“2018. gadu Škoda Latvija iesāka piesardzīgi, taču ar katru mēnesi kāpinot jauno auto reģistrācijas, rezultātā sasniedzot vērā ņemamus rādītājus. Jāpiemin, kad Škoda turpina attīstīt savu partneru tīklu Latvijā, un šie rezultāti tika sasniegti pateicoties vienīgajam dīlera centram Rīgā – Green Motors, kā arī 2018.gada rudenī Škoda partneru tīklam pievienojās dīleris Valmierā – Mūsu Auto Valmiera,” uzsver “Auto 100” Latvijas filiāles vadītājs Māris Jansons.
Kopumā, no reģistrētajām 1322 Škoda automašīnām, 2018. gadā 125 ir Škoda Fabia, kas sastāda 9% no visiem reģistrētajiem Škoda modeļiem.
Škoda Rapid - 94 piegādes klientiem vai 7% no kopskaita. Katra trešā reģistrētā Škoda ir praktiskā un ietilpīgā Octavia ar 460 reģistrācijām un ierindojas pirmajā vietā starp visiem Škoda modeļiem. Otro vietu popularitātes ziņā ieņem lielākais zīmola krosovers Kodiaq ar 244 (18%) reģistrācijām un uzreiz aiz tā seko kompaktklases apvidus auto, kurš tirgū tika ieviests pašā gada sākumā – Karoq, kas neapstrīdami ar katru mēnesi iekaro savu popularitāti klientu vidū un jau nonācis 232 (18 % no kopējā Škoda modeļu skaita) klientu lietošanā.
Uzreiz aiz TOP3, kā ceturtais populārākais ŠKODA modelis, 2018. gadā ierindojas zīmola flagmanis Škoda Superb, kam veiktas 167 (13%) reģistrācijas un būtiski uzlabojis savas pozīcijas (+80% salīdzinājumā ar 2017.gadu) Latvijas vidējās klases segmentā.
Arī globāli Škoda 2018. gads ir bijis rekorda piegādes gads, kur zīmols piegādājis 1 253 700 auto, kas ir par 4,4% vairāk nekā 2017. gadā. Škoda spējusi veikt piegāžu pieaugumu visos savos galvenajos tirgos pasaulē un nemainīgi Ķīnas tirgus ir bijis lielākais ar 341 000 (+4.9%) automašīnām, tam sekojot Vācijai ar 176 600 automašīnām un mājas tirgus – Čehijas Republika ar 93 600 piegādēm. Populārākais modelis ar 388 200 piegādātām automašīnām ir Škoda Octavia, tam seko Rapid ar 191 500 un Fabia ar 190 900 piegādātām automašīnām.
Lai arī daudzi nozares eksperti dīzeļdzinējiem spožu nākotni neprognozē un lielu lomu paredz elektroautomobiļu ienākšanai mūsu ikdienā, dīzeļu dzinēju tehnoloģija joprojām ieņem nopietnu tirgus daļu Eiropā un it īpaši Latvijā.
Pēc statistikas datiem Latvijā 2018. gadā 40% (43% 2017.gadā) jauno auto reģistrēti tieši ar dīzeļdzinēju.
Šīs nelielās izmaiņas vairāk saistītas ar vairāku zīmolu produktu piedāvājuma struktūras izmaiņām, kur dīzeļa dzinēji tiek izņemti no piedāvājuma. Škoda klientu vidū dīzeļdzinēji ir ļoti populāri un turpat katrs otrais jaunais Škoda automobilis ir ar dīzeļa dzinēju. Škoda arī turpmāk piedāvās dīzeļa dzinējus savā modeļu klāstā, kā vienīgo izņēmumu minot jauno Fabia, jo šajā segmentā dīzeļa dzinēju pieprasījums ir niecīgs. Šo degvielas veidu joprojām kā izdevīgāko un efektīvāko izvēlas lielu autoparku īpašnieki, kā arī lietotāji, kas gadā veic ievērojamus attālumus.