Ekonomija
Atšķirībā no dīzeļdzinēju vai benzīnmotoru īpašniekiem, kuri patēriņu izsaka litros uz 100 km, LPG īpašnieki bieži mēdz pieminēt, cik eiro auto patērē uz 100 km. Arī uz mūsu Octavia sāniem gozējas uzlīme “4,3 eiro uz 100 km”.
Brauciena laikā tvertni bijām pilnībā iztukšojuši, tāpēc izdevās iepildīt 18,43 kg, kas izmaksāja 18,06 eiro (cena par CNG kilogramu ir 0,98 eiro). Kopumā ar CNG bijām veikuši 400 km garu distanci, kas nozīmē, ka katri 100 km mums izmaksāja 4,5 eiro.
Lēti, ja ņemam vērā, ka Latvijā ir visaugstākais dabasgāzes akcīzes nodoklis Baltijā – 9,64 eiro. Igaunijā tas ir uz pusi mazāks, bet Lietuvā saspiesto dabasgāzi ar akcīzes nodokli vispār neapliek. Jā akcīzi izdotos samazināt, tas nodrošinātu vēl lētāku uzpildi un mazākus tēriņus
Labi, tas šķiet izdevīgi, taču arī hibrīdi un elektroauto ir ekonomiski, līdz nākas atskārst, ka tie ir krietni dārgāki kā ar benzīnu vai dīzeli darbināmi auto. Kā ir ar CNG automašīnām?
Testa turpinājums: