Komitejas deputāti šodien atbalstīja grozījumus saistošajos noteikumos Par Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta lietošanu.
Tie paredz, ka biļetes pilsētas nozīmes maršrutos sabiedriskajā transportlīdzeklī pie sabiedriskā transportlīdzekļa vadītāja varēs nopirkt tikai tad, ja pilsētas nozīmes maršrutos netiks nodrošinātas alternatīvas biļešu tirdzniecības vietas.
Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme būs jāpublicē mājas lapā internetā tie maršruti, kuros biļetes varēs iegādāties pie vadītāja. Piemēram, plānots, ka vienreizējo braukšanas biļešu tirdzniecība pie vadītāja tiks saglabāta pašreizējā 22.autobusa maršrutā no lidostas Rīga, kur liela daļa no sabiedriskā transporta pasažieriem nav Rīgas sabiedriskā transporta pastāvīgie lietotāji, bet iebraucēji no ārvalstīm, kuriem nav bijusi iespēja biļetes iegādāties iepriekšpārdošanā.
Lai paplašinātu iespējas pasažieriem iegādāties biļetes, plānots Ulbrokā un Baložos uzstādot vēl divus biļešu automātus.
Kā skaidroja Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa, pašlaik pieaug arī koda biļešu popularitāte. Pašlaik Rīgas satiksmei ir 46 000 koda biļešu lietotāju. No tiem 30 000 izmanto Mobilly sistēmu, bet 16 000 ir Rīgas satiksmes aplikācijas lietotāji.
Innusa uzskata, ka līdz ar šīm izmaiņām būtiski nepalielināsies neapmierinātu pasažieru skaits.
Gala lēmums par grozījumiem saistošajos noteikumos jāpieņem Rīgas domei.
Kā ziņots, Rīgas satiksmes apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 120,220 miljoni eiro, kas ir par 11,1% mazāk nekā pirms gada attiecīgajā periodā, savukārt kompānijas peļņa veidoja 5,694 miljonus eiro, kas ir par 27,7% mazāk nekā attiecīgā periodā pērn.
Rīgas satiksme dibināta 2003.gadā, un tās statuss ir 100% Rīgas pašvaldībai piederoša kapitālsabiedrība. Rīgas satiksmei pieder kapitāla daļas SIA Rīgas karte (51%) un SIA Rīgas acs (100%). Patlaban uzņēmumā strādā ap 3800 darbinieku.