Octavia ar dabasgāzi
Ja neņemam vērā uz sāniem redzamos uzrakstus, mūsu G-TEC Octavia vizuāli neatšķiras no standarta modeļa. Bagāžas nodalījumā vēl joprojām ir ievērojams plašums (gāzes baloni novietoti zem grīdas), instrumentu paneli papildinājis neuzkrītošs CNG indikators, bet zem motora pārsega līdzās dzinējam novietota kompakta iekārta, kas atbild par sistēmas spiedienu un darbību.
No braukšanas viedokļa ar CNG aprīkotas automašīnas ir tikpat viegli lietojamas kā hibrīda versijas. Automašīna patstāvīgi pārslēdzas no benzīna uz gāzi bez autovadītāja iesaistes – nekādu papildus pogu, slēdžu vai citu lieku apgrūtinājumu.
Citi lasa
Iedarbinot auto, tas sākotnēji izmanto benzīnu, bet jau pēc dažām sekundēm pārslēdzas uz gāzi. Par to vēstīs zaļš CNG indikators instrumentu panelī. Ja brauciena laikā CNG tvertni būsiet iztukšojis pilnībā, sistēma automātiski pārslēgsies uz benzīna rezervju izmantošanu. Vienkārši! Eksperimenta nolūkos speciāli izbraucām tukšu CNG tvertni un pāreja uz benzīna izmantošanu notika pavisam nemanāmi.
Benzīna bākas tilpums ir 9 litri, kas ļaus veikt aptuveni 120 km garu distanci, bet ar CNG mums izdevās nobraukt 400 km. Tātad kopā – nedaudz virs 500 km.
Testa turpinājums: