Pirmā par šādu Facebook rīcību vēstīja ziņu aģentūra Bloomberg.
Facebook atzina aģentūrai, ka atšifrēšana notikusi, bet apgalvoja, ka tā notikusi ar lietotāju piekrišanu. Kompānija norādīja, ka nesen atšifrēšana tika pārtraukta.
«Līdzīgi kā Apple un Google, mēs pirms vairāk nekā nedēļas pārtraucām audioierakstu izskatīšanu,» izmantojot cilvēku resursus, paziņoja kompānija.
Līgumdarbinieki pārbaudīja sociālā tīkla mākslīgā intelekta spējas interpretēt vēstījumus. Facebook apgalvoja, ka līgumdarbinieki klausījušies tikai to lietotāju sarunas, kuri izmanto lietotni Facebook Messenger un ir piekrituši, ka viņu sarunas tiek atšifrētas.
Bloomberg ziņoja, ka darbiniekiem, kuri strādājuši šajā projektā, nav atklāta sarunu izcelsme un nav paskaidrots, kādēļ tās jānoklausās un jāatšifrē.
Kompānijas Amazon, Apple un Google, kas visas piedāvā balss palīgus, iepriekš ir atzinušas, ka noklausās sarunas, lai uzlabot savus produktus. Apple un Google pēdējās nedēļās paziņojušas, ka apturējušos šo praksi, bet Amazon devusi iespēju lietotājiem nobloķēt balss ierakstīšanu.
Facebook uz mediju vēstīto, ka kompānija izmanto audio ierakstus reklāmu efektīvākai izplatīšanai un savu lapu uzlabošanai, reaģējusi neviennozīmīgi.
Facebook dibinātājs un vadītājs Marks Zakerbergs pagājušajā gadā, liecinot ASV Senātā, sacīja: «Jūs runājat par šo sazvērestības teoriju, kas tiek izplatīta, ka mēs noklausāmies, kas notiek jūsu mikrofonos un izmantojam to reklāmām. Mēs to nedarām.»
Taču vēlāk kompānija rakstiski likumdevējiem atzina, ka sarunas tiek ierakstītas, ja lietotāji to ir atļāvuši, bet nepaskaidroja, kur šie dati tālāk tiek izmantoti.