• «Taycan» pērk mazāk, bet «911» joprojām iekārots – kā pērn veicies «Porsche»?

    Auto industrija
    Santa.lv
    Santa.lv
    27. janvāris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    2024. gadā sporta automobiļu ražotājs «Porsche AG» apliecināja savu stabilo tirgus pozīciju, uzrādot pārdošanas izaugsmi četros no pieciem pasaules reģioniem un sasniedzot rekordaugstus rādītājus, informē uzņēmumā.

    2024. gadā Porsche AG būtiski atjaunoja savu produktu klāstu, laižot klajā jaunas paaudzes modeļus četrās no sešām modeļu līnijām: Panamera, Taycan, 911 un Macan. Elektrificēto sporta automobiļu pārdošanas apjoma īpatsvars palielinājies no 22 % līdz 27 % no kopējā pārdoto automobiļu skaita, un gandrīz puse no šiem automobiļiem bija pilnībā elektriski.

    2024. gadā Porsche piegādāja 310 718 automobiļus, kas ir neliels kritums par 3 %, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Pozitīvs fakts – Porsche klienti arvien vairāk izvēlas individualizēt savus automobiļus un papildina standarta aprīkojumu atbilstoši savām personiskajām vēlmēm.

    «Kopumā mēs 2024. gadā pierādījām, ka spējam būt ļoti spēcīgi sarežģītā tirgus vidē. Esam daudz ieguldījuši mūsu zīmolā, un esam gandarīti, ka mūsu pārdošanas apjoma sadalījums pa atsevišķiem pasaules reģioniem joprojām ir ļoti līdzsvarots,» saka Porsche AG par tirdzniecību un mārketingu atbildīgais valdes loceklis Detlevs fon Platens.

    Latvijā 2024. gadā kopā pirmo reizi tika reģistrēti 322 “Porsche” markas automobiļi, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati. Salīdzinot ar 2023. gadu, kad atbilstoši CSDD datiem pirmo reizi tika reģistrēti 268 Porsche, tā ir izaugsme par 20,1 %.

    Atbilstoši CSDD pirmreizējās reģistrācijas statistikai, Latvijā aizvien populārākais modelis ir Cayenne.

    Tam arī bija visstraujākā izaugsme 2024. gadā – +42 %. Nākamais pieprasītākais modelis bija Macan, bet godpilnajā trešajā vietā ierindojās elektriskais Taycan.

    «Mēs esam gandarīti par stabilo izaugsmi Latvijas tirgū. Redzam, ka klienti novērtē jaunākos modeļus, tai skaitā elektriskos, kas atbilstoši Porsche vērtībām saglabā nemainīgi augstu kvalitāti un sniedz patiesu braukšanas baudu,» saka Porsche oficiālā pārstāvja Latvijā SIA Baltijas sporta auto vadītājs Ivars Norvelis.

    Izaugsme četros no pieciem reģioniem pasaulē

    Eiropā (izņemot Vāciju) Porsche pērn piegādāja 75 899 automobiļus. Tas ir par 8 % vairāk nekā gadu iepriekš.

    Uzņēmuma vietējā tirgū Vācijā savus jaunos Porsche automobiļus saņēma 35 858 klienti, kas ir kāpums par 11 %. Savukārt Ziemeļamerika ar 86 541 piegādātu automobili kārtējo reizi bijis reģions ar augstāko pārdošanas apjomu; gada griezumā tas ir pieaudzis par 1 %.

    Ķīnā klientiem tika piegādāti 56 887 automobiļi (kritums par 28 %). Samazinājums galvenokārt tiek skaidrots ar joprojām sarežģīto ekonomisko situāciju šajā reģionā. Neraugoties uz to, Porsche turpina īstenot savu uz vērtībām balstīto pārdošanas pieeju. Tās mērķis ir līdzsvarot pieprasījumu un tirdzniecības apjomu.

    Aizjūras un attīstības tirgos atkal bija novērojama izaugsme ar 6 % kāpumu. Kopumā šajā reģionā klientiem tika piegādāti 55 533 automobiļi.

    Tirgū ienāk jaunais, pilnībā elektriskais «Macan»

    Gada sākumā Singapūrā pasaules pirmizrādi piedzīvoja jaunais, pilnībā elektriskais Macan. Septembra beigās sākās pakāpeniska tā laišana tirdzniecībā.

    Līdz 2024. gada beigām ir piegādāti jau 18 278 pilnībā elektriskie modeļi. Lielākajā daļā valstu ārpus Eiropas Savienības Porsche paralēli elektriskajai versijai joprojām turpina piedāvāt arī iepriekšējo Macan modeli ar iekšdedzes dzinēju, un klienti saņēmuši 64 517 šī modeļa vienības.

    «Šī modeļa laišana tirgū mūs burtiski elektrizēja. Tāpēc esmu īpaši gandarīts, ka pēdējos mēnešos klientiem ir piegādāti jau vairāk nekā 18 000 pilnībā elektrisko Macan eksemplāru,» saka Detlevs fon Platens.

    Kopumā 2024. gadā Porsche piegādāja 82 795 Macan automobiļus.

    Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu tas ir samazinājums par 5 %, kas cita starpā skaidrojams ar Macan versijas ar iekšdedzes dzinēju pārdošanas pārtraukšanu Eiropā un pakāpenisku pilnībā elektriskā modeļa laišanu tirdzniecībā visā pasaulē.

    Ikoniskais sporta automobilis 911 pagājušajā gadā turpināja baudīt lielu popularitāti, un, klientiem piegādājot 50 941 šo modeļu vienību, reģistrēts 2 % kāpums salīdzinājumā ar 2023. gadu. 718 Boxster un 718 Cayman modeļi tika piegādāti 23 670 klientiem, un tas ir pieaugums par 15 % salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.

    2024. gadā klientiem tika piegādāti 20 836 Taycan automobiļi, kas ir kritums par 49 %. Arī šajā gadījumā uzņēmums mainīja modeli, un elektriskās mobilitātes izvēršana kopumā notiek lēnāk nekā plānots.

    Cayenne modeļi jau 2023. gadā piedzīvoja būtiskas pārmaiņas, un 2024. gadā kļuva par pieprasītāko modeli starp sešām Porsche modeļu līnijām. Klientiem tika piegādāti 102 889 automobiļi, kas ir pieaugums par 18 %.

    Panamera tika piegādāta 29 587 klientiem, samazinājums par 13 %, skaidrojams galvenokārt ar pieprasījuma krišanos pēc šīs modeļu līnijas Ķīnas tirgū.

    Raugoties uz 2025. gadu, Detlevs fon Platens uzsver, ka ar jaunāko produktu klāstu uzņēmuma vēsturē Porsche piedāvājums klientiem ir ļoti pievilcīgs.

    «Vienlaikus mēs, protams, rēķināmies, ka ekonomiskie un ģeopolitiskie apstākļi 2025. gadā mums sagādās vēl nebijušus izaicinājumus. Taču, neskatoties uz to, mūsu mērķis ir vēl vairāk nostiprināt mūsu zīmola pozīcijas visā pasaulē un izmantot tirgus potenciālu. Mēs to darīsim atbilstoši pieprasījumam atsevišķos reģionos, lai arī turpmāk paliktu uzticīgi mūsu principiem, kas paredz uz vērtībām balstītu pārdošanu,» saka fon Platens.

    Satura mārketings

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē