Modernizētais «Škoda Karoq» seko klasiskajai feislifta receptei. Modeļa dzīvescikla viduspunktā tas ieguvis nelielas izmaiņas vizuālajā tēlā – jauni bamperi, dekoratīvā radiatora režģis un citi uzlabojumi – un, saliekot dažus akcentus, tas kļuvis par vēl iekārojamāku izvēli jau tā piesātinātajā krosoveru segmentā.
Pirmo reizi «Karoq» ticis pie Full-LED matricas lukturiem – šī ir tehnoloģija, kas līdz šim bijusi redzama lielākoties tikai premium plauktiņa modeļos. Vadītājs tumšajā diennakts laikā var ieslēgt tālās gaismas un optika automātiski pielāgos gaismas staru tā, lai neapžilbinātu pretim braucošo.
Atsevišķās situācijās sistēma nedaudz novēloti reaģē uz citiem spēkratiem, (īpaši attiecas uz autobusiem un kravas automašīnām, kas “iznirst” no ieplakām), taču tas ir raksturīgs arī BMW un citiem premium zīmoliem. Skaidrs ir viens – šī lukturu tehnoloģija ir būtisks papildinājums kompaktajam «Karoq».
Citi lasa
Uzlabojumi nav tikai kosmētiski. «Škoda» inženieri pievērsuši uzmanību katrai virsbūves niansei, lai uzlabotu aerodinamiku un samazinātu degvielas patēriņu. Visvieglāk izmaiņas pamanāmas disku dizainā. 19 collu vieglmetāla diskus nosedz aerodinamiskās plastmasas, samazinot vēja pretestību.
Līdzīgs risinājums izmantots arī jaunajā «Enyaq iV Coupe» elektroauto – “uzlikas” iespējams arī noņemt un atklājas, ka disku dizains ir līdzīgs, kāds pieejams BMW modeļiem. Šiki!
“Sportline” versijā īpašā dizaina buferus papildina glancēti un matēti melni dizaina elementi, piemēram, radiatora restes ietvars, sānu spoguļu korpusi, stiklu aplodas un jumta reliņi, kas uzsver automašīnas sportisko stilu.
Ar vienu un to pašu triku pārsteigt nav viegli, tomēr katru reizi, kad atveram «Škoda» bagāžnieku vai ielūkojamies salonā, nebeidzam brīnīties, kā čehiem izdodas iegūt tik daudz brīvas vietas salonā.
Kompaktā krosovera aizmugurē ērti varēs izslieties arī garāki pasažieri, bet salonā salikt vairāk somas, nekā varētu šķist no ārpuses. Bagāžnieka vāku iespējams atvērt arī attālināti, pavicinot kāju zem aizmugures bampera. Tā reiz bija funkcija, kas bija pieejama vien augstākajam ešalonam. Bagāžas nodalījuma ietilpība sniedzas no 588 līdz 1605 litriem. Ja ar to vēl nepietiek, aizmugures sēdekļus iespējams salocīt un pietuvināt tuvāk priekšējiem sēdekļiem vai izņemt ārā pavisam. “Varioflex” funkcija iegādājama par papildus 630 eiro. Mantu organizēšanai paredzēti praktiskie tīkli, kādus esam raduši redzēt arī citos «Škoda» modeļos.
«Škoda» ir pazīstams ar simply clever risinājumiem, kas atvieglo vadītāja ikdienu. Tādu netrūkst arī šeit, tomēr viens risinājums nedaudza mulsina. Priekšējo durvju kabatās redzama elastīgā aukla, kas paredzēta, lai ierobežotu priekšmetu slīdēšanu. Funkcionāli tā savu darbu pilda, tomēr vizuālais izpildījums nešķiet pārlieku kvalitatīvs. To gan nevar teikt par salona apdari, jo «Karoq» turpina priecēt ar mīkstiem materiāliem.
Čehi padomājuši ne tikai par ievērojamām telpas dimensijām, bet arī komforta līmeni. Aizmugurē pieejama sēdekļu apsilde, savukārt durvju apdarē iestrādāts “noskaņojuma” apgaismojums, kas parasti šādas klases automašīnās aizmugurē sēdošajiem izpaliek. Sīkums, bet patīkami.
Atšķirībā no atjauninātā «T-Roc», «Škoda» saglabājusi klasiskāku pieeju galveno ierīču pārvaldībai. Uz stūres izvietotas “parastās” pogas, nevis skārienjūtīgās virsmas un to pašu var attiecināt arī uz klimata kontroli. Tā runā, ka «vecais» risinājums ir dārgāks par skārienvirsmām, tomēr daudziem tas var atvieglot darbības ar automašīnas funkcijām.
Interesantākā opcija, kas varētu piesaistīt jauniešu uzmanību – priekšējie kausveida sēdekļi. Tie ierobežos redzamību aizmugurē sēdošajiem, taču sagadās sportiskākas emocijas pat ikdienišķam ritējumam piemērotā krosoverā.
Ja ērtības šķiet svarīgākas, par 1230 – 1560 eiro «Karoq» var aprīkot ar ādas sēdekļiem melnā vai bēšā krāsā. Krāsainība redzama arī virsbūves toņos, sākot ar latviešu pelēko līdz zilam, oranžam un sarkanam tonim. Par to nāksies piemaksāt 180 līdz 870 eiro.
Kas attiecas uz «Karoq» gaitu, tad čehu krosovers ir nedaudz mīkstāks par modernizēto T-Roc, tomēr R19 diski un zemprofila riepas liks sajust tiltu un ceļa seguma šuves, turklāt riepa pilnībā nenosedz disku maliņas, padarot tos par viegliem mērķiem Latvijas asajām bedrēm. Tiklīdz nokļūsit uz kvalitatīviem ceļiem, tā raizes par diskiem aizmirsīsies.
Vēl pamanījām, ka, uzsākot braukt uz grants seguma, priekšējie riteņi negaidīti vēlas izspolēt. Tas parasti uz slidena seguma ir raksturīgs elektriskajiem auto, kas tūlītēji nosūta griezes momentu uz vienu vai otru tiltu, liekot riteņiem izslīdēt. Uz asfalta tas nebūs jūtams, tomēr pirms braukt smiltājā, labāk būt ļoti piesardzīgiem, jo “norakties” būs vieglāk par vieglu. Ja par segumu esat pārliecināts, tad «Karoq» klīrenss vismaz garantēs to, ka virsbūve neaizķersies aiz katra paugura.
Tehnika
«Karoq» turpina palikt uzticīgs iekšdedzes dzinējiem, piedāvājot trīs benzīna motorus un 2,0 l dīzeļdzinēju, kas pieejams divās jaudas versijās – 115 un 150 ZS. Līdzīgi kā jaunajam «Fabia», hibrīda vai pilnībā elektriskās modifikācijas šeit nebūs pieejamas.
Benzīnmotoru arsenālā ir 1,0 litra TSI ar 110 ZS, ko iespējams sajūgt ar mehānisko transmisiju, bet 1,5 l ar 150 ZS var iegūt arī kopā ar DSG automātisko pārnesumkārbu. “Sportline” aprīkojuma līmenī dzinēju klāstu papildina arī 190 ZS jaudīgs 2,0 litru TSI.
Lai arī pilnpiedziņas versijas mūsdienās reti tiek piedāvātas pat lielāka izmēra suv’os, «Karoq» ticis pie 4×4 versijas, kas pieejama kopā ar jaudīgajām ar 2,0 litru versijām un komplektā tikai ar DSG.
Mūsu testa auto ieguvis 1,5 litru ar DSG. Šis salikums ir nedaudz naskāks par bāzes versiju ar 110 ZS un trim cilindriem. Svarīgi tas būs tiem, kuri ikdienā izbrauc ārpus pilsētas robežām un vēlas komfortablāk justies apdzīšanas manevra brīdī. Pēc nobrauktiem 600 km vidējais degvielas patēriņš instrumentu panelī – 6,4 l/100km.
Cena
Pasaulē valdošā situācija būtiski izmainījusi situāciju auto industrijā, ievērojami paaugstinot spēkratu cenas un «Karoq» nav izņēmums. Ja iepriekš «Karoq» sākumcena bija 19 100 eiro, tad šobrīd šis slieksnis pacēlies līdz 24 000 eiro, bagātīgi aprīkotais testa auto maksā teju 38 000 eiro, bet 2,0 litru versijas ar dažām papildaprīkojuma opcijām izmaksās vairāk nekā 40 000 eiro. Maldīgi būs uzskatīt, ka tuvākajiem konkurentiem pēdējais gads cenu pieaugumā nav bijis līdzīgs.
«Škoda» nodrošina 5 gadu vai 100 000 km garantiju, bet par 390 eiro var palielināt kilometru skaitu līdz 150 000 km.
Rezumējums
«Škoda» jaunākais veikums ir viens no labākajiem kompaktajiem SUV. «Karoq» nodrošina lielisku praktisko pienesumu, apvienojot bagātīgas aprīkojuma iespējas ar vieglu krosovera lietojamību ikdienā.