Četriem piketētājiem rokās ir plakāti ar uzrakstiem – «Linkaits – taksometru nozares bojāeja», «Tautsaimniecības komisija – palīdziet!», «Nē, satiksmes ministra patvaļai» un «Gribam maksāt nodokļus, nevis atdot pēdējo kreklu!».
Organizācijas ieskatā, lai sakārtotu taksometru pārvadājumu nozari, jāveic izmaiņas vairākos likumos, tādēļ tā aicina Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisiju neskatīt sagatavotos likuma grozījumus un deputātus izveidot darba grupu, kas strādātu pie visām pusēm – taksometru vadītājiem, pārvadātājiem, valstij un tās budžetam – izdevīga nozares regulējuma.
Jau ziņots, ka Saeimas Tautsaimniecības, agrāro un vides jautājumu komisija trešdien plkst.10 pirms otrā lasījuma skatīs grozījumus Autopārvadājumu likumā.
Taksometru pārvadātāju nozares darba devēju organizācijā iepriekš pauda uzskatu, ka pirms veikt grozījumus Autopārvadājumu likumā, vispirms ir jāmaina taksometru pārvadājumu nodokļu regulējums, jo piedāvātie likuma grozījumi nerisinās būtiskākās nozares problēmas – augsto ēnu ekonomikas līmeni un taksometru vadītāju sociālo neaizsargātību.
Saeima 11.aprīlī pirmajā lasījumā atbalstīja grozījumus «Autopārvadājuma likumā», kas cita starpā mobilās lietotnes taksometra izsaukšanai definēs kā komersantus, kas sniedz taksometra pakalpojumus. Tas nozīmēs, ka mobilajām lietotnēm būs jāpakļaujas noteiktām prasībām un kontrolēm. Tāpat noteiktas prasības tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzējam reģistrēties Autotransporta direkcijā. Ja reģistrācija tiks anulēta, tiks apturēta arī lietotnes darbība.
Paredzēti arī stingrāki nosacījumi taksometru pakalpojumu sniegšanai starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objektos, piemēram, lidostās, autoostās, dzelzceļa stacijās un ostās. Tos varēs veikt pārvadātājs, kas nodrošinās braucieniem ar taksometru norēķinu ar fiksētā tirdzniecības vietā iegādātu, Valsts ieņēmumu dienestā (VID) reģistrētu priekšapmaksu apliecinošu dokumentu, darījumu reģistrējot taksometra skaitītājā.
Lai sniegtu taksometra pakalpojumus pārvadātājam jāatbilst noteiktām prasībām, piemēram, jānodrošina pakalpojuma piedāvājumu visā objekta darba laikā, personu ar invaliditāti apkalpošanu, papildus arī taksometrus ar piecām līdz astoņām pasažieru sēdvietām.
Paredzēts, ka pārvadātājs noteiks vienu tarifu (nolīgšanai, kilometram, minūtei) taksometra pārvadājumam no objekta visiem tā rīcībā esošajiem taksometriem.
Likumā iestrādāts atlaides slieksnis 50% apmērā, kas jāietver pārvadājumu tarifos līdz ar to tiks ierobežotas pārvadātāju iespējas piemērot atlaidi pēc brauciena, mākslīgi samazinot faktiskos ieņēmumus. Kontrolējošās institūcijas kā regulāru praksi taksometru jomā ir fiksējušas atlaižu piešķiršanu pat līdz 90% apmērā, kaut gan realitātē klientam atlaide nav piemērota vispār.
SM skaidroja, lai preventīvi nodrošinātu, ka pasažieru pārvadājumos ar taksometriem un vieglajiem automobiļiem tiek ievērota normatīvos noteiktā kārtība attiecībā uz braukšanas maksas noteikšanu un līdz ar to patērētāju tiesību aizsardzību, noteikts, ka pasažierim ir tiesības pārtraukt braucienu un atteikties maksāt par pasažieru komercpārvadājumu pakalpojumu, ja nav ieslēgts skaitītājs vai tīmekļvietne nedarbojas tiešsaistes režīmā.
Likuma izmaiņas paredz arī tiesības pašvaldības kontroles institūcijām apturēt transportlīdzekli autopārvadājumu kontroles veikšanai. Vienlaikus likumprojekts paredz precizēt prasības transportlīdzekļa aprīkojumam nosakot, ka uz autotransporta līdzekļa virsbūves tiks norādīts pārvadātāja noteiktais tarifs.
Savukārt autotransporta līdzekļa salonā uz priekšējā paneļa tiks izvietots cenrādis, kurā norādīti tarifi ar iekļautām atlaidēm vai palielinājumiem ar saprotamu atšifrējumu, kādam braucienam tas tiek piemērots, piemēram, braucienam no lidostas, dienas vai nakts tarifs, daudzbērnu ģimenei, personām ar invaliditāti, un papildmaksa, ja tāda tiek piemērota.