Pēc Audi AIcon debijas 2017. gada Frankfurtes autoizstādē un Audi PB 18 sporta automobiļa prezentācijas 2018. gada vasarā, Audi AI:ME ir zīmola trešais nākotnes vīzijas automobilis. Kamēr Audi AIcon nodrošina biznesa klases cienīgu izpildījumu tālu attālumu veikšanai, bet PB 18 ir automobilis, ar kuru ik pa laikam izbraukt sacīkšu trasē, Audi AI:ME ir lielisks sabiedrotais pilsētvidē. Starptautiskajā autoizstādē 2019. gada septembrī konceptuālo kvartetu noslēgs ceturtais nākotnes vīzijas automobilis.
Kompakts un ērts
Audi AI:ME satiksmē aizņem tikpat daudz vietas, cik mūsdienu kompaktklases automobilis, jo tas ir 4,3 m garš un 1,9 m plats, tomēr 2,7 m riteņu garenbāze un 1,52 m augstums drīzāk atbilst augstākas klases automobilim. Šādu uzbūvi nodrošina elektropiedziņas arhitektūra. Tā ļauj veidot īsas pārkares un lielas ietilpības salonu bez kardāna tuneļa. Piedziņas sistēma izvietota uz aizmugurējās ass, mobilizējot 125 kW (170 ZS).
Automatizēta mobilitāte
Audi AI:ME un Audi AIcon konceptautomobiļus vieno divu burtu saīsinājums nosaukumā, ar kuru Audi apzīmē inovatīvo mobilitātes tehnoloģiju kopumu. Audi AI ir daudzu elektronisko sistēmu apzīmējums, kas iekļauj mazāku vadītāja iesaisti un vienlaikus piedāvā jaunas iespējas, kā izmantot automobilī pavadīto laiku. Šim mērķim Audi AI izmanto mākslīgā intelekta, kā arī mašīnmācīšanās stratēģijas un tehnoloģijas. Audi AI sistēmas spēj mācīties un domāt, vienlaikus piedāvājot personisku iesaisti. Pateicoties Audi AI, šī zīmola modeļi nākotnē būs gan inteliģenti, gan empātiski, spējot vēl labāk pielāgoties pasažieru vajadzībām.
4. līmeņa automatizētā braukšana
Tehnoloģijas, kuras jau labu laiku tiek izmantotas dzelzceļa transportā un pat aviācijā, pavisam drīz tiks ieviestas arī automobiļu transportā un automatizētajā braukšanā. Audi AI:ME ir paredzēts braukšanai pilsētā 4. līmeņa automatizētajā izpildījumā. Atbilstoši standartizētai starptautiskajai automatizācijas attīstības sistēmai šis ir otrs augstākais līmenis. Lai gan 4. līmeņa sistēmām nav nepieciešama vadītāja līdzdalība, to funkcionalitāte ir ierobežota noteiktā teritorijā, piemēram, automaģistrālēs vai īpaši aprīkotās vietās pilsētā. Šajās vietās vadītājs var pilnībā uzticēt braukšanu pašam automobilim.
Vadītāja uzdevums ir pārņemt vadību tikai tad, ja automobilis atstāj zonu, kas paredzēta automatizētai braukšanai.
Šis automobilis, kā arī pārējie satiksmes dalībnieki nākotnē brauks pa noteiktu, atbilstoši aprīkotu satiksmes zonu automātiskajā režīmā un pašregulētās satiksmes plūsmas ļaus transportlīdzeklim mierīgi pārvietoties, izvairoties no strauja paātrinājuma.
Augstāko tehnoloģiju apvienojums salonā
Audi AI būtiski maina priekšstatu par to, kā tiek izmantoti automobiļi, padarot tajā pavadīto laiku pilnvērtīgāku. Automobilis aizvien vairāk kļūst par „trešo dzīves telpu” līdzās mājām un darbam. Tādēļ ir tikai likumsakarīgi, ka Audi dizaineri Audi AI:ME salonu nav pielāgojuši virsbūves formām, bet gan tieši pretēji – dizaineri prioritāti piešķīruši salonam, padarot to par automobiļa kodolu.
