• «Subaru Solterra» elektroauto pirmais tests

    Reklāmraksts
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    23. augusts, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Svilāns
    Pilnpiedziņa, pasaules rallija čempionāta tituli, drošība, caurgājamība un uzticamība arī smagos apstākļos. Subaru zīmola modeļi vairāku desmitgažu laikā iemantojuši slavu kā plašas lietojamības auto, un tagad ir pienācis laiks leģendāro Subaru sāgu pārnest elektriskajā vidē.

    Beidzot arī Subaru faniem ir iespēja pārsēsties visā pasaulē iemīlētā zīmola bezizmešu modelī. Radīts uz kopējas platformas ar Toyota BZ4X, šis Subaru modelis apvieno līdzšinējās kompānijas vērtības un zaļā kursa virzienu. Šī nebūt nav pirmā reize, kad abi japāņu zīmoli nolēmuši sadarboties. Pavisam nesenā pagātnē klajā tika laistas sportiskās GT86 un BRZ kupejas, kas ātri kļuva populāras auto entuziastu vidū.

    Modeļa nosaukums Solterra radies no latīņu valodas, savienojot vārdus saule un zeme. Tematiski un piemēroti, ja uz elektroauto nozari raugāmies kā uz videi saudzīgu un ekoloģisku filozofiju. Ārēji Solterra iemieso mums jau ierasto krosovera tēlu, pārlieku nesarežģījot eksterjeru, savukārt interjerā radīta plašuma un praktiskuma kombinācija. Ierīču un funkciju pārvaldība sastāv no skārienvirsmām un fiziskiem slēdžiem. Būtiski, ka tieši uz braukšanas režīmiem attiecināmās pogas atstātas fiziski nospiežamas, – nav uzticamāka risinājuma par šo. Tāpat šeit netrūkst praktisku kabatiņu un nodalījumu, no kuriem apjomīgākais atrodas zem augstu paceltās viduskonsoles, savukārt lielgabarīta mantas ērti var ievietot 475 litru bagāžniekā. Komforta aprīkojumā iekļautas tādas ekstras, kas ne visiem sāncenšiem pieejamas, – Harman/kardon audiosistēma, aizmugurējo sēdvietu apsilde, digitālais salona spogulis, panorāmas jumts u. c. fīčas, kas atrašanos automašīnā padara patīkamāku. Tomēr ir vēl kas svarīgāks, ko piedāvā tikai Subaru.

    Ilggadējie Subaru fani paceltu dakšas, ja uzzinātu, ka jaunajam modelim būtu tikai vienas ass piedziņa, tāpēc japāņu kompānija saglabājusi savu DNS. Pilnpiedziņa ir ne tikai saglabāta, bet arī izstrādāta pavisam jaunā veidolā. Šoreiz par tās darbību rūpējas divi elektromotori. Kopā ar 21 cm klīrensu, X Mode saķeres asistentu un dažādajiem braukšanas režīmiem Subaru uzticīgi turpina nepievilt braucējus. Šis aspekts ir ļoti būtisks, jo nereti elektriskos spēkratus uz priekšu dzen klasiskā piedziņa, būtiski ierobežojot to spējas ziemā sasniegt galamērķi. Pat priekšējās un aizmugurējās virsbūves pārkares šeit veidotas tā, lai izaicinošos apstākļos nenāktos sabojāt virsbūvi.

    Liekot uzsvarus un pareizajiem akcentiem, Solterra uz ceļa uzvedas ļoti pārliecinoši. Lineārā jaudas padeve ne tikai rada braukšanas prieku uz asfalta, bet liek arī justies pārliecinoši ārpus pilsētvides. Apvienojot Toyota zināšanas elektromotoru jomā un Subaru spējas radīt inteliģento četru riteņu piedziņu, Solterra ir viens no vispārliecinošākajiem pilnpiedziņas elektroauto, kādu iespējams iegādāties.

    Atšķirībā no radniecīgā Toyota BZ4X pilnpiedziņa Subaru modelim sarūpēta jau standarta aprīkojumā (Limited), kas pieejams par 52 900 eiro. Toyota gadījumā visu četru riteņu piedziņas versija maksās no 64 000 eiro.

    Viens no Subaru pīlāriem allaž bijusi drošība. Sacīkšu trasēs braucēju veselību negadījumos aizsargā drošības karkass, bet ielas mašīnās šīs rūpes uzticētas elektroniskajiem palīgiem, kas dara visu iespējamo, lai mēs neiekļūtu nepatīkamā situācijā. Pietiek Solterra vadītājam uz brīdi aizskatīties, lai modrais uzraugs signalizētu par nepieciešamību pievērsties ceļam. Arī roku pozīcijai uz stūres ir nozīme. Plaukstas turēšana uz pulksten 12 nudien nav ieradums, kas uzlabo mūsu spējas pienācīgi reaģēt ārkārtas situācijās, tāpēc sistēma pieklājīgi atgādinās par autoskolā mācītajiem pamatiem.

    Daudzas drošības sistēmas jau būs pazīstamas, taču netrūkst arī jaunievedumu, piemēram, drošas izkāpšanas asistents. Nav noslēpums, ka visvairāk negadījumu notiek tieši lielveikalu stāvvietās, tāpēc šis uzraugs brīdinās autovadītāju neatvērt durvis, ja no aizmugures tuvojas cits automobilis vai velosipēds. Par drošības palīgsistēmām papildus nav jāmaksā – tas jau ir iekļauts bāzes aprīkojumā. Tāpat kā 5 gadu garantija.

    Un tagad pats svarīgākais – cik tālu ar to mēs varēsim aizbraukt? Pēc WLTP testu datiem, Solterra spēs veikt 414–465 km atkarībā no izvēlētās versijas. Tas, cik tālu tiksiet reālā satiksmē, atkarīgs no braukšanas stila un laikapstākļiem. Izmantojot 150 kW ātro uzlādi, 30 minūtēs akumulators tiks uzlādēts līdz 80 %. Kā modernam elektroauto pienākas, uzlādes progresu un citu informāciju var pārraudzīt arī īpašā viedtālruņa lietotnē, kas ļauj palikt sakaros ar Solterra pat tad, kad nevaram būt tam klāt.

    Solterra ir viss, ko mēs sagaidām no Subaru. Tikai klusāks.

    Materiāls tapis sadarbībā ar «Subaru».

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē