“Šīs izmaiņas būtībā skar tieši Rīgu, jo absolūtais vairākums sabiedriskā transporta joslu atrodas tieši galvaspilsētā, tāpēc esmu neizpratnē, ka lemjot par tik būtiskām izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos, uz diskusijām par to netika aicināti Rīgas pašvaldības pārstāvji, ” saka Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins.
“Apšaubu, ka ir izvērtēti riski satiksmes drošībai, piemēram, kurš tieši uzņemsies atbildību par sabiedriskā transporta pasažieru gūtajām traumām, kas būs radušās transportam strauji bremzējot mirklī, kad pēkšņi uz sabiedriskā transporta joslas būs izbraucis motocikls?” pauž Jakrins.
Departaments uzskata, ka iespēju atļaut sabiedriskā transporta joslu izmantot arī citiem transportlīdzekļiem būtu jāatstāj ceļa pārvaldītāja kompetencē, izvērtējot katru konkrēto situāciju, ņemot vērā sabiedriskā transporta intensitāti, brauktuves platumu, satiksmes drošību, u.c. aspektus. Tāpēc pirms lēmuma pieņemšanas aicina izvērtēt visus riskus, kas saistīti ar visu iesaistīto satiksmes dalībnieku drošību.
“Mēs neesam pret vienas lielas grupas pārvietošanās komforta paaugstināšanu, bet pirms tas tiek darīts, ir jāizpēta riski, tajā skaitā, ņemot vērā arī citu valstu pieredzi. Tāpēc, ja plānotās izmaiņas stāsies spēkā, neņemot vērā Rīgas pašvaldības iebildumus, departaments atradīs likumīgu veidu, kā nodrošināt to, ka sabiedriskā transporta joslas tiek izmantotas tikai tam paredzētajam mērķim, proti – sabiedriskā transporta kustībai, ” norāda Jakrins, piebilstot, ka pats ir kaislīgs motobraucējs.