Elektroautomobiļu tirgus
2022. gadā «Renault» kļuva par trešo vadošo elektroautomobiļu zīmolu (pasažieru automobiļu tirgū), pārdodot 228 000 automobiļus, kas ir par 12 % vairāk nekā 2021. gadā). «Renault» ir trešais lielākais zīmols pēc elektroautomobiļu pārdošanas apjoma.
Atbilstoši savam mērķim līdz 2025. gadam panākt augstāko ekoloģisko auto proporciju Eiropas tirgū, kopējā pārdošanas apjomā iekļaujot vairāk par 65 % elektrificēto automobiļu, «Renault» kopš 2021. gada palielinājis kopējo elektrificēto automobiļu pārdošanas apjomu par 9 procentpunktiem. E-Tech klāsts (elektriskās un hibrīdpiedziņas automobiļi) tagad veido 39 % no «Renault» pasažieru automašīnu pārdošanas apjoma Eiropā 2022. gadā, kamēr vidējais rādītājs tirgū ir 31 %.
Jaunais «Megane E-Tech electric» 2022. gada otrajā pusē papildināja elektroautomobiļu piedāvājumu Eiropā, uzreiz kļūstot par populārāko elektroautomobili mazumtirdzniecībā, pārdošanas apjomam sasniedzot 33 000, turklāt lielākā daļa pārdoto automobiļu bija ar augstākas klases aprīkojumu, sniedzamību 450 km un «Open RLink», kura darbību nodrošina «Google». 2023. gadā «Renault» uzsāks «Megane E-Tech electric» pārdošanu ārpus Eiropas.
Full Hybrid tehnoloģija (HEV) ir ārkārtīgi pieprasīta – pārdoti 117 000 vienību, kas ir par 64 % vairāk, salīdzinot ar 2021. gadu. Šī tehnoloģija ir veiksmīgi ieviesta «Renault» pamata modeļos – 30 % «Clio», 35 % «Captur», 65 % «Arkan»a no kopējā pārdošanas apjoma un paredzams, ka tā būs arī jaunā «Austral» pamata versijā. 2022. gadā «Renault» bijis otrais lielākais zīmols Eiropā pēc hibrīdautomobiļu pārdošanas apjoma.
Uzņēmums ar augstu vērtību
«Renault» ir sasniedzis savu mērķi mazumtirdzniecībā, privātiem klientiem pārdodot vairāk nekā pusi automobiļu. Kopējā mazumtirdzniecībā pārdoto automobiļu daļa pieauga par 8 procentpunktiem, sasniedzot 51 %, kas par 7 procentpunktiem pārsniedz vidējo rādītāju tirgū. «Renault» mazumtirdzniecībā pārdoto automobiļu daļas pieaugums Eiropā kopš 2021. gada ir palielinājies par 0,3 procentpunktiem jeb 6,1 %.
Arvien straujāk pieaug rādītāji C segmentā – «Renault» pārdošanas apjoms pieaudzis par 21 % – reģistrēti vairāk nekā 200 000 automobiļu. «Renault Arkana» turpina gūt panākumus – 2022. gadā jau pārdoti vairāk nekā 80 000 automobiļu (divtik pārsniedzot 2021. gada rādītājus – 41 800 pārdotu automobiļu).
Vieglais komerctransports
Eiropas vieglā komerctransporta tirgū «Renault» ieņem otro vietu, aptverto stabilu 14,4 % tirgus daļu. 2022. gadā «Renault» vieglā komerctransporta klāsts tika papildināts ar jauno Kangoo Van E-Tech un jauno «Master E-Tech electric», tādējādi apmierinot klientu gaidas un īstenojot uzņēmuma mērķus elektrifikācijas jomā. «Renault» ir pirmajā vietā mazo komercautomašīnu segmentā un otrajā vietā vidējo / lielo komercautomašīnu segmentā.
«Renault» paplašina savu ietekmi savos lielākajos tirgos ārpus Eiropas. Kopējais pārdošanas apjoms sasniedzis 634 124 vienības un ir stabils attiecībā pret 2021. gada rādītājiem. Ārpus Eiropas pārdoto automobiļu daļa sasniedz 43,2 % no zīmola kopējā pārdošanas apjoma.
Turcijā pārdoti 99 639 automobiļi (par 22,6 % vairāk nekā 2021. gadā), tirgus daļa pieaugusi par 1,7 procentpunktiem jeb 12,7 % – tas ir «Renault» ceturtais lielākais tirgus, kur produktu klāsts nevainojami atbilst tirgus vajadzībām.
Marokā pārdošanas apjoms pieauga par 11,4 %, sasniedzot 26 385 automobiļus, savukārt tirgus daļa sasniedza rekordu pēdējos desmit gados – 16,3 % (+2,9 procentpunkti).
Indijā pārdošanas apjoms samazinājās par 9 %, tirgus daļai samazinoties par 0,7 procentpunktiem. «Renault» joprojām ir vadošais Eiropas oriģinālo detaļu ražotājs Indijas tirgū.
Latīņamerikā «Renault» pārspējis prognozes – pārdoti 283 116 automobiļi, par 8 % pārsniedzot 2021. gada rezultātu. Par 26 % Argentīnā un par 30 % Meksikā pieaudzis pārdošanas apjoms – lielus panākumus guvis Kwid, kas ir ceturtais pārdotākais pasažieru auto modelis Latīņamerikā. Kolumbijā «Renault» ir tirgus līderis – te nopelni pienākas Duster, kurš ir pārdotākais automobilis tirgū.
«Renault» zīmola galvenais izpilddirektors Fabriss Kambolivs (Fabrice Cambolive) secina: «Komanda ir īstenojusi mūsu 2022. gada galvenos prioritāros mērķus – turpina pieaugt elektroautomobiļu tirgus, C segments un mazumtirdzniecība. Mūsu «E-Tech» klāsts ideāli atbilst klientu vēlmēm un ierindo mūsu zīmolu trešajā vietā Eiropas elektroautomobiļu tirgū. 2023. gadā «Renault» izaugsmi veicinās mūsu unikālais «E-Tech» klāsts tirgū, «Megane E-Tech electric» un jaunā «Austral E-Tech» pārdošana visa gada garumā, kā arī četri nozīmīgi jaunu, kvalitatīvu automobiļu izlaidumi, ar ko ļoti lepojamies.»