Ko darīt, ja reiss kavējas?
Reisa kavēšanās ir liksta, kuru pieredzējis gandrīz ikkatrs ceļotājs, tomēr ne visi zina un izmanto iespēju iegūt kompensāciju, ja kavēšanās notikusi nesamērīgi ilgi.
Pārvadātājam, kas nodrošina konkrēto lidojumu un paredz kavēšanos, ir paredzēti noteikti pienākumi. Tie jāpilda, ja 2 stundas un ilgāk kavējas lidojums līdz 1500 km, ja 3 stundas vai ilgāk kavējams garāks lidojums Eiropas Savienības robežās vai citi lidojumi, kuru attālums ir 1500–3500 km, kā arī tad, ja 4 stundas vai ilgāk kavējas 3500 km tāls lidojums ārpus Eiropas Savienības robežām.
Ja tā notiek, gaisa pārvadātājam ir pienākums nodrošināt ēdināšanu un atspirdzinājumus samērīgā attiecībā pret gaidīšanas laiku, nepieciešamības gadījumā izmitināšanu viesnīcā (arī transportu līdz viesnīcai), bezmaksas sakaru līdzekļu pieejamību – divus telefona zvanus, divu teleksa vai faksa ziņu vai arī divu elektronisko vēstuļu nosūtīšanu. Savukārt, ja lidojums kavējas 5 stundas un ilgāk, gaisa pārvadātāja pienākums ir piedāvāt atmaksāt biļetes vērtību (vajadzības gadījumā kopā ar bezmaksas lidojumu atpakaļ uz izlidošanas vietu).
Ņem vērā!
Kavējums nedod pasažieriem tiesības uz kompensāciju, ja gaisa pārvadātājs var pierādīt, ka lidojuma ilgo kavējumu ir izraisījuši ārkārtēji apstākļi, no kuriem nevarētu izvairīties.
Raksta turpinājums: