Automobilis tiek prezentēts ASV lielākajā «Volkswagen» busiņu festivālā kā veltījums faniem un valstij. Vienlaikus ASV «ID. Buzz» sagaidīs ar cēlsirdīgu žestu: no Ņujorkas līdz Sanfrancisko 2. jūnijs turpmāk tiks svinēts kā brīvdiena – «Volkswagen» busiņu diena («Volkswagen Bus Day»). Šī mikroautobusa prezentēšanas tūre pēc trīs nedēļām turpināsies Vācijā, kad Eiropā debitēs pagarinātais «ID. Buzz». Tas notiks no 23. līdz 25. jūnijam starptautiskajā «Volkswagen» busiņu festivālā Hannoverē, kas ir Eiropas lielākais Volkswagen busiņu saiets.
Ar T4 paaudzi Volkswagen mikroautobusi pameta ASV un Kanādas tirgus pirms 20 gadiem. Taču šiem automobiļiem joprojām ir kvēli fani no Ņujorkas līdz pat Sanfrancisko. T1, T2 un T3 paaudzes automobiļi ar aizmugurē izvietotu dzinēju arī 2023. gadā joprojām redzami pludmaļu stāvvietās Kalifornijā, Floridā un Longailendā. Tagad «Volkswagen» kārtējo reizi noslēdz šo apli ar pagarinātas garenbāzes «ID. Buzz», un atgriež «Volkswagen» busiņu piedāvājumu Ziemeļamerikas tirgū – šoreiz ar elektrisku aizmugurējo riteņu piedziņu.
«Volkswagen ir ārkārtīgi spēcīgs globāls zīmols ar lielisku vēsturi, miljoniem uzticamu fanu un leģendāriem produktiem. Tas ir skaidri redzams šeit, lielākajā «Volkswagen» busiņu festivālā ASV. Tāpēc es priecājos, ka «Volkswagen Group of America» komanda pagarinātas garenbāzes «ID. Buzz» pirmizrādi svin šeit. Ar šo modeli mēs speram lielu soli, lai atkal kļūtu par patiesi mīlētu zīmolu,» norāda «Volkswagen AG» valdes loceklis Tomass Šēfers (Thomas Schäfer).
«Volkswagen» busiņiem ASV ir gara vēsture, un tie valstī ieguvuši patiesu kulta statusa. Valdes loceklis Larss Krauze, kurš ir atbildīgs par tirdzniecību un mārketingu uzņēmumā «Volkswagen Commercial Vehicles», arī uzsver, ka «ID. Buzz» atkal nodrošina īpašas sajūtas un emocijas, ko spēj radīt tikai specifiski automobiļi.
«ASV, Kanādā un Eiropā Volkswagen mikroautobusi gadu desmitiem ir iemiesojuši unikālu attieksmi pret dzīvi. Fotogrāfija ar leģendāro «T1 Lightbus» Vudstokā ir neaizmirstama. Šī brīvības simbola DNS dzīvo mūsu ID. Buzz.»
Ar 4 962 mm garumu un līdz pat septiņām sēdvietām «ID. Buzz »ir ideāli piemērots Ziemeļamerikas tirgum. Vienlaikus tas arī paplašina savu iespējamo pielietojuma klāstu Eiropā. Papildu garums, pateicoties garenbāzes palielināšanai par 250 mm, rada vietu trešajai sēdekļu rindai, nodrošinot līdz pat 2 469 litru lielu bagāžas nodalījumu un iespēju uzstādīt jaunu, lielāku 85 kWh akumulatoru (neto ietilpība), kas sniedz vēl lielāku nobraukuma distanci. Savukārt jaunais siltumsūknis uzlabo efektivitāti ziemā.
Pagarinātais «ID. Buzz» būs arī pieejams ar jaunu 210 kW (286 ZS) elektriskās piedziņas motoru. Elektriskās piedziņas motors maksimālo ātrumu palielina līdz elektroniski ierobežotiem 160 km/h (Eiropas «ID. Buzz» ar 150 kW: 145 km/h). Pagarinātais ID. Buzz 100 km/h lielu ātrumu spēj sasniegt vien 7,9 sekundēs. Taču tas nav viss – jau paziņots, ka 2024. gadā tirgū nonāks versija ar visu riteņu piedziņu (GTX) un 250 kW (339 ZS) jaudu. «ID. Buzz GTX» no 0 līdz 100 km/h spēs ieskrieties 6,4 sekundēs, tādējādi tam spējot lieliski iekļauties satiksmē uz lielceļiem.
Citas elektriskā «Volkswagen» jaunās funkcijas iekļauj uzlabotu nākamās paaudzes informācijas un izklaides sistēmu un attālinātu automobiļa novietošanu stāvvietā, izmantojot viedtālruni. Tikmēr no jauna izstrādāta augsto tehnoloģiju panorāmas lūka ar viedo stiklu atsauc atmiņā leģendāro Samba busiņu no 20. gadsimta 50. gadiem. 1,5 kvadrātmetru platībā tas ir lielākais stikla jumts, kādu jebkad izstrādājis Volkswagen. Viedo stiklu iespējams mainīt no caurspīdīga uz necaurspīdīgu un otrādi, izmantojot skārienslīdni vai balss palīgu. Ziemeļamerikas tirgum paredzētajām versijām būs arī sēdekļi ar gaisa kondicionieri un izgaismots «Volkswagen» logo priekšpusē.
«ID. Buzz» piegādes ASV tiks sāktas 2024. gadā. Gandrīz vienlaikus nonākšanai tirdzniecībā Ziemeļamerikas tirgū «ID. Buzz» ar pagarinātu garenbāzi būs pieejams arī Eiropā. Tāpat kā «Multivan» un «Bulli T6.1», visi «ID. Buzz» automobiļi tiks ražoti galvenajā «Volkswagen Commercial Vehicles» rūpnīcā Hannoverē. Šī ir viena no modernākajām automobiļu rūpnīcām pasaulē un tā ir arī galvenā «Volkswagen» busiņu mājvieta.