Pagājušajā gadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs saņēma 37 sūdzības par bagāžas aizkavēšanos, bojāšanu vai pazaudēšanu. Uz kopējā ceļotāju fona tas ir salīdzinoši maz. Iespējams, bagāžas ir apdrošinātas un lietas nonāk nevis Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, bet pie apdrošinātājiem.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrā cilvēki vēršas tikai tad, ja nav bijusi ceļojuma bagāžas papildu apdrošināšana. Savukārt par reisiem, kas aizkavējušies vai atcelti, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs gadā saņem pāri tūkstotim sūdzību. Tas saistīts ar to, ka palielinājies prasību aģentūru skaits (claim agencies), kas palīdz ceļotājiem saņemt kompensāciju par kavētiem, atceltiem reisiem vai atteiktu iekāpšanu lidojumā.
Jārēķinās, ka, iesaistoties starpniekam, pasažieri nesaņems kompensāciju pilnā apmērā, jo 20–30% atgūtās kompensācijas aģentūras patur sev. Tikmēr Patērētāju tiesību aizsardzības centrs uzsver: sūdzību iesniegšana nav nekas sarežģīts – to katrs pats var izdarīt bez maksas, saņemot kompensāciju pilnā apmērā.
Pirmā vieta, kur vērsties problēmu gadījumā, vienmēr ir aviokompānija. Tikai tad, ja nav iespējams rast kompromisu vai sūdzība atteikta, var meklēt palīdzību Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
Raksta turpinājums: