Bagāža pazudusi
Ja bagāža nepienāk divdesmit vienas dienas laikā, tā tiek uzskatīta par pazaudētu. Teorētiski – ja bagāža tikusi pazaudēta, aviokompānijai ir jāatlīdzina radītie zaudējumi ar noteikumu, ka pasažieris var pierādīt, kas atradās pazaudētajā bagāžā. Tas nozīmē – bagāžu pirms ceļojuma vēlams nobildēt, kā arī saglabāt čekus, ja ceļojuma laikā tikušas iegādātas vērtīgas mantas.
«Mums ir bijušas pāris šādas lietas, un strīda gadījumā pasažieriem ir tiesības vērsties tiesā. Pārsvarā tomēr izdodas rast kompromisu,» stāsta Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Dace Artmane. Tas nozīmē – aviokompānijas un apdrošinātāji ir pretimnākoši un operatīvi cenšas šīs situācijas risināt.
!Lai iegūtu kompensāciju no apdrošinātāja, nepieciešama izziņa no aviokompānijas, ka bagāža aizkavējusies vai tikusi pazaudēta. Nepieciešamie dokumenti jāiesniedz saskaņā ar apdrošināšanas līguma nosacījumiem.