Iemesli, kāpēc nepieciešama steidzama tehniskā palīdzība uz ceļa, ir dažādi. “Vasarā biežāk pēc palīdzības vēršas šoferi, kuru auto pārsista riepa. Nereti tie autovadītāji, kuru kabrioleti garāžā pacietīgi gaidījuši vasaras izbraukumus, attopas ar tukšu akumulatoru. Taču ne vienmēr auto nekustas tehnisku ķibeļu dēļ – mobilās palīdzības izsaukumi tiek saņemti arī tad, ja gadījies, piemēram, ieliet nepareizo degvielu.
Savukārt vasarā ne vienu vien reizi tehniskā palīdzība bijusi nepieciešama, kad auto vadītājs atskārtis, ka peldoties noslīcinātas automašīnas atslēgas,” stāsta Ainars Straume, SIA Domenikss Vieglo automašīnu servisa vadītājs, norādot, ka reti tiek saņemta ziņa par elektronikas darbības traucējumiem, kas liecina, ka autovadītāji tomēr lielākoties regulāri seko līdzi auto tehniskajam stāvoklim.
Auto apstājies meža vidū. Kam zvanīt?
“Labs auto izplatītājs rūpējas par saviem klientiem arī tad, kad tie atrodas tālu – šis ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc ir vērts izvēlēties autorizēto servisu pakalpojumus. Tāpēc pirmais zvans, ja auto piemeklē tehniskas problēmas – savam auto dīlerim,” saka Straume.
Ierastā prakse ir nosūtīt uz notikuma vietu servisa darbiniekus (ja nepieciešams – ar evakuatoru) un parūpēties, lai klients nekavējoties varētu turpināt ceļu.
Autorizētie servisi nodrošina evakuatora pakalpojumus ne tikai vieglajiem auto, bet arī pasažieru un kravas mikroautobusiem.
“Pirms došanās ceļā ieteicams saglabāt dīlera tālruņa numuru savā telefonā, izpētīt sarakstu ar autorizētajiem servisiem izvēlētajā maršrutā un nodrošināties ar izdrukātu karti, īpaši ārpus Eiropas – nav teikts, ka visā ceļojuma maršrutā būs pieejams internets,” brīdina Straume.
Nezināms serviss vai savējais?
Nezināmos servisos palīdzību vajadzētu meklēt tikai gadījumā, ja tiešām citu iespēju nav – ja vien iespējams, labāk vērsties autorizētajos servisos, kur automašīnai tiks nodrošināta tās ražotāja paredzēta atbilstoša apkope, iesaka Ainars Straume. “Tā kā oficiālo dīleru servisos darbinieki ir apmācīti darbam ar konkrēta ražotāja automobiļiem un viņiem ir pieejama gan plaša informācija, gan tehniskais atbalsts, ražotāja pārstāvis defekta cēloni atradīs daudz ātrāk nekā meistars neatkarīgā autoservisā.
Tas gan nenozīmē, ka labu meistaru nevar atrast arī citur, taču remontu atbilstoši rūpnīcas tehnoloģijām ar speciāliem instrumentiem un garantēti kvalitatīvām rezerves daļām šādi meistari gan ne vienmēr varēs nodrošināt,” norāda eksperts. Viņš piebilst – no dīleru pārstāvja vienmēr var prasīt atbildību par paveikto darbu, kas var aiztaupīt daudz lieka satraukuma.
Ko darīt, kamēr auto remontā?
Ja līdz ķibeles brīdim auto apkope un remontdarbi veikti autorizētā servisā, tad, lai ierastie ikdienas plāni noritētu bez aizķeršanās, serviss nodrošina maiņas auto vai transporta pakalpojumus, kamēr auto atrodas servisa centrā.
“Viens gan jāņem vērā – lielākoties šādi pakalpojumi tiek piedāvāti tikai tad, ja tehniskās apkopes tiek veiktas pie autorizēta pārstāvja, jo mēs varam uzņemties atbildību tikai par pašu paveikto darbu,” norāda Ainars Straume, skaidrojot, ka bonusi autovadītājam var ietvert bezmaksas tehnisko palīdzību, lai kur Eiropā atrastos, un palīgtransportu, lai varētu operatīvi turpināt ceļu auto tehniska bojājuma gadījumā.
Bez papildu maksas klientiem pieejami tādi pakalpojumi kā tehniķa izbraukums un remontdarbi vietā, kur auto apstājies, auto transportēšana līdz servisam, taksometra, sabiedriskā transporta, lidmašīnas vai vilciena biļetes apmaksa; nepieciešamības gadījumā tiek segti arī viesnīcas izdevumi, kamēr auto atrodas servisā, limitam sasniedzot pat 400 eiro uz katru pasažieri.
“Pirms doties ceļā, ieteicams jau laikus pārliecināties, ka esat gatavi tālam ceļam, un aprīkot auto ar visu, kas vajadzīgs pašpalīdzībai – sevišķi tad, ja neizmantojat autorizēto servisu mobilā atbalsta programmas."
Tikt galā pašu spēkiem var izrādīties ne tikai sarežģīti, bet arī gana dārgi, tāpēc labāk nodrošināties, lai problēmas nepiemeklētu. Pirms tālāka brauciena ieteicams pārbaudīt bremzes, riteņus un riepas, akumulatoru, motoreļļu un citus šķidrumus, tostarp nodrošinoties ar rezervēm,” iesaka Straume. Tikpat svarīgi izvērtēt sava spēkrata spējas pirms braukt mežā, vētras un lietus laikā lielākas peļķes izbraukt iespējami uzmanīgi.