«Mēs kategoriski nepiekrītam darbinieces izteikumiem un nosodām viņas rīcību. Klientu apkalpošanai vienmēr ir jānotiek valsts valodā, un personiskas domstarpības jārisina pēc darba laika, ārpus komerctelpām,» uzsver «Postcard» pārstāvji.
Tāpat veikala pārstāvji norādīja, ka darbiniece strādāja dažas dienas un incidents noticis pārbaudes laikā.
Turpmāk, lai uzlabot apkalpošanas kvalitāti, tikšot atjaunoti iekšējie kārtības noteikumi un rūpīgāk tiks pārbaudīta to izpilde, atzīmēja veikala pārstāvji. Tirdzniecības centra «Mols» pārstāvji norādīja, ka administrācija atkārtoti atgādinās visiem nomniekiem par iekšējās kārtības noteikumu ievērošanu, īpašu uzmanību pievēršot valsts valodas lietošanai.
Savukārt atkārtota pārkāpuma gadījumā telpu nomas līgums paredz tirdzniecības centram tiesības lemt par tā laušanu, informēja «Mola» pārstāvji.
Jau ziņots, ka 18.oktobra vakarā sociālās tīklošanās vietnēs plašu rezonansi izraisīja informācija par gadījumu, kad tirdzniecības centra «Mols» veikala «Postcard» pārdevēja atteikusies apkalpot klienti latviešu valodā un naidīgi izteikusies par latviešu tautu.
Kāda pircēja raksta: «Kamēr pārdevēja saiņo vēršos pie viņas prasot, kur varu apskatīties kartiņas. Uz manu jautājumu tiek atbildēts:
«Mums viss ir krievu valodā. Mums ir krievu veikals».»
Saruna starp pārdevēju un klienti norisinājusies krievu valodā. Naidīgi noskaņotā veikala darbiniece vairākkārt nosaukusi latviešus par nacistiem un atteikusies pārriet uz sarunu valsts valodā.
Reaģējot uz šo informāciju, Valsts Drošības dienests (VDD) 19.oktobrī ar pārdevēju veica preventīvas pārrunas, brīdinot, ka par darbībām, kas vērstas uz nacionālā naida vai nesaticības izraisīšanu, var tikt piemērota kriminālatbildība.
Tāpat VDD amatpersonas veica pārrunas gan ar konkrētā veikala, gan tirdzniecības centra vadību.