Salidojums ataino 100 gadu ilgu auto un moto būves vēsturi Latvijā un pasaulē, tā dalībnieki iedalīti vairākās grupās – pirms un pēc kara motocikli, oldtimer, padomju tehnika, youngtimer.
Arī šogad salidojuma dalībniekus un apmeklētājus priecēs vairākas retro tehnikas “pērles” – britu motocikls ar blakusvāģi Sunbeam Model 7 (1924), divvietīgais sporta Hansa G12/36 (1914), 2020. gadā restaurētais četru durvju kabriolets Horch 830 BL (1937) un Wanderer W23 (1939), kas pārsteidz ar Drēzdenes virsbūvju fabrikā Gläser izgatavotu speciālu virsbūvi.
Youngtimeru grupu pārstāvēs savdabīga dizaina amerikāņu automobilis Studebaker Champion (1950), 1950. gadu britu sporta zvaigzne – Jaguar XK120 (1954) un mūsdienīgāks itāļu sporta modelis Ferrari 308GTBi (1981), savukārt PSRS auto grupā redzēsim retāk sastopamos Moskvič markas eksemplārus – Moskvič 400 un 401 modeļus, kas tautā iesaukti par Kārlīti un Moskvič 403 modeli.
Senākais brauciena dalībnieks Hansa G12/36 (1914) izceļas gan ar savu neparasto izskatu, gan tā restaurācijas stāstu.
Latvijas Antīko automobiļu kluba biedrs unikālo spēkratu vēl padomju laikā izglāba no iegrimšanas zemē. Sākotnēji auto tika restaurēts balstoties uz tā laika informāciju un ticis eksponēts Rīgas Motormuzejā.
Nesen automobilis restaurēts no jauna, izmantojot mūsdienās pieejamo informāciju un tehnoloģijas. Hansa G12/36 ir vienīgais tik augstā līmenī restaurētais šāda veida spēkrats Baltijas valstīs.
Senie spēkrati būs aplūkojami izstādē pie Rīgas Motormuzeja līdz plkst. 12:00, kad tiks dots starts pārbraucienam uz Jaunmoku pili.