CNG trūkumi un ieguvumi
Sāksim ar pozitīvo. Auto ir videi draudzīgs. CO2 izmešu daudzumam arvien vairāk tiks pievērsta uzmanība, tāpēc tie, kuri nevēlēsies maksāt lielus ikgadējos nodokļus, būs labprātīgā kārtā spiesti veikt pārēju uz ekoloģiskiem auto. Kā pierāda teorija un mūsu veiktais testa brauciens – šie auto ir ekonomiski. Pateicoties tam, ka iekārta uzstādīta jau rūpnieciski, par balonu un citu iekārtu atrašanās vietām parūpējies jau pats ražotājs. Tas nozīmē, ka viss nostrādāts pārdomāti un netraucēs ikdienas braucienam.
Nobraucamo attālumu (aptuveni 500 km) liksim starp trūkumiem un ieguvumiem, jo kādam ar to būs gana, citam gribēsies vairāk.
Trūkumi. Ietilpīgie baloni rada papildus svaru, kas negatīvi atsaucas uz auto dinamiku. Octavia līdz 100 km/h ieskrienas 10,1 sekundē, kas ir aptuveni divas sekundes vairāk kā standarta 1,5 l TSI Octavia. Auto kopumā šķiet smagnējāks, ko varēs just gaitā. Jāatzīmē gan, ka šis fakts vairāk varētu satraukt privātpersonas, uzņēmumu autoparkiem lielāku uzsvaru liekot uz ekonomiju.
Acīmredzams trūkums ir staciju skaits. Ja dzīvojat Rīgas vai Jēkabpils apkārtnē, dabasgāzes uzpilde problēmas nesagādās. Tie, kuri dzīvo Cēsīs, Saldū, Talsos, Daugavpilī, Ventspilī, Kuldīgā vai jebkur citur, kas nav Rīgas vai Jēkabpils tuvumā, dabasgāzes ekonomija šobrīd diezin vai atmaksāsies.
Testa turpinājums: