Kā aģentūru LETA informēja politiķis, priekšlikums paredz, ka pēc pirmreizējās reģistrācijas jaunām automašīnām tehniskā apskate būtu jāveic pēc trīs gadiem, savukārt otrā un trešā – attiecīgi ik pēc diviem gadiem, tādējādi Latvijā ieviešot «3+2+2+1» modeli, sekojot vairāku citu Eiropas valstu pieredzei.
Saskaņā ar pašreizējo regulējumu Latvijā jauniem automobiļiem pirmreizējā tehniskā apskate ir jāveic ne vēlāk kā divus gadus pēc automašīnas reģistrēšanas valstī. Deputāta priekšlikums grozījumiem likumā paredz, ka Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētam vieglajam automobilim, piekabei ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām nosakāma tehniskās apskates periodika «3+2+2+1» gads.
Kulbergs skaidro, ka pašlaik auto ražotāju pārstāvji jauniem transportlīdzekļiem piedāvā garantiju līdz septiņiem gadiem, tādējādi paredzēts, ka automašīnai regulāri arī kontrolēs tehnisko stāvokli auto ražotāja pārstāvja servisā.
«Prasība veikt pirmreizējo tehnisko apskati jau divus gadus pēc automašīnas reģistrēšanas ir novecojusi. Mainot esošo kārtību, būtiski tiktu atvieglota noslodze, kāda pastāv tehniskās apskates veikšanas punktos, vienlaikus atvieglojot arī autovadītāju ikdienu, lieki nepārbaudot labā tehniskā stāvoklī esošas automašīnas,» uzsver Kulbergs.
Politiķis skaidro, ka Eiropas Savienības nosacījumi attiecīgo kategoriju transportlīdzekļiem atļautu tehniskās apskates veikt, ievērojot vismaz šādus intervālus: četrus gadus pēc transportlīdzekļa sākotnējās reģistrācijas un pēc tam – ik pēc diviem gadiem.
«Daudzās Eiropas valstīs ir noteikts, ka pirmo valsts tehnisko apskati veic pēc trīs vai četriem gadiem, un turpmākās tehniskās apskates veic ik pēc diviem gadiem, piemēram, Somijā, Zviedrijā, Šveicē, Francijā un citviet valsts pirmā tehniskā apskate tiek veikta pēc četriem gadiem,» norāda Kulbergs, kurš akcentē, ka Latvijā tehniskās apskates biežums esot viens no «bargākajiem» visā Eiropā.
Politiķis pārliecināts, ka tehniskās apskates biežuma maiņa neatsaukšoties uz kopējo drošību uz ceļu. Kulbergs norāda, ka jaunas automašīnas ir aizvien kvalitatīvākas, tāpēc iespējamie bojājumi tik īsā laikā nebūtu satiksmei bīstami.
«Mūsdienās ražotāja garantija vairs nav viens vai divi gadi, bet gan industrijas standarts jau audzis līdz pieciem un septiņiem gadiem, kas nozīmē, ka auto tiek uzturēts tehniskā kārtībā no ražotāja puses,» pauž deputāts, kurš uzskata, ka pārāk krasas problēmas jauniem auto neradīs arī Latvijas ceļu stāvoklis.
Kulbergs aicina veikt izmaiņas, lai atrisinātu problēmu ar mūsu autoparka «vecināšanu», jo pircēji apzinās, ka pašlaik jaunu un mazlietotu automašīnu īpašniekiem priekšrocības tehniskās apskates veikšanas biežuma ziņā ir minimālas. «Tāpēc daudzi neredz iemeslu iegādāties «svaigākus» automobiļus,» pašreizējo situāciju raksturo politiķis.