Zemās cenas vilinājums vai draudzīgie pazīstamie var šķist kārdinošas opcijas, tomēr pirms izvēlēties autoservisu, kam uzticēt savu auto, ir svarīgi izvērtēt visus riskus, kas nereti seko vieglākajām izvēlēm. Nissan oficiālā pārstāvja Norde pēcpārdošanas nodaļas vadītājs Gints Bremze un auto servisa vadītājs Mārtiņš Mālnieks dalās savā profesionālajā pieredzē.
1. Pārskatāma auto veselības stāvokļa vēsture – labāka cena otrreizējā tirgū
Mālnieks atgādina, ka uzticama un pārskatāma remontu un tehniskās apkopes vēsture var uzlabot spēkrata pārdošanas cenu līdz pat 9%. “Skaidra auto veselības stāvokļa vēsture jaunajam pircējam ir būtisks kritērijs, kas jāņem vērā pirms auto iegādes. Tas pircējam ļauj izvērtēt potenciālās automašīnas uzturēšanas izmaksas nākotnē,” piebilst eksperts.
Tikmēr Bremze min, ka tagad servisa grāmatiņas ir pieejamas elektroniski.
“Digitālās servisa grāmatiņas nodrošina to, ka visi ieraksti par garantijas apkopēm, veiktajiem remontiem un citām darbībām tiek saglabāti speciālās auto ražotāju, auto dīleru un oficiālo pārstāvju serveru datubāzēs. Tas ir ieguvums autovadītājam, jo tā viņi var būt droši, ka nemaksās dubultā par jau paveiktu darbu,” skaidro Gints.
2. Uzticamas auto detaļas – ilgāks mūžs un garantijas saglabāšana
Autorizētos servisos visas detaļas, kuras nepieciešamas automašīnas remontam, ir apstiprinājis spēkrata ražotājs. Turpretim neautorizētos servisos netiek ievērota šāda sistēma un var tikt izmantots lētākais variants, lai samazinātu faktiskās remonta izmaksas, neskatoties uz to, ka ražotājs šādu detaļu nav apstiprinājis. Neatbilstošas detaļas var nodarīt postažu arī neskartajām auto komponentēm. Turklāt, nekvalitatīvas auto detaļas apdraud iespēju saglabāt auto garantiju.
Auto garantija nav burvju nūjiņa, kas novērsīs visas kaites. Lai garantija darbotos, auto īpašniekam ir jārīkojas saskaņā ar ražotāja veidoto manuāli un jāveic visas tajā minētās darbības, pretējā gadījumā garantija var nesegt remonta izdevumus.
3. Kompleksa pieeja, nevis tikai acīmredzamas kaites novēršana
Jaunās paaudzes transportlīdzekļi ir uzlaboti un aprīkoti ar dažādām smalkām elektriskām, degvielas un vadības sistēmām, kuru apkope mēdz atšķirties, tādēļ to labošanu labāk uzticēt autorizētam servisam.
“Autorizēto servisu speciālisti līdzīgi kā labi ārsti uz katru situāciju skatās kompleksi.
Arī auto tāpat kā cilvēkam – kaite vienā konkrētā vietā nenozīmē, kur tur ir patiesā problēma. Nereti tās ir tikai sekas.
Tāpēc autorizēta servisa auto apkopē papildu veic vismaz 34 punktu automašīnas pārbaudi, ko citviet nedara. Autorizētam servisam ir pieeja arī dažādām shēmām, programmām un speciāliem instrumentiem, kas ļauj operatīvi diagnosticēt bojājumus un tos novērst,” uzsver Mālnieks.
Viņš arī skaidro, ka tas nozīmē ātrāku defekta noskaidrošanu, ātrāku remontu un tehnoloģiski atbilstošu apkopi. Kopumā – auto īsāku laiku pavada servisā un tas īpašniekam nozīmē mazākas izmaksas.
4. Pilna automašīnas aprūpe nav laba vēlējums, bet gan autorizēta servisa standarts
Nereti pat nemanām katru sīkumu, par kuru parūpējas servisa darbinieki, taču šī nav vien meistaru pretimnākšana auto īpašniekam, bet gan standarta prasības autorizētā servisā. Piemēram, ja tiek mainītas bremžu uzlikas, tad autorizēts serviss parūpēsies arī par to, lai bremžu mehānismi tiktu iztīrīti un ieeļļoti un par to neprasīs papildu samaksu.
5. Ne visi var un drīkst labot elektroauto
Starp elektroauto sastāvdaļām neatradīsiet ierastās lietas, kā, piemēram, degvielas bāku, sajūgu vai iekšdedzes dzinēju. To vietā galvenās komponentes ir baterija, lādēšanas sistēma un elektromotors. “Ir jābūt izpratnei un tehniskām zināšanām, kā šīs lietas saistītas savā starpā, lai varētu kvalitatīvi remontēt un apkopt elektroauto,” skaidro Bremze.
Elektroauto remonta specifika prasa zināšanas, kas galvenokārt ir saistītas ar drošību un elektrospēkratu uzbūvi. Elektromašīnas drīkst remontēt tikai sertificēti meistari, kas izgājuši noteiktas apmācības.
6. Lojalitāte atmaksājas – labās gribas programmā auto var tikt saremontēts bez maksas
Tikai autorizētie servisi nodrošina unikālu iespēju, ka arī pēc garantijas servisa beigām ir reizes, kad dzelzs rumaku var salabot bez maksas. Tā ir tā dēvētā Good Will Policy jeb Labās gribas programma, kas pieejama tiem noteiktā dīlera auto īpašniekiem, kas vienmēr veduši savu auto uz dīlera servisu un ir ievērojuši visus apkopju datumus un prasības.
“Visbiežāk remontētas ātrumkārbas, dzinēji un sūkņi, ir bijuši gadījumi, kad Nissan kā ražotājs pilnībā apmaksā dzinēja nomaiņu, kas īpašniekam nozīmē vairāku tūkstošu eiro ietaupījumu,” stāsta Mālnieks.