Kas abiem spēkratiem kopīgs?
Tie ir tumšas krāsas, ar dīzeļdzinējiem un automātiskajām pārnesumkārbām, maksā ap 9000 eiro un galu galā abus var saukt par pilnpiedziņas džipiem. Turklāt starp Kuga un Discovery pastāv radniecīga, jo no 2000. līdz 2008. gadam Land Rover piederēja Ford koncernam. Līdz ar to abi modeļi izstrādāti Ford uzraudzībā. Ar to gan arī kopīgais beidzas. Ford Kuga ir pilsētas džips jeb krosovers, savukārt Land Rover Discovery ir vecā kaluma bezceļnieks, kas ieguvis vien mūsdienīgu ietērpu.
Ārpuse un auto tēls
Lai arī tikai 4,5 metrus garš, Ford Kuga atstāj pieklājīgu iespaidu un salīdzinājumā ar saviem tiešajiem konkurentiem vizuāli ir pat agresīvāks. Nostājoties blakus Discovery, protams, ir redzams, kurš no abiem ir īsts džips. Land Rover modelis izstaro īsta apvidus auto auru, kas sajaukusies ar lielāko Ranger Rover brāļu dizaina elementiem. Kuga gan izskatās mūsdienīgāks un sociāli atbildīgāks, tāpēc tēla duelī Ford krosovers ir soli priekšā Discovery apvidniekam. Protams, ja vērtību skalas augšpusē ir liels melns džips, tad priekšroka jādod Land Rover ražojumam.
Aprīkojums un salons
Ford Kuga aprīkots ar divlitru TDCI dīzeļdzinēju, sešpakāpju Powershift automātisko pārnesumkārbu un Titanium aprīkojuma līmeni. Tajā iekļauts viss ikdienai nepieciešamais – klimata un kruīza kontrole, apsildāmi sēdekļi, multistūre un pusādas salons. To visu papildina ādas stūre un ātrumpārslēgs, alumīnija apdare un 17 collu vieglmetāla diski. Pietrūkst vienīgi parkošanās sensoru, kuri palīdzētu šaurās vietās novietot ne pārāk pārredzamo automobili. Arī vietas 4,5 metrus garajam auto apmierinošas, jo vizuāli Kuga izskatās visai kompakts.
Land Rover Discovery apveltīts ar 2,7 litru TDV6, sešpakāpju automātu un ļoti labu komplektāciju. Tajā atrodams viss, kas parasti redzams luksusa klases automobiļos: augstvērtīgs ādas salons, navigācijas sistēma ar lielu ekrānu, tālrunis, trīs stikla lūkas, divi ekrāni aizmugurē sēdošajiem, pilna elektropakete un Harman Kardon audiosistēma.
Uzreiz gan salons izskatās kā ar cirvi tēsts – asas kantes, lielas pogas un ne mazākās miņas no dizaina eksperimentiem.
Spriežot pēc pamatīgās ārpuses, varētu domāt, ka salonā vietas būs ļoti daudz, tomēr tā gluži nav. To atsver gan trešā sēdekļu rinda, kurā ērti ikdienas pārbraucienos jutīsies arī pieaugušie. Aprīkojuma ziņā Kuga nevar sacensties ar nopakoto Discovery, tāpēc patīkamāk uzturēties ar ādas salonu un trīs stikla lūkām aprīkotajā Land Rover. Kuga interjera risinājumi nav slikti, tomēr klasiskajai Discovery apdarei nenoliedzami ir savs šarms.
Braukšanas sajūtas
Ja izskats un salons vēl ir subjektīvais un par labu vienam vai otram nospēlē tieši šie faktori, tad ar abiem automobiļiem braukšana atšķiras ļoti. Kuga pēc sajūtām iet un vadās kā vieglais automobilis, tai ir precīza vadāmība un nevienā brīdī nav nestabils. Discovery ir pilnīgs pretstats, jo uzreiz var just, ka atrodies pamatīgā džipā ar visām no tā izrietošajām sekām. No vienas puses, tas ir ērts un komfortabls, pāri sliedēm un bedrēm iet bez minstināšanās, bet, no otras puses, tas pastāvīgi šūpojas un pagriezienos sasveras.
Par to, vai izcilās bezceļa spējas atsver šūpošanos ikdienā, jālemj katram pašam. It sevišķi, ja Kuga bez problēmām spēj pieveikt lauku ceļus un ar to nedomājot var doties makšķerēt un ogot. Discovery ir par kārtu augstāka sēdpozīcija, tomēr arī Ford krosovers nodrošina labu satiksmes pārredzamību. Mazāko izmēru dēļ manevrēšana pilsētā un novietošanās stāvvietās ir ērtāka ar kompakto krosoveru, tomēr savas priekšrocības ir arī lielajam melnajam džipam. Vieglāk uzbraukt uz apmalēm, nav jādomā par bedrēm, un galu galā arī manāma zināma cieņa no apkārtējiem braucējiem.
Dinamika un patēriņš
Pēc datiem gaitas īpašības ir līdzīgas, tomēr pēc sajūtām Kuga ir spriganāks un griežas brīvāk. Tas gan ir subjektīvi, jo abu automobiļu masa atšķiras par teju tonnu. Ja Discovery paātrinājums ir līgans, tad Ford krosoveru var uzskatīt teju par sportistu. To, protams, pastiprina arī vadāmības atšķirības.
Kuga vidējais degvielas patēriņš pēc datiem ir 6,8 litri uz 100 kilometriem, bet Discovery sola tērēt vien 9,2 litrus.
Tomēr dzīvē šādus rādītājus var sasniegt vienīgi šosejas režīmā, jo Ford vidēji patērēs 7–8 litrus, bet Land Rover džips apēdīs visus 12 litrus. Atšķirība – 30–50%. Naudas izteiksmē tā ir ievērojama summa.
Land Rover Discovery
Var just, ka masīvais brits ir redzējis savā dzīvē vairāk. Gan uz dzinēja pārsega, gan uz sāniem redzamas švīkas. Braucot Discovery uzvedas kā īsts džips, tam patīk sasvērties, un dinamiska braukšanas stila piekritējiem pat varētu piemesties jūras slimība. Tāpat ļoti nepatīkami paliek, ieraugot detaļu un apkopes cenas. Atsevišķi elementi ir pat divas līdz trīs reizes dārgāki, tādēļ būtu rūpīgi jāizsver šāda auto iegāde.
Vērtējums: 3,5 / 5 zvaigznes
Ford Kuga
Nav viegli atrast lietas, kas Ford krosoverā saniknotu. Var nepatikt iedarbināšanas poga un tās novietojums, jo tā ir neliela un atrodas priekšējam panelim pa vidu, līdzās avārijas gaismu slēdzim. Tāpat var strīdēties par vizuālo izskatu, kas var būt viens no iemesliem, kādēļ Kuga nav kļuvusi par pārdošanas hitu Latvijā. Bet citu būtisku un acīm redzamu trūkumu mazajam Ford džipam nav.
Vērtējums: 4,5 / 5 zvaigznes
Rezumējums
Gan Ford Kuga, gan Land Rover Discovery ir savas priekšrocības un trūkumi. Ford krosovers ir jaunāks, ar mazāku degvielas patēriņu un labākām gaitas īpašībām. Discovery savukārt piedāvā lielāku kravnesību un iespēju vilkt smagākas piekabes, vairāk sēdvietas un luksusa klases aprīkojumu. Vai šie argumenti attaisno lielāko patēriņu, ievērojami dārgākās detaļas un šūpošanos ikdienā? Varbūt kādam attaisnosies, bet, kurš domā citādi, tam piemērotāks būs jauns Kuga.