Goodyear AERO ir konceptriepas “divi vienā”, kas paredzētas nākotnes autonomiem, lidojošiem automobiļiem. Tās darbotos gan kā riepas braukšanai pa ceļu, gan kā “propelleri” lidošanai gaisā.
“Goodyear jau 120 gadus strādā pie inovācijām un izgudrojumiem transporta jomā,” saka Goodyear Tehnoloģiju nodaļas vadītājs Kriss Helsels (Chris Helsel). “Mēs domājām par pilsētas transporta plūsmu un sastrēgumu problēmas risinājumiem. Tā, sadarbībā ar mobilitātes sektora uzņēmumiem, mums radās vīzija par riepām, kas derētu gan tradicionāli braukšanai pa ceļu, gan kā dzinējspēks, lai pārvietotos debesīs”.
AERO koncepcija ietver vairākas inovatīvas tehnoloģijas:
Vairāku pakāpju uzbūve
AERO ir vairāku pakāpju rotējošā rotora koncepcijas riepa. Tā kalpotu kā transmisija, lai pārvadītu un absorbētu spēkus uz un no ceļa tradicionālajā pārvietošanās plaknē, un kā piedziņas sistēma, lai nodrošinātu pacelšanos gaisā. Ar atbilstošiem transporta līdzekļiem AERO riepas nākotnē sniegtu satiksmes dalībniekiem brīvību jebkurā brīdī no ceļa pacelties gaisā.
Ne-pneimatiska struktūra
Konceptriepas spieķi kalpotu kā automobiļa svara balsts un darbotos kā ventilatora lāpstiņas, nodrošinot pacelšanos gaisā. Šīm unikālajām bezgaisa riepām ir ne-pneimatiska struktūra, kas ir pietiekami elastīga, lai amortizētu triecienus uz ceļa, un tā ir pietiekami izturīga, lai riepa varētu griezties ar lielu ātrumu, kas nepieciešams rotoriem, nodrošinot pacelšanos vertikālā virzienā.
Magnētiskā piedziņa
AERO konceptriepās tiktu izmantots magnētiskais spēks, lai nodrošinātu piedziņu bez berzes. Tas nodrošinātu augstu rotācijas ātrumu, kas nepieciešams gan automobilim braucot pa ceļu, gan arī lai paceltu to gaisā un lidotu uz priekšu.
Optiskie sensori
AERO izmantos ar gaismu darbināmus optiskus sensorus, kas monitorēs ceļa apstākļus, riepas nodilumu un strukturālās pārmaiņas.
Mākslīgais intelekts
Koncepcija ietver arī iestrādātu mākslīgā intelekta procesoru, kas apkopotu no riepu sensoriem saņemto informāciju un iegūtos datus no saziņas starp automobiļiem, kā arī starp automobili un infrastruktūru. Mākslīgā intelekta procesors spētu analizēt šo datu plūsmu, lai ieteiktu nākamās darbības, tā ļaujot transporta līdzeklim pielāgoties lidošanas vai braukšanas režīmam, kā arī noteikt un novērst iespējamās ar riepām saistītās problēmas, pirms tās ir radušās.
AERO patlaban ir pilnībā konceptuāls projekts, tomēr dažas no tajā iekļautajām tehnoloģijām Goodyear izstrādā jau tagad, piemēram, ne-pneimatisko struktūru un inteliģentās riepas spējas. Savukārt citas var radīt ierosmi jaunām idejām un produktiem nākotnē.
“Goodyear konceptuālas idejas tiek radītas, lai rosinātu debates par jaunajai mobilitātes ekosistēmai piemērotām riepām un transporta tehnoloģijām,” saka K.Helsels.