslo tika uzaicināti ne vien kompānijas runas vīri, bet arī 15 Seat un Cupra modeļi, kurus bija iespējams izmēģināt Oslo pilsētas apkārtnē. Automašīnu klāstā bija ne vien Seat Arona, bet arī Ateca un septiņvietīgais Tarraco. Kā jau iepriekš paredzējām, lielākais pieprasījums bija pēc Cupra Ateca, kas divos eksemplāros tika nodots žurnālistu rokās. Sporta auto zīmolam pirmais gads izdevies īpaši veiksmīgs. 2019. gada pirmajos četros mēnešos piegādāti 7900 auto, liekot konkurentiem rēķināties ar karstasinīgo zīmolu. Pieprasījuma ziņā Cupra Ateca ir pārspējis izmēros mazāko Leon Cupra, apsteidzot gan hečbeka, gan universāla versiju.
Cupra Ateca
Ar Seat Arona, Ateca un Tarraco modeļiem esam jau paspējuši iepazīties, taču Cupra Ateca straujā daba mums bija kas jauns. Šis ir pirmais Cupra zīmola modelis, kas piesaka savu vārdu īpaši skaļi. Aptuveni 15 km brauciens, kas ilga vien mirkli, apliecināja Cupra zīmola spējas pārvērst šķietami ikdienišķu ģimenes krosoveru par piecvietīgu sauszemes raķeti.
Ārēji no standarta Ateca tas atšķiras ar šūnveida radiatori režģi, sportiskākiem bamperiem, 19 collu diskiem un masīvākiem bremžu diskiem, bet aizmugurē uzkrītošākais pavediens būs difuzors, spoilers un četras izplūdes caurules. Protams, nevar aizmirst arī Cupra zīmola emblēmu.
Cupra Ateca salonā ir padomāts par sportiskas braukšanas cienītājiem. Ātrumus var mainīt ar lāpstiņām aiz stūres, bet līkumos jūs vietā noturēs Recaro sēdekļi ar viengabala atzveltnēm. Jauno zīmolu izceļ Cupra uzraksti uz paklājiņiem, sēdekļiem un citviet. Atliek viduskonsolē aktivizēt Cupra režīmu un vienīgais troksnis, kas dzirdams – izplūdes sistēmas dūkoņa pat ar aizvērtiem logiem.
Zem pārsega atrodas 2,0 litru TSI benzīna turbomotors ar 300 ZS jaudu un 400 Nm griezes momentu. Lai šie rādītāji sasniegtu tiem paredzēto galamērķi, septiņpakāpju automāts savienots ar 4Drive pilnpiedziņas sistēmu. Pateicoties jaudai un 1615 kg svaram, 100 km/h tiek sasniegti vien 5,2 sekundēs.
Organizatori bija parūpējušies par līkumotu un šauru ceļa maršrutu, kurā nebija intensīvas satiksmes, ļaujot nedaudz pavērt durvis uz Cupra Ateca dinamikas apvārsni. Zibenīgais paātrinājums un stabilā gaita līkumos nav laupījusi visas komforta paliekas, saglabājot Cupra Ateca izmantojamu arī ikdienas vajadzībām. Guļošie policisti un daži ceļa nelīdzenumi nav retums arī Oslo apkārtnē, taču tas nesagādāja problēmas pat sportiskākajos uzstādījumos. Vienīgais trūkums – pārnesumu maiņas lāpstiņas aiz stūres varēja būt garākas un veidotas no kvalitatīvāka materiāla. Priecē, ka krosovers vēl joprojām var būt par aktīvas ģimenes autoparka sastāvdaļu. Tā bagāžas nodalījums ir 485 litri, bet vidējais degvielas patēriņš būs aptuveni 7,5 – 9 litri uz katriem 100km. Pozitīvos iespaidus vedīsim atpakaļ mājās, jo jau drīzumā ar Cupra Ateca iepazīsimies tuvāk tepat Latvijā.
Tālāk Seat on Tour virzīsies uz Apvienoto Karalisti, kur 18. jūnijā viesosies Liverpūlē. Pēc Franfurtes auto izstādes, Seat un Cupra modeļi dosies uz Parīzi, bet tūre noslēgsies novembrī – Milānā. Pēc Eiropas tiks šķērsots okeāns, apciemojot Meksiku un Latīņameriku.