Šis pilnībā elektriskais izstāžu automobilis ir inovatīvs veltījums «Renault 5» 50. gadadienas svinību ietvaros zīmola slavenākajām sporta versijām – «Renault 5 Turbo» un «Turbo 2». Loģiski, ka tam dots vārds R5 «TURBO 3E» («3» – jo tas seko «Turbo 2», un «E» – jo elektrisks).
“Renault 5 TURBO 3E apvienots jaunāko tehnoloģiju dizains un ar nolūku veidots krāšņums, veidojot dažādas atsauces uz autosacīkšu un videospēļu pasauli. Šāda kombinācija izstāžu automobili veido modernu un tehnoloģisku, tas kalpo kā robežšķirtne starp reālo un virtuālo pasauli. Šis pilnībā elektriskais “drifta auto” parāda to, ka elektroautomobiļi arī var sniegt prieku un būt ar neiedomājamu veiktspēju!” norāda Renault dizaina nodaļas viceprezidents Žils Vidāls (Gilles Vidal).
«R5 TURBO 3E» un «Renault 5 Prototype» ir piemērs, kā šī zīmola slavenākie modeļi pārdzimst elektriskās versijās. «Renault» elektrificē savus vēsturiskos automobiļus, lai labāk sagatavotos pilnībā elektriskajai nākotnei Eiropā 2030. gadā.
Šī «Renault 5 Turbo 2» interpretācija ar nolūku veidota krāšņa, un tās veiktspēja ir izcilākā savā klasē. Elegances konkursā Šantijī («Chantilly») šis auto piesaistīja ikviena uzmanību, nevainojami iederoties šī pasākuma atmosfērā kā «nākotnes un modes automobilis».
Parādes laikā modele un vadītājs, kas pavadīja «R5 TURBO 3E», vilka līdz šim neredzētus tērpus, ko radījis «La Fameuse» – modes mākslinieks, kurš veidojis sava zīmola popularitāti, pārveidojot apģērbus unikālos sportiskos un vienlaikus elegantos tērpos. Šajos tērpos tika izmantotas agrāk lietotie «Renault» logo un krāsas, mūsdienīgā stilā parādot kādreizējos logotipus. Šie apģērbi veidoti gan kā pretstati, gan kā saskaņotas daļas no viena komplekta – baltais sievietei un melnais vīrietim, piedurknēm un bikšu starām ir izmantotas pretējās krāsas; X formas ielaidumi ir sievietes tērpa kāju daļā, toties ielaidumi vīrieša tērpa kāju daļā ir dimanta formā. Audums ir polsterēts atbilstoši sporta pasaules tendencēm un papildināts ar Renault monogrammas apdruku.
Auto ar lielu jaudu, radīts driftam
«R5 TURBO 3E» ir izstrādāts augstiem sasniegumiem un drifta trasēm – pilnībā elektrisks, īsts drifta auto ar pakaļējo riteņu piedziņu. Tāpat kā tā slavenais priekštecis, tas ir divvietīgs. Tomēr tagad aizmugurējā daļā atrodas piedziņa – divi elektromotori, kas katrs dzen vienu no riteņiem, savukārt akumulators atrodas vidū, zem grīdas.
«R5 TURBO 3E» būvēts uz cauruļveida šasijas, to sargā plakanā bāze un drošības karkass, ko apstiprinājusi Starptautiskā Automobiļu federācija («Fédération Internationale de l’Automobile» – FIA). Dzinēja kopējā jauda ir 280 kW (atbilst 380 ZS), uzreiz pieejamais griezes moments – 700 Nm.
Šis jaunās paaudzes «R5 Turbo 2« no stāvošas pozīcijas 100 metrus nobrauc vien 3,5 sekundēs (3,9 sekundēs drifta režīmā) un sasniedz maksimālo ātrumu 200 km/h. Tā 42 kWh akumulatora ietilpības pietiek vairākiem trases apļiem vai mežonīgam »gymkhana» jeb auto slalomam. Šajās situācijās tā stūrēšanas leņķis pārsniedz 50 grādus, tādēļ ir vieglāk apbraukt šķēršļus.
Lai būtu vieglāk uzfilmēt, kas notiek auto drifta laikā, «R5 TURBO 3E» komplektā ir apmēram 10 stiprināšanas vietas videokamerām iekšpusē un ārpusē, piemēram, galveno lukturu spraugās un uz ārējiem spoguļiem – tās ir ideālas vietas, kas ļauj iegūt labāko videomateriālu par bezbailību driftā.
Krāšņums, prieks un ikoniskas atsauces
«Mākslas darbs ar pārspīlētām līnijām, kas tapis, iedvesmojoties no videospēļu pasaules, un gan iekšpusē, gan ārpusē ietver norādes uz «Renault 5» and «Renault 5 Turbo»." Šādi bija īsie norādījumi «R5 TURBO 3E» izstāžu automobilim, ko saņēma Sandipa Bambra (Sandeep Bhambra), Renault konceptautomobiļu galvenā dizainera, vadītās komandas.
Rezultāts ir patiesi iespaidīgs! Priekšējā pārsega, durvju un salona forma ir tāda pati, kā priekšgājējiem, tomēr šoreiz virsbūve veidota no oglekļa šķiedras. Citiem vārdiem sakot, «R5 TURBO 3E» nepārprotami ir slavenās dinastijas turpinājums, kas noteikti var lepoties ar to. «Turbo 2» ikoniskajām gaisa ieplūdes vietām uz aizmugurējiem spārniem rasts neparasts pielietojums. Automobilis ir 2,02 metrus plats (par 25 cm garāks par savu priekšteci), 4 metrus garš un 1,32 metrus augsts. Satriecošākais elements ir milzīgais aizmugurējais spoilers, kas piespiež automobili pie zemes pat mežonīgākajā driftā.
Lielās gaisa ieplūdes vietas «R5 TURBO 3E» priekšējā buferī dzesē dzinēju un rada papildu lejupvērsto spēku. Trīs vertikālās sadaļas uzreiz atsauc atmiņā «Renault 5 Turbo 2» buferi. Kvadrātveida miglas lukturi ļoti atgādina “senās dienas”, taču tagad tie ir četri, un katrā no tiem ir 16 LED diodes.
Priekšpusē un aizmugurē ir rozā, zilas un dzeltenas LED joslas, kas mirgo, automobilim driftējot, un piešķir pagājušā gadsimta astoņdesmito, deviņdesmito gadu videospēļu noskaņu. Retro videospēles sniedza iedvesmu arī kamuflāžas uzlīmēm uz virsbūves. «Plexiglass» logi ir rozā krāsā, un uzlīme uz aizmugurējā kreisā loga ar tekstu “La vie en rose” (rozā dzīve) šim izstāžu automobilim piešķir nostaļģisku niansi.
Savukārt vēsturiskās norādes «R5 TURBO 3E» dizainā it nemaz nav nostalģiskas. Gluži pretēji, to mūsdienīgais un rotaļīgais izpildījums šo izstāžu automobili padara ļoti modernu, piemēram, gaisa ieplūdes vieta priekšējā pārsegā (vēl viena līdzība ar «Renault 5 Turbo 2») ir atvere akumulatora uzlādes kontaktligzdai. Caurspīdīgās virsbūves daļas, it īpaši tās, kas atrodas virs aizmugurējiem lukturiem, ļauj apskatīt šī izstāžu automobiļa elektrisko mehānismu.
Datorspēļu noskaņas
«R5 TURBO 3E» izstāžu automobiļa salonā noskaņu veido mūsdienīga, priecīga autosporta, videospēļu un, protams, «Renault 5» un «Renault 5 Turbo 2» ikonu un to laikmeta pazīšanās zīmju kombinācija.
Sportiska tipa sēdekļi no oglekļa šķiedras, drošības siksnas un stūre tapusi sadarbībā ar «Sabelt». Impozantā vertikālā rokas bremze – drifta automobiļa galvenais rīks – atrodas centrālās konsoles vidū un tai ir popkultūrai raksturīgā dzeltenā krāsā.
Šī pati dzeltenā krāsa savijas ar rozā krāsu, piešķirot dzirksti pelēki melnajām rūtīm, kas atrodas uz sēdekļiem un vadības paneļa – atsauce uz pagājušā gadsimta astoņdesmitajiem gadiem.
Savukārt rūtainais raksts rada vizuālu efektu, kura pamatā ir «Renault» logotips.
Logotips – šoreiz tas izgaismojas – ir arī uz stūres. Visi šie krāsainie akcenti kontrastē ar melno korķa grīdu un Alcantara apšuvumu vadības paneļa augšdaļā un uz durvju paneļiem.
Viens no «Renault 5 Turbo» uzreiz atpazīstamajiem elementiem ir 10 analogās pogas, kas vērstas pret vadītāju, toties modernajā versijā aizstātas ar 10 digitālajiem ekrāniem uz «R5 TURBO 3E» vadības paneļa. Tie izskatās ļoti līdzīgi «Pixel Art« un »Glitch Art", turklāt šķiet kā izkāpuši no retro videospēļu pasaules. Piemēram, lai iedarbinātu automobili, jāpiespiež »Free play" poga centrālajā konsolē. Līdzīgā stilā pārdēvēti vairāki braukšanas režīmi: «Turbo» (driftam), «Track invader» (spēlēšanai), «Donut» (apgriezieniem 360°) utt.
Parādot to, ka «R5 TURBO 3E» neuztver sevi pārlieku nopietni, tas papildināts ar rotaļu lācīti Driftiju. Viņa uzdevums ir nomierināt un atslābināt pasažierus, kurus satraucis šī izstāžu automobiļa spēks.
Reāls objekts virtuālajā pasaulē
«R5 TURBO 3E» izstāžu automobilis ir ne vien ļoti reāls auto, bet arī sava laika zīme. Tā digitālais dubultnieks tiks iedzīvināts virtuālo spēļu pasaulē Web3 – decentralizētā Internetā, kurā tiešsaistes platformas un pakalpojumi izmanto modeli, kura pamatā ir blokķēde. Būs pieejami arī ar šo automobili saistīti NFT («non-fungible token»), un cilvēkiem, kuriem pieder šie digitālie līdzekļi, tiks piedāvātas ekskluzīvas priekšrocības un balvas.
Pēc elegances konkursa Šantijī «R5 TURBO 3E» tiks izstādīts «Renault» stendā 2022. gada Parīzes auto izstādē (no 17. līdz 23. oktobrim). Plašāka informācija par šī izstāžu automobiļa simbolismu tiks sniegta pašā izstādē.
«R5 Turbo 3E» tehniskā specifikācija
- Garums – 4,006 m kopā ar aizmugurējo spoileri
- Platums – 2,02 m
- Augstums – 1,32 m
- Garenbāze – 2,54 m
- Priekšējā pārkare – 625 mm
- Aizmugurējā pārkare – 740 mm
- Šasija – cauruļveida (+ plakana bāze + FIA (Fédération Internationale de l’Automobile – Starptautiskā Automobiļu federācija) apstiprināts drošības karkass)
- Masa – 980 kg (+ 520 kg akumulatoriem)
- Priekšējās riepas – 225 × 35 R19
- Aizmugurējās riepas – 325 × 25 R20
- Piedziņa – pilnībā elektriska
- Jauda – 280 kW (atbilst 380 ZS)
- Griezes moments – 700 Nm
- Akumulators – 42 kWh litija jonu
- Pilnīga uzlādēšana –
- divās stundās, izmantojot 380 V / 32 A lādētāju
- Maksimālais ātrums – 200 km/h No 0 līdz 100 km/h – 3,5 s (3,9 s drifta režīmā)