Neatkarīgi no tā, ko dara automobiļa pasažieri, tie vienmēr varēs atrast ērtu pozu sēdēšanai. Priekšējie sēdekļi izveidoti, iedvesmojoties no klasiskā atpūtas krēsla. Sēdekļu atzveltnes veidotas kā izliektas čaulas, kas piestiprinātas sēdekļa spilvenam tikai ar vertikālu balstu, savukārt aizmugurējā sēdeklī, kas vijas ap automobiļa sānu daļām, pasažieri var izvēlēties teju jebkādu sēdēšanas pozu.
Automobilis un tā saziņas un mijiedarbības sistēmas tiek darbinātas, izmantojot acu izsekošanu, balss ievadi un skārienjutību. Automobilī uzstādīts arī daudzfunkcionāls trīsdimensiju OLED monitors, kas darbojas visa vējstikla platumā un galvenokārt tiek izmantots kopā ar acu vadību. Terminoloģiski kodētas funkciju izvēlnes, piemēram, navigāciju vai informācijas un izklaides sistēmu iespējams aktivizēt ar acīm un pēc tam atvērt papildu līmeņus, kas no fona pārtop par skaidri saskatāmu attēlu 3D monitorā. Tāpat arī salonā izvietotas VR brilles, kas nodrošina vizuālu informācijas un izklaides sistēmas izpildījumu. Tās pasažieriem interneta lietošanu, filmu skatīšanos vai pat interaktīvo spēļu izklaidi pārvērš aizraujošā pieredzē.
Lielās stikla virsmas logos un jumta zonā padara interjeru vieglu un caurspīdīgu. Elektrohromatiskā vadība nepieciešamības gadījumā spēj izolēt gaismu un siltumu, kā arī aktivizēt salona logu tonējumu, tādējādi padarot to neredzamu no ārpuses.
Īstu augu izmantošana automobiļa salonā ir kas nebijis, taču šāds risinājums ievērojami palīdz uzlabot gaisa kvalitāti automobiļa salonā. Turklāt kompleksa filtru tehnoloģija novērš nepatīkamu pilsētas aromātu iekļūšanu Audi AI:ME.
Virsbūve, kas neatstāj vienaldzīgu
Starp Audi AI:ME un 2017. gadā prezentēto Audi AIcon konceptautomobili ir manāmas līdzības, un galvenā no tām starp šiem diviem dažādajiem autonomajiem automobiļiem ir ievērojamais sānu logu izliekums. Audi AI:ME ir alternatīvs dizains, kas stipri atšķiras no konkurējošajiem modeļiem. Līdzās ķīļveida formai un zīmolam raksturīgajām – izceltajām un izvirzītajām riteņu arkām, kā arī pārsteidzošajai logu grafikai, radīts ļoti iespaidīgs koptēls.
Apgaismojums
Nākotnes bezpilota automobiļiem attīstoties, priekšējo lukturu loma mazināsies, jo vadītājs lielāko daļu laika pievērsīsies citām lietām, un spilgta ceļa izgaismošana būs nepieciešama reti. Tomēr apgaismojumam būs cita svarīga funkcija – saziņa ar citiem ceļa satiksmes dalībniekiem.
Tā kā ceļa satiksmes dalībnieki pilsētā atradīsies viens otram vēl tuvāk, tradicionālās priekšējo un aizmugurējo gaismu pozīcijas nebūs redzamas. Šī iemesla dēļ Audi apgaismojuma dizaineri integrējuši LED elementus virsbūvē neierasti augstā pozīcijā virs riteņu arkām, kur tie ir saskatāmi no visiem leņķiem. Šī 360 grādu saziņa ir svarīgs papildu drošības līdzeklis gan gājējiem, gan riteņbraucējiem.
Mobils laikā
Audi izmantojis mērķtiecīgu pieeju AI:ME specifikāciju pielāgošanai pilsētas automobiļa vajadzībām. AI:ME pārsvarā darbosies ātruma diapazonā no 20 līdz 70 km/h, un bieži vien tam būs jānodrošina vairāku stundu brauciens bez uzlādes. Šo prasību izpildei pietiek ar 65 kWh ietilpības akumulatoru. Uz AI:ME aizmugurējās ass uzstādīts elektromotors vajadzības gadījumā spēj mobilizēt 125 kW (170 ZS) jaudu. Pateicoties rekuperācijas sistēmai un salīdzinoši mazajam svaram, Audi AI:ME ir ļoti zems enerģijas patēriņš pat pilsētas satiksmē.