Kad Renault 2012. gadā laida klajā mazo ZOE, tas bija pirmais sērijveida modelis, kurā tika izmantots elektriski ierosināts sinhronais motors (EESM). Tieši šis novatoriskais izstrādājums bija atspēriena punkts vēl ambiciozākam mērķim – izstrādāt inovatīvu E7A dzinēju, kura pamatā būtu «viss vienā» arhitektūra.
Šis Francijā tapušais lielais sasniegums ļaus veidot jaudīgāku, kompaktāku un tīrāku elektromotoru – Renault Group un Valeo apvieno zināšanas, lai izveidotu jaunu elektromotoru paaudzi. Sadarbība, kas aizsākās 2021. gadā regulārās sarunās starp automobiļu ražotāju un iekārtu ražotāju, drīz vien pārauga kopīgas izstrādes iecerē. Abi uzņēmumi kopīgajā projektā ieguldīja vienu galveno detaļu (Renault Group – rotoru, Valeo – statoru), kā arī savu pieredzi tehnoloģiju izstrādē un ražošanā. Pašlaik viņi veic E7A augsto tehnoloģiju motora precīzu ieregulēšanu.
Bez retzemju metāliem un draudzīgāks videi
Renault bija pirmais, kurš 2012. gadā iznākušajā ZOE sērijveida automobiļos izmantoja elektriskas ierosas sinhrondzinējus. Šīs tehnoloģiskās prasmes nodrošina iespēju veidot universālu arhitektūru jaunajam E7A motoram (lai tas būtu par 30 % kompaktāks, tomēr nodrošinātu tikpat lielu jaudu, kāda ir Megane E-Tech electric un jaunajā Scenic E-Tech electric pašlaik izmantotajiem motoriem) un tehnoloģiju bez retzemju metāliem (tādējādi par 30 % samazinot oglekļa pēdas nospiedumu). Izmantojot fāžu rotoru pastāvīgo magnētu vietā, Renault uzlabo dzinēja efektīvo jaudu, nodrošinot piegāžu ķēdi un neesot atkarīgiem no valstīm, kas ražo retzemju metālus un magnētus.
Vairāk jaudas un efektivitātes
Šis trešās paaudzes motors palīdzēs arī saīsināt akumulatora uzlādēšanas laiku, jo šī sistēma būs būvēta 800 voltiem, nevis 400 voltiem, kas ir standarts šobrīd. Savukārt Valeo stators palielinās jaudu un efektivitāti. Tādējādi jaunais E7A motors nodrošinās līdz pat 200 kW jaudas. Turklāt tam būs vairāk jaudas, nepatērējot vairāk elektrības. E7A motorā izmanto matadatas tehnoloģiju vara stiepļu izkārtojumam, kas ir Valeo specialitāte kopš 2010. gada.
Pašlaik šis dzinējs joprojām vēl ir izstrādes stadijā. Pirms nonākšanas masveida ražošanā tam jāiziet cauri vēl citiem posmiem. Šī jaunās paaudzes dzinēja masveida ražošana sāksies Renault Group rūpnīcā Klē (Cléon) 2027. gada beigās.