Bojāta vai atvērta bagāža
Ja ir redzams, ka bagāža tikusi atvērta un no tās ir izzagtas lietas, nekavējoties jāvēršas pie aviokompānijas, bet jārēķinās, ka būs jāpierāda, vai tiešām mantas no somas ir izzagtas. Lielākoties to pierādīt ir ļoti grūti. Šādā gadījumā aviokompānijas skatās bagāžas svaru – cik tas bija sākumā un cik ir tagad. Tāpat aviokompānija izvērtēs, vai pazudušo mantu varēja nodot reģistrētajā bagāžā saskaņā ar aviokompānijas noteikumiem.
«Nesen kāds cilvēks vērsās pie mums, jo no bagāžas it kā tika izzagtas smaržas. Šajā gadījumā aviokompānija neatlīdzināja zaudējumus, jo noteikumos bija atrunāts, ka bagāžā nedrīkst pārvadāt stikla pudeles, un aviokompānija par šādām lietām neuzņemas atbildību. Ja ir īpaša vai specifiska bagāža, ko nepieciešams pārvest, piemēram, smalka servīze, ieteicams vispirms sazināties ar aviokompāniju, lai panāktu kompromisu par ērtāko, drošāko un labāko mantas pārvešanu,» stāsta Dace Artmane.
Aviokompānija ir atbrīvota no zaudējumu atmaksas, ja bagāža jau iepriekš bijusi ar defektu vai nekvalitatīva un tālākais bojājums radies no tā. Arī šeit lieti noder, ja bagāža pirms ceļojuma bijusi nofotografēta.
Par zaudējumu atlīdzināšanu saistībā ar bojātu bagāžu pasažierim prasība jāiesniedz rakstveidā gaisa pārvadātājam 7 dienu laikā pēc bagāžas saņemšanas un 21 dienas laikā par aizkavētu bagāžu pēc tās saņemšanas.
Jo vēlāk sūdzība pieteikta, jo lielākas aizdomas, ka pasažieris nav bijis godprātīgs